Wanneer langere tijd tussen voeding laten?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Elleke, 12 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ons meisje is nu ruim 3 weken oud.Ze was klein met de geboorte (2970 gram) en moest dus om de 3 uur voedingen hebben. Nu ze ouder word kan ik merken dat ze hier niet meer zo'n behoefte aan heeft. Ze heeft vanmiddag om 16.00 uur de laatste voeding gehad. Toen ik net bij haar kwam sliep ze heel vast; ik krijg haar dan heel moeilijk wakker. Zou het nog nodig zijn om haar steeds om de 3 uur wakker te maken? Ze laat er gerust 3,5-4 uur tussen zitten, maar ik weet niet of dat al mag. Ze was vorige week 3390 gram, ze groeit heel goed. Iedereen zegt tegen me dat ik haar gewoon moet laten slapen, want dus in houd dat ze 6 voedingen per 24 uur zou krijgen (elke 4 uur). Ben benieuwd wanneer jullie langer tussen de voedingen lieten zitten en zouden jullie dat in mijn situatie ook doen?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje sliep in de namiddag ook altijd heel goed (was toen wel wat ouder) en was een flinke beer. Toch liet ik er nooit langer dan 4 uur tussen, heb hem alleen nooit wakker hoeven maken.
    Op de leeftijd van 3 weken voedde ik tussen 8 en 12x per dag denk ik.

Daarna was het clusteren geblazen van een uur of 19 tot 22 ofzo. Doet jouw kindje dat ook?

Je moet de plasluiers goed in de gaten houden, dat is een goede indicatie. Sommige baby's zijn kleine slaapkopjes die zichzelf niet zo goed kunnen melden voor een voeding. En leg haar niet te warm te slapen hoor!

3. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

eens met zogelukkig. als ze zo vast slaapt zou ik haar niet wakker maken maar ook weer niet langer ertussen laten dan 4 uur. en misschien proberen eerder aan te leggen als ze wakker is tussen de andere slaapjes?

Deel Deze Pagina