Is dit een goede diamant?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjak

sjak Niet meer actief

Wat moet je dan kunnen zien Dirksmama? In mijn horloge (erfstuk) zitten diamanten. En ik heb een ring met (denk ik) mooi geslepen glas :)

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ach, over 15 jaar vind je nergens halogeenlampen meer ;)

3. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan moet je ze wel alledrie naast elkaar kunnen houden anders kun je geen verschil zien.

Mama van mj, ga alsjeblieft naar een gewone juwelier. Daar staat tenminste geschoold personeel...

4. Papaver

Papaver Niet meer actief

Mooi hoor TS zo'n solitair!

Hier ringen van Koster diamonds in amsterdam. Je kiest alles los zelf uit en bent dan uiteindleijk misschien duurder uit, maar hebt kwalitatief een topring! Draag mijn briljanten elke dag hoor, maar laat ze wel 1 x per jaar checken of de zetting nog in orde is enzo

5. Papaver

Papaver Niet meer actief

Dit dus, een ring kan aan jouw hand ook opeens niet meer zo mooi zijn. Zo heb ik dus geen solitair genomen omdat ik het 'kalig' vond :D

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik vind het een mooie ring maar de prijs, verslikte me bijna haha.

Zelf hebben Wii onze vriendschapsringen laten omsmelten voor een trouwring voor partner. Ik gebruik mijn verlovingsring ( prijs ook 1000+ met 4 kleine en een grote Diamant. Wat voor soort zou ik niet weten maar de juwelier was er over te spreken ( ring wordt opnieuw gegraveerd en gepoetst) zo zijn we voor 2 ringen 300 euro kwijt en het heeft voor ons veel meer waarde vanwegen de betekenis en het idee dat zijn ring is gemaakt door het samensmelten van onze vriendschapsringen doet het hem meer dan de echte waarde.

7. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Al komt die ring uit een suprise ei ik zal het verschil niet zien. Bij ons gaat het om de liefde voor elkaar en dat is met geen sieraad te betalen. En werkelijk het zou mij niet uit maken of hij dan wel genoeg glinsterd. Dus ik kan je niet helpen.

8. Snaud

Snaud Actief lid

17 nov 2012
    432
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat is het idd. Vaak worden die mensen niet eens betaald; zijn gewoon slaven. Het zijn diamanten die uit conflictgebieden in Afrika komen. De opbrengst gaat naar rebellen.

9. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

mijn ogen werden heul groot!!! alleen niet van de ring maar van het bedrag dat die kost, aan mij heb je niks.
    maar wel van harte gefeliciteerd hoop dat je een mooie ring vind.

10. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Je moet misschien eens naar gassan gaan op de dam in adam
    Daar kopen ze soms een hele set goedkoper (diamanten) ik geloof dat wij 850 eur kwijt waren voor zon ring waarbij de helderheid en kleur heel goed waren kleur is trouwens belangrijker dan helderheid omdat je de helderheid niet met blote oog kan zien :)

11. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind het een errug dure ring voor het karaat wat erin zit :). Ik heb zelf een verlovingsring solitair diamant van 0,5 karaat in geelgoud, en die was beduidend goedkoper (is ook op Curaçao gekocht). Ik geloof dat wij toen iets van 1300 dollar kwijtwaren.

Ik vind 0,18 niet zo heel erg groot, maar ik zie ook dat het een groeibriljant is, dus hij kan nog groeien ;).

13. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    hmm niet echt mijn ding zo'n verlovingsring met diamant... maar ik zou in ieder geval nooit een ring online kopen (voor de rest koop ik veel online), zeker niet als het om zoveel geld gaat

kan je ook wel niet helpen met de vraag of dit een goede steen is... ik heb geen verlovingsring en wij hebben tatoeage als trouwringen ;) :D

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, dit zeker. Je moet een ring passen, en 9 van de 10 keer zal de maat iets aangepast moeten worden. En voor dit soort bedragen moet je gewoon goed geadviseerd worden ;)

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb er nog een heel praktische opmerking bij. Ik heb ook een diamant in mijn verlovingsring maar heb bewust niet gekozen voor een zetting waar hij heel hoog staat, zoals bij die van jou. Het staat wel heel mooi, maar ik heb hem elke dag altijd om, doe er het huishouden mee, kam mijn haar, ga zwemmen etc. Als hij dieper in de ring is gezet, of zoals in mij geval volledig gevat in een gouden rand, blijf je minder snel haken.

16. minon

minon Niet meer actief

Dit dus. Onze trouwringen hebben we ook de diamantjes glad erin laten zetten. Normaal steken ze er iets bovenuit maar bleef overal achter hangen.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Die van mij staat wel in een hoge zetting.

Ik doe er echt alles mee, de ring gaat alleen af als ik taarten maak of als ik met gereedschappen werk, en blijf niet vaak ergens achter haken moet ik zeggen. Ik denk ook dat je er aan went. Ik heb de ring nu al een lange tijd, en ik heb nog maar 1 keer de pootjes van de zetting recht laten zetten.
    In mijn eerste huwelijk had ik een trouwring waarin een 0.1 crt diamantje in de ring gelegd was, en die was ik in no time kwijt.

Daarom dus een ring bij de juwelier kopen en niet online. Je zetting die heel belangrijk en moet dus goed zijn.

18. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Hi allemaal,

Bedankt voor alle tips, info etc. Ik ga vandaag weer kijken bij een andere juwelier in Arnhem om te passen, voelen, ruiken. ZIN IN!! Ik ben nu klaar met werken! Duimen jullie dat ik mijn droomring ga vinden? :)

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk, waar ga je heen?

20. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alexander vd Hove en Juwelier Punte zijn goede adressen trouwens.

Deel Deze Pagina