Is dit een goede diamant?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ah wat heerlijk! Ik was ook helemaal opgewonden toen we mijn ring gingen kiezen! Veel plezier!!

2. debbiebeukers

debbiebeukers Nieuw lid

6 mei 2013
    1
    0
    0
    moeder zijn
    Haarlem
    Lijkt mij aardig perfect! Ik heb toevallig gisteren bij Diamond Point ook in hun webshop een hele mooie diamanten ring besteld! Normaal gesproken veel te duur voor mij :D Maar ze geven nu 60% korting op heel veel mooie diamanten sieraden. kzou zeggen neem is een kijkje. Oja, bij de Bijenkorf hebben ze ook veel mooie ringen.

3. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Hee, mooie ring hoor! Ik heb ook een solitair als verlovingsring. mijn man heeft hem laten maken omdat ik nogal kieskeurig ben...:), maar dat scheelt dus ook echt heeeeel erg in prijs. Ik heb een platinum ring met een briljant geslepen diamant van 1 karaat in de kleur C en bijna helder..was wel duur maar in verhouding wel veel goedkoper dan die van jou. De goudsmid heeft hem naar aanwijzingen van mijn man ontworpen en de diamant op de diamantbeurs in Antwerpen gekocht. Je krijgt er alle certificaten bij. Kan ik echt aanraden! Je kan dan ook alle details zelf bepalen, bijv. of je een setting wilt met 4,5 of 6 punten en of die dan afgerond of plat moeten zijn. Zijn echt details maar ik ben een pietlut;)

4. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Vandaag heel erg veel juweliers langs gegaan en foto's gemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie mening. Het is allemaal van dezelfde kwaliteit en kleur en tussen de 0,25 en de 0,45.

Ik zal even wat foto's uploaden

5. MamavanMJ

Stomme app werkt weer eens niet mee. Lastig te zien op zulke kleine plaatjes maar ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening!
    Ik heb wel een voorkeur, maar ben benieuwd welke jullie het mooiste vinden en waarom.

6. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Wauw, mooi hoor. Ik vind de ring op de eerste foto om de pink het mooist, verhouding met je vinger/hand is mooier.

7. MamavanMJ

Hier nog 2

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Zonder twijfel, rechts. Vind de ringen van de webshops en je linkerhand super saai. Rechts vind ik juist weer chique!

(Rechts van de eerste foto ;))

9. minon

minon Niet meer actief

Ik zeg die om je pink maar mijn absolute voorkeur gaat uit naar de brede ring (de rechtse foto). Dit is niet lullig bedoeld wat ik nu ga zeggen maar vind de ringen met de enkele diamant meer geschikt voor mensen met mooi lange slanke vingers. Jij hebt iets kussentjes op je vingers en daarom vind ik de rechtse het beste bij je passen. De andere twee vallen een beetje weg aan je hand en ogen heel iel.
    Edit: de rechtse van de eerste twee fotos
    De andere set fotos is de linkse wel mooi maar zelfde verhaal als hierboven en de rechtse past weer beter in verhouding maar vind ik zelf een beetje oudbollig. De rechte brede ring is juist iets apsrts en erg chique

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Mee eens!

11. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met in mijn achterhoofd het feit dat je er een trouwring tegenaan wilt dragen zou ik zeggen de pinkring of de bij de tweede foto's de linkse foto.

Als je hem enkel wilt gaan dragen, dan de brede pavé gezette.

12. MamavanMJ

Ik begrijp jullie punt hoor, daarom heb ik die ook gepast, maar ik vind het meer een ring die je draagt naar een feestje dan een blijvende verlovingsring. Ik mis dan echt de uitspringende diamant.

Mijn voorkeur is van de tweede reeks foto's de eerste foto. Die steen vind ik erg mooi (en wat groter) en ook de ring zelf vind ik mooi. Dat die smal is is trouwens niet erg. Als we over 2 jaar trouwen dan voeg ik mijn trouwring die er bij wordt gezocht toe aan dezelfde vinger (Amerikaans idee)

13. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja precies, dan wordt het geheel toch wat breder, dus dan maakt het niet uit.
    Goede keus, de zetting ziet er ook wat steviger uit, dikkere pootjes.

14. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen of je ook een 18 punter hebt gezien? Want dat is een super verschil met 45 punten.
    En vielen de prijzen mee in verhouding met die van Diamond point?
    Waar heb je deze gezien? (sorry, beroepsnieuwsgierigheid ;))

15. minon

minon Niet meer actief

Dan wordt het geheel breder idd en dan zou ik ook voor de linkse van de tweede post met foto's gaan. Iets grotere steen en de zetting ziet er steviger uit dan die andere. Dan valt doe ring het beste op van de drie voor de aankomende twee jaar :)

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hangt er een beetje vanaf of je je trouwring aan dezelfde vinger gaat dragen, ik draag ze tegen elkaar (katholiek getrouwd) en ik ben het met Nijntje eens dat alleen de solitaire idd wat beter staat op slanke lange vingers. Ik heb ook kussentjes, maar met de trouwring ertegen aan ziet het er al heel anders uit.

image.jpg

17. MamavanMJ

Ik heb ook een 18 punter gezien, maar dat is zeker niet mijn voorkeur.
    Ja wat vind je mee vallen? Met de diamond point kreeg ik nog wel 15 procent korting bij de bijenkorf, maar ik vond die ring een stuk minder mooi. En ik weet dat ik er geen gebruik van een diamond point groei diamant.... En het prijsverschil vond ik wel meevallen

18. MamavanMJ

De trouwring komt er tegen aan precies zoals jij hebt. Alleen ik heb dan gekozen voor wit goud. De verlovingsring wordt met diamant en de trouwring wordt een mooie gladde ring van witgoud

19. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je het verschil gezien hebt.

Ik hoop dat je tevreden bent met je uiteindelijke keus, veel plezier ermee!

20. Leliana

Leliana Niet meer actief

Die aan je pink, zeker weten! Mooi hoor! :)
    En wat romantisch.. in New York! Ik ben lichtelijk jaloers! :) Geniet er van en veel geluk samen!:)

debbiebeukers
    , Vreemd eerste berichtje..

Deel Deze Pagina