Hallo VK Zoals in mijn titel al te lezen is ik ben nu ruim 15 weken zwanger en ben ook al ruim 5.5kg aangekomen. Eigenlijk maak ik mij hier enorm druk om en moet ook zeggen dat ik er continu mee bezig blijf... Ik weeg van me zelf 62kg en heb nooit gelijnd of overgewicht gehad. sinds ik zwanger ben ben ik dus in een rap tempo ruim 5 kilo bijgekomen. Ik was altijd een slecht eter en probeer nu wel wat gezonder te eten en de porties meer over een dag te verdelen, maar ik kan niet zeggen dat ik nu echt een veelvraat ben geworden. Toch maak ik mij op dit moment zorgen over het feit of dit wel "gezond" is om zoveel bij te komen in de eerste weken en of ik hier iets tegen kan doen... Kan dit een reden hebben dat ik zoveel bijgekomen ben of moet ik mij er nog niet te druk over maken. Ik begreep van mijn moeder dat 5 van de 7 tantes suiker hadden... Ik moet zeggen dat mijn gewicht me momenteel erg bezig houd, terwijl ik daar echt nooit om gegeven heb.... Hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven, eventueel raar, of mij gerust stellen. Alvast bedankt. Gr. Michelle
Hallo, Er is geen reden om je ongerust te maken over het aankomen. Gemiddeld kom je 15 kg aan in de zwangerschap, zit je nu op 5,5 kg is dat keurig. Je komt aan omdat je kindje aankomt, gewicht placenta, vruchtwater, extra bloed, extra weefsel, meer vocht in het lichaam. Wat je doet qua eetpatroon is prima. Doordat je tante's suikerziekte hebben ontwikkeld, zegt dat niks over jou zwangerschap. Heeft je moeder suikerziekte dan heb je een verhoogd risico en word het extra gecontroleerd. Maar suikerziekte heeft niks te maken met extra aankomen in de zwangerschap. Dus geen reden om je zorgen te maken over je aankomen. Groetjes Ineke
Hallo Ineke. Bedankt voor je snelle reactie. Ben wel erg blij met het geen je nu zegt. Ik zat toch wel enigszins in onrust. Dank je wel. Gr. Michelle