Verkouden / griep

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Weegschaal, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weegschaal

5 okt 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,
    In het afgelopen jaar heb ik twee keer een miskraam gehad. Hierdoor ben ik erg onzeker geworden.
    Op 21 september heb ik een positieve ovulatietest gehad. Nu ben ik vanaf 27 september erg verkouden / grieperig en ik heb hierbij lichte verhoging gehad. Door paracetamol te slikken heb ik geprobeerd koorts te vermijden en naar mijn weten is mijn temperatuur niet boven de 38 graden uitgekomen. De paracetamol heb ik 5 dagen gebruikt (max. 4x 1 tablet 500 mg per dag). Daarnaast heb ik 4 dagen Otrivin neusspray gebruikt (xylometazolineHCL 0,5 mg 2x per dag). Ook heb ik 1 keer gestoomd met Vicks. Op dit moment gebruik ik niks meer.
    Kunnen de paracetamol en neusspray kwaad mocht ik deze ronde zwanger zijn geworden? Kan een verkoudheid kwaad? Op dit moment hoest ik nog heel veel. Zou dit kwaad kunnen?
    In hoeverre is het waar dat er in de eerste weken nog geen bloedband is tussen het kindje en de moeder? Komen medicatie e.d. hierdoor nog niet bij het kindje en kunnen dus geen kwaad?
    Alvast bedankt!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Weegschaal,

inderdaad kan het allemaal geen kwaad; je bent dan nog zo pril zwanger dat de medicatie niet bij het kindje komt. En een hoestbui kan geen miskraam opwekken. Ik duim met je mee, want ik snap de spanning heel goed.

Groetjes Brigitte

3. Weegschaal

5 okt 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Brigitte,

Bedankt voor je reactie! Graag wil ik je toch nog even laten weten dat ik ongesteld ben geworden vorige week. We gaan vol goede moed de volgende ronde in.

Groetjes,

Weegschaal

Deel Deze Pagina