Is dit een goede diamant?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Waarom is het een briljant dan? Waar zie je dat aan? Ik lees alleen dat de slijpvorm briljant is, maar dat is toch de vorm van hoe de steen geslepen is? Want de steen is diamant. Ik heb er weinig verstand van, dus ben even nieuwsgierig?

2. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mama van MJ

De ringen die je noemt van Macy's kan ik helaas niet zien (alleen de omschrijving).
    Ik denk wel dat voor dat geld de kwaliteit niet geweldig kan zijn.
    Verder, de ring van Diamond Point komt uit een groeibriljantsysteem. Dat betekend dat je de ring later tegen de huidige verkoopprijs in kunt ruilen op een groter exemplaar.
    Hier betaal je echter wel extra voor.

Hier staat er bijvoorbeeld 1 met een 17 punter van een betere kwaliteit en kleur voor veeeel minder geld Witgouden ring met diamant - 05-17-TR

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind dit wel een geinig topic.
    Het is zoooooooo ver van mijn bed maar ik vind het best leuk om zo een beetje te leren over diamanten enzo.
    (situatieschetsje.. mijn mijn trouwring is van staal. hihi)

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vind het voor de kwaliteit (kleur en beschadigingen (VS)) best een flinke prijs. Ga eens naar Antwerpen
    Het is verre van een "perfecte" ring maar hoe "perfecter" hoe duurder!!

5. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is trouwens ook een zeer betrouwbaar adres met een fysieke winkel.
    Je kunt er zelf je diamant kiezen en montuur (ring).

Stel uw ring samen

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

Onze van titanium en dus ook veel goedkoper :D

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Was dat ook een briljant, of een diamant (slijpvorm dus). Ik vind dat de ring van TS dan wel een stuk minder is en dus niet net zoveel moet kosten als die van jou...

Is dat niet standaard? Wij zijn bij verschillende juweliers gaan kijken en die 'actie' gold overal ;) Was mid 2007.

Overigens heb ik zelf een veel kleiner steen... Ik had een 0.06 er in laten zetten. Groter kon niet, omdat ik mijn steen IN de ring heb. Was ie groter geweest, dan was ie er doorheen gegaan. Maar we hebben hem ook gekocht met het idee om er later steentjes bij te laten zetten. Inmiddels heb ik er naast twee 0.04 briljantjes, voor elk kind één. :)
    Onze ringen zijn 18 karaat (geel)goud.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Goed geslepen briljant is een van de duurste slijpsels dus wat je leest is onzin

Briljant = diamant....(slijpvorm)

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier hetzelfde, grappig om te lezen. En situatie hier is wij doen niet aan ringen en onze hele bruiloft heeft niet eens heel veel meer gekostcdan deze ring ;). Maar ik vind hem wel mooi!

10. Onze is van gerecycled zilver :p

11. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahaha, wat een onzin!
    Sorry hoor, maar briljanten zijn niet een stuk minder waard dan diamanten.
    Diamant is de grondstof, briljant de slijpvorm. De kwaliteit van het slijpsel bepaald mede de prijs van de steen.
    Een perfect briljantslijpsel kan een stuk waardevollere steen opleveren dan eenzelfde steen met een minder perfect briljantslijpsel.
    De briljantvorm is de optimale vorm voor een diamant omdat het het licht het beste vangt en weerkaatst binnen de steen waardoor het er aan de bovenzijde weer uitkomt.
    Dat veroorzaakt ook de glinstering.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

:( leg eens uit? snap het niet nl hihi blond :)

13. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Dit dus, mooie ring!

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit dacht ik dus ook, briljant is toch de vorm van de diamant?

15. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om in dagelijkse voorbeelden te spreken: chocolade is de grondstof, een chocoladereep de vorm waarin het in de winkel komt.
    Zo is diamant de grondstof en briljant de vorm aarin het in de winkel komt.
    Of princess, markies, ovaal, enz...

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb 3 briljanten in mn ring is dat dan ook diamant??

Ik dacht altijd dat dat een andere steen was haha

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm... nu ben ik ook even in de war qua slijpvorm. Want ik ben nu aan het zoeken en kan geen enkele benoemde slijpvorm vinden naast briljant... Briljant is rond geslepen...

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

diamant is de nasm van de steen en briljant is een (populaire) slijpvorm van deze stee . Briljant wil alleen maar iets zeggen over bet aantal facetten in dr steen. Briljant is een van de meest kostbare slijpvormen

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk, hier de slijpvormen en een voorbeeld van de richting van het licht in een perfect briljantslijpsel, een te hoog geslepen steen en een te lage, een zogenoemd visseoog.

20. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik vind hem mooi en zou hem ook zeker kopen als ik het geld had. edit: zie dat het alleen online is? Ik ken iemand (vriendin) en die heeft diamanten in haar bezit en eentje is zo groot als de helft van haar pinknagel. Zo een joekel is al iets van 15oo euro waard.

ik zou zelf niet online iets kopen maar naar een zaak gaan waar je de ring kunt bekijken,er een taxatie bijkrijgt en advies.

Deel Deze Pagina