Is dit een goede diamant?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ook :)

Evi, zie het plaatje hieronder. Dit heb ik ooit begrepen van een juwelier. Of hij heeft het verkeerd verteld, of ik heb het verkeerd begrepen.
    Ik dacht dat de linker briljant was en de rechter is van onderen puntiger. Ik weet niet hoe die slijpvorm dan zou moeten heten, maar de juwelier zei dat die duurder is omdat vanwege de lichtinval hij ook mooier is, doordat ie dus dieper is.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nu weet ik de huidige goudprijs niet, maar de ring van TS in het beginbericht was 18 karaat witgoud.

3. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal je mijn plaatje laten zien, die ik net heb gepost.
    Zoals je ziet is het eerste plaatje de perfecte weerkaatsing van het licht, het tweede en derde zijn nog steeds een briljantslijpsel, maar niet perfect. De enige reden die ik kan vinden voor een hogere prijs, is dat als ze dezelfde diameter hebben, de rechter zwaarder is.

4. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat scheelt wel iets, maar niet zoveel, zeker niet omdat de ring die ts gepost heeft niet zo zwaar is. Mag niet meer dan 75,- - 100,- schelen.
    Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar 14 kt omdat het wat sterker is. Zeker omdat de ring als trouwring gedragen gaat worden.

5. Leonie27

Leonie27 VIP lid

1 dec 2007
    5.540
    0
    0
    O wat interessant om allemaal te lezen :D

6. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens ts, ik zie dat je in Arnhem woont, Boumanonline heeft een fysieke winkel in Culemborg, niet zo heel ver weg voor jou.

7. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga naar bed, bij meer vragen mag er ook altijd ge-pbt worden.

8. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Je kunt denk ik voor dat geld mooiere diamanten ringen vinden, er zijn online echt wel betrouwbare winkels te vinden, ook voor diamanten. Mijn man heeft destijds bij Blue Nile (Engagement Rings, Diamonds, Wedding Rings and Fine Jewellery at Blue Nile) in Engeland mijn verlovingsring besteld. Hij moest en zou voor mij een grote en mooie diamant vinden, (tja, dat hoort erbij in Noord-Amerika), zo zuiver mogelijk, met certificaat en kwaliteitsrapportage, en gegarandeerd geen bloeddiamant (ja, dat was dan voor mij weer belangrijk). Je kan dan ook gewoon de juiste maat bestellen. Als je het aandurft is online dus misschien wel de moeite waard?

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Aja, evi, dat plaatje ziet er bekend uit! Nou, bedankt voor de uitleg. En ik snap het ook heel goed, dat je aanraadt om 14 kt te nemen voor trouwringen. 18 kt is veel zachter, dus is ook sneller bekrast. Dit wisten wij trouwens wel, toen wij onze 18 kt ringen kochten. Sja, is een keuze. Trouwringen draag je ook iedere dag, in tegenstelling tot bijvoorbeeld 'gewoon' mooie ringen, die je bij speciale gelegenheden draagt. Daar draai je ook geen pot augurken mee open, zeg maar ;)

ik ga ook slapen. Trusten allemaal!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mag ik vragen wat een bloeddiamant is? Is dat een diamant die door zeer slecht betaalde en slecht behandelde mensen wordt gevonden of zoiets? Stomme vraag misschien hoor, maar ik krijg een beetje een max havelaar idee, maar dan onder de diamanten?

11. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Voor dit bedrag zou ik het niet online kopen. Zo een bijzondere ring moet je wel voelen en zien en passen.

Wat misschien een heel ander idee is, bij deze edelsmeden kun je zelf meedenken over je ring. Dus stel dat je nu een verlovingsring wil, met een briljant, dan kunnen ze straks een bijpassende trouwring maken.
    Ook nog eens exclusief, die dan niemand anders heeft!
    Ze zijn over het algemeen iets goedkoper dan een standaard juwelier en ze onderhouden je sieraden ook nog eens.

Check de website maar eens. Misschien dat sommige ringen er op het eerste gezicht erg modern uitzien, maar ze maken dus ook klassiekere modellen.

Bol & de Bruijn Goudsmeden

Zelfs van je oude sieraden of van sieraden die je hebt geërfd. Heb er zelf van 'oud goud' een hele gave ring (met groene diamant) laten maken. Ben er super blij mee!

Succes en natuurlijk van harte met je verloving!!

12. minon

minon Niet meer actief

Een bloeddiamant is een diamant afkomstig uit een conflictgebied en wordt daarom ook wel conflictdiamant genoemd. De opbrengst van zo’n diamant wordt gebruikt om groeperingen van rebellen te financieren door onder meer wapens te kopen. Op die wijze draagt de diamantenhandel indirect bij aan allerlei wreedheden.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

goh, dat heb ik echt nooit geweten :( bedankt voor de uitleg!

14. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Tnx!! Ik heb even gekeken maar ik denk niet dat het iets voor mij is. Ik ga toch een ring in de winkel halen. Ik kijk alleen alvast online wat ik mooi vindt zodat ik met die voorbeelden naar de winkel kan gaan.
    Ik kreeg van iemand de tip om even bij de bijenkorf te kijken dus dat ga ik morgen zeker nog even doen

15. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Succes morgen!

16. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Nou heb ik altijd begrepen dat een diamant geslepen wordt in een bepaalde slijpvorm, waarbij gekeken wordt naar het minste verlies. En dat briljant de meest voorkomende slijpvorm is, omdat de diamanten het meest die 'ruwe' vorm hebben. Wat dus met zich meebrengt dat andere slijpvormen duurder zijn, omdat ze zeldzamer zijn....

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #77 dirksmama, 6 mei 2013
    Laatst bewerkt: 6 mei 2013
    Ga naar een echte juwelier, en laat je niet meteen iets aansmeren. Voor een goede diamant kun je het beste naar Antwerpen of Australie.
    Van Australische diamanten weet je zeker dat ze ethisch gemijnd zijn en dat er geen mensen met de opbrengst vermoord worden. Australische diamanten heb je in de schitterendste kleuren, zoals champagne, citroen en roze.

En krijg jij alleen maar een ring? Je verloofde moet toch ook een verlovingsring? Neemt hij ook eem diamant?

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Goudprijs van dit moment is weer stijgend, staat nu ik dit schrijf op 36,19 euro per gram.

19. Verox

Verox Niet meer actief

Aan mij heb je niets, ik geef totaal niet om diamanten.
    Ik zie het verschil tussen zirkonia/swarovski/diamant toch niet.
    In mijn eenvoudige Pandora-ring zit een "echte" diamant, terwijl ik altijd dacht dat die nep was. En de echte diamanten ring van mijn zusje ziet er in mijn ogen uit als een goedkoop ding.

Als je zelf geen verschil ziet, waarom zou je dan zo'n dure ring kopen?

Wel creepy dat er ooit iemand in de metro aan haar vroeg of dat een echte diamant was! 😳 Brrr... Voordat je het weet ben je je vinger kwijt... 😉

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ga een keer onder een halogeenlamp staan met je ring en je ziet het verschil tussen een zirkoon, stuk glas van swarovski en een diamant hoor!

Deel Deze Pagina