Het is het aantal facetten je hebt ook ondermeer: princess, baquette (heb ik), vierkant etc etc Briljant levert de meeste glinstering op en daarom erg populair
Ja dat weet ik Bedoelde cygnet dat wat lady xochi schreef onzin was? Want bij mijn weten is briljant gewoon een vorm, net zoals een circel rond is. En dan nog even een vraagje voor de dames die het weten, ik heb een ring met een grote swarovskikristal (heb geen geld voor diamant ) met daarom heen briljantjes, wat zijn dat dan? slijpsel (restafval toch) of zijn dat toch een steentje van het een of ander?
evi83, volgens mij heb je gelijk. Wat ik vroeger aan zag als een diamant, die NIET tot briljant geslepen was, die had een punt aan de onderkant. Ik heb mij door een juwelier laten vertellen, dat juist omdat de onderkant een punt was, hierdoor het licht veel mooier weerkaatst wordt dan bij een briljant. Bij beide zou de steen aan de bovenkant meerdere facetten hebben....
Ik bedoelde inderdaad dat LadyXochi onzin schreef Het lijkt niet waarschijnlijk dat een kristal omringd wordt door briljanten (diamant) mogelijk wel briljant geslepen kristal of diamant slijpsel (resten)
Ja, precies. Een goed geslepen brijantvorm is juist kostbaar. En over de ring met swarovskikristal kunnen we zo weinig zeggen. Helaas wordt er ook veel verkocht onder het mom briljant, wat dan gesimuleerd diamant is, gewoon zirconia. Alles wat briljant geslepen is kun je zonder te liegen briljant noemen.
Oh echt? wauw, dan heb ik een ring met wel 14 diamantjes en een grote swarovski in briljant geslepen En ik draag hem nog wel dagelijks
Nou deze ring is niet bijzonder veel waard in geld hoor, maar heeft voor mij wel enorm veel waarde, ik heb hem van mijn moeder en stiefvader gekregen toen ik (als volwassene) gedoopt werd en draag hem dagelijks.
Dat van die swarovski wist ik in dit bericht nog niet, lijkt me eerlijk gezegd erg onlogisch als dat als combi in 1 ring zit, maar laat het eens testen bij de juwelier, dan weet je het zeker.
In kootwijkerbroek zit een goede goudsmid. Luctra heet het. Je neemt je plaatje mee en de ring wordt gemaakt voor jou zoalsmjij hem hebben wilt. helemaal op maat. en je bent een stuk goedkoper uit en kunt kiezen uit heeel veel grotes en soorten diamanten. Ook verschillende kwaliteiten. Bij ons ging het maar breedte van de ring en betaalde je toendertijd 110 euro per mm bi-colour. Aangezien jou ring platina is zal het ongeveer hetzelfde zijn denk ik. Dus wil je een ring van 5 mm breed betaal je 550 euro + de kosten van je diamant. Is een klein stukje rijden voor je maar zeker de moeite waard!
* gaat kijken* De grote wel, de kleintjes kan ik niet goed zien, al is de plek waar ze zitten "open puntjes"aan de onderkant, voor de lichtinval lijkt me
Ik bedoel dat die andere slijpvorm puntiger is. Dus dat de paviljoenhoek groter is, zeg maar... evi, zegt jou dat wat?
Dat kan ik wel eens doen, al maakt het me eigenlijk niet echt uit, ik vind hem prachtig en krijg er ook vaak een opmerking over, hij is nl behoorlijk groot, maar ik heb ook hele lange smalle vingers, maatje 15,25 En idd emotionele waarde is veel belangrijker dan geldelijke waarde.
Ik heb nog even op de site van Boumanonline gekeken (zoals ik al zei een betrouwbaar adres, niet de winkel waar ik werk, maar ik ken ze wel) en daar heb je voor hetzelfde geld dit: Diamant 0.30 ct. G/VVS2 668,00 0.30 ct G VVS2 Excellent Ring Amsterdam 392,00 14k Witgoud 3.5 Gram 16.0 mm In totaal 1060,- Een super slijpsel, een diamant met certificaat en een stevige ring van 3,5 gram. Bovendien 0.30 ct een betere kleur en een betere zuiverheid.