Borstvoeding in de kraamperiode

Discussion in 'Borstvoeding' started by klarinet, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hallo Borstvoedingsdeskundigen!

Ik ben momenteel bijna 29 weken zwanger en ben me een beetje aan het voorbereiden op wat komen gaat!

Ik wil borstvoeding proberen te geven en heb al vanalles gelezen, maar vraag me af hoe jullie dat in de kraamtijd
    (bij bezoek) gedaan hebben.
    Zijn jullie apart gaan zitten bij bezoek of niet? Hoe hebben jullie het geregeld en hebben jullie tips of adviezen?

Bedankt voor jullie reacties!
    Groetjes, Klarinet

2. Joveli

Joveli Niet meer actief

Nou gewoon in de kamer hoor. Als er iemand bij mij op kraamvisite komt die er moeite mee heeft dan gaat die zelf maar ergens anders heen.

Er is toch niets normaler dan een pasgeboren baby die borstvoeding krijgt? Je gaat bij flesvoeding toch ook niet ergens anders zitten.

Het is gewoon de natuur.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb het in de kraamperiode wel apart gedaan. Meestal hadden we 't zo gepland dat het bezoek niet tijdens de voedingen kwam. Maar omdat ik bv op verzoek geef, was dat natuurlijk niet altijd het geval. Ik ging dan meestal gewoon even begon in bed Milan voeden, sowieso omdat Milan in het begin het liefst liggend gevoed wilde worden, dus dan is het bed het handigst. Maar in de kraamweek zijn de voedingen ook nog wat onwennig, met aanleggen enzo, dus dat deed ik liever alleen, zonder dat er allemaal mensen toekeken.

4. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Ik ook hoor, die eerste paar dagen lekker alleen boven. Was het borstvoeden weer helemaal verleerd en deze uk drinkt ook heel anders dan mijn eerste, veel onrustiger.... Dus vond het wel zo prettig om me alleen met het voeden bezig te houden en me geen zorgen te maken of iemand 'iets' ziet door mijn onhandigheid. Gelukkig krijg je er snel weer handigheid in en wordt uk nu weer overal gevoed waar hij maar honger krijgt :)

5. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Het lag er aan wie er op visite kwam. Als er goede vrienden en familie waren dan gaf ik gewoon borstvoeding. En de eerste week zijn dat de mensen die als eerste langskomen om je kindje te bewonderen. Dus eigenlijk is het antwoord ja, ik voedde waar visite bij was.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik voedde ook met visite erbij; dat voelde voor mij heel natuurlijk aan. Je moet alleen wel op je kleine letten dat die het rustig genoeg vindt, sommige kindjes raken nogal afgeleid en drinken dan niet meer goed.

Doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Ik kan me voorstellen dat je het niet met iedereen erbij prettig vindt (toen mijn collega's langskwamen, ben ik toch maar even apart gaan zitten).

7. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik zonderde me ook af. Ik heb eigenlijk de hele kraamperiode op bed gelegen ivm ontstoken hechtingen. Maar als ik moest voeden stuurde de kraamverzorgster iedereen de kamer uit tenzij het op dat moment goed aanvoelde om ze niet weg te sturen. Dan gaf ik dat aan.
    In het begin ben je er nog niet zo handig in (tenminste dat was bij mij zo) en dan is het wel prettig dat je in alle rust kan voeden.
    Ik vond het sowieso wel prettig om me terug te trekken tijdens het voeden ook later nog. Ook even een rustmomentje voor mezelf. Waarin je verder niks hoeft. Keek soms een beetje televisie of las een tijdschrift oid. Of viel soms zelfs half in slaap.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    De eerste dagen kon ik hem alleen met voedingskussen voeden, toen deed ik het boven. Toen ik eenmaal zelf kon voeden zat/zit (want krijg nog steeds kraambezoek) ik beneden.... ik heb er nooit commentaar op gehad, dus ga er vanuit dat ze het best vinden :)

9. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

May 31, 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik ben via een keizersnede bevallen, dus de eerste paar dagen lag ik in het ziekenhuis, daar houdt dus niemand er rekening mee of je aan het voeden bent of niet. Dus toen ik thuis kwam heb ik ook gewoon gevoed met visite erbij. Ik heb er niet zo'n moeite mee, ik was pas op een feestje en daar heb ik ook gewoon gevoed, hij zal toch moeten eten.

10. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ik ben wel lekker rustig boven gaan liggen. In het begin vond ik trouwens dat visite echt verstorend werkte op mijn ritme en vond het eigenlijk helemaal niet zo leuk om visite te krijgen. Toen Famke zo'n 2 maanden was, vond ik het juist wel super gezellig. Ik denk dat het bij mij de hormonen waren.

Heel erg veel plezier straks toegewenst!
    Marla

11. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    WIj hebben de eerste dagen na de geboorte redelijk rust in de tent gecreeerd. Natuurlijk zijn onze ouders en onze beste vrienden/peetouders naar onze uk komen kijken, maar na de eerste dag was het overdag vrij rustig. In de avonduren kwam er wel wat visite, maar die waren vaak met een uur of anderhalf weer weg, omdat hun eigen kids ook naar bed moesten. Ik vond het heerlijk om die rust te hebben, omdat Chris aanvankelijk erg onrustig dronk en ik zelf ook gewoon wat tijd nodig had om tot rust te komen. Nu ben ik ook niet zo'n type dat meteen 10 mensen om het bed wil. Chris is om 16.13 geboren en het eerste bezoek is pas de volgende morgen in het ziekenhuis gekomen, omdat wij zelf even de tijd wilden voor ons samen en ik graag wilde dat onze andere zoon als eerste zijn broertje zou zien en die lag al bijna op bed toen ik van de verloskamers afkwam rond half 7.
    Kortom: je kunt je eigen kraamtijd ook zelf indelen en kiezen voor wat minder bezoek in de eerste dagen en dan kijken hoe het loopt. Ik voedde overigens ook rustig als er visite was, alleen met mijn collega's/leidinggevende heb ik dat niet gedaan. Daar voelde ik me dan niet prettig bij. Echter toen die kwamen had ik al wel globaal een idee hoe Chris op een dag reageerde en heb ik hem gewoon vlak voor zij kwamen aangelegd....grote voordeel van BV...je hoeft niet op de tijd te letten omdat je op verzoek kunt voeden en dat kan ook weleens jouw verzoek zijn....(hoewel dat inmiddels niet meer lukt. als hij niet wil....dan wil hij ook echt niet)

12. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Ik heb wel apart 'gevoed'. Gevoed tussen haakjes omdat het helemaal niet liep en ik dus niet zat te wachten op mensen erbij. Bovendien moest ik ook kolven en toen had ik helemaal geen zin om dat te doen waar anderen bij waren.

13. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Voeden doe ik overal en met alles/iedereen erbij. Kolven doe ik ook rustig waar mijn man/(schoon)moeder/vader bij is.

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben tijdens de kraamweek wel apart gaan zitten. In het begin was het nog een beetje een geklootviool, hihi. Had geen zin dat iedereen er met zijn neus bovenop zat. Toen we het eenmaal doorhadden ging die tiet overal de buitenlucht in hihi.

Gewoon lekker doen waar jij zin in hebt!

15. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,069
    2,204
    113
    Brabant
    ik heb de eerste dagen geprobeerd, maar omdat ze zooo overstuur werd deed ik het alleen. Als er bezoek was wanneer ze eenmaal dronk, mochten ze erbij.
    Daarna ben ik gaan kolven, en dat deed ik alleen bij mn beste vriendin of mn moeder, ik voelde me net een koe.

Als ik nu bv geef doe ik dat overal. Ik heb dan wel een bv shirtje of vestje aan, zodat ik niet in mn blote buik zit:)

16. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik ehb het ook apart gedaan. Bij mijn dochter is de bv niet goed gelukt en moest ik stoppen na 10 dagen omdat ze naar het zh moest omdat ze te weinig aan kwam.
    daarom heb ik bij onze zoon besloten om het in alle rust te doen, voor hem en voor mij! Visite wacht maar hoor! als je graagbv wilt geven en je hebt liever niet dat visite erbij is moet je dat gewoon aangeven! jou kindje, jou keuze. Als je gestresst gaan zitten voeden werkt het alleeen maar averechts.

17. Maite

Maite Lid

Apr 10, 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    In het begin heb ik ook apart gevoed, gewoon omdat ik wat rust om me heen nodig had (eerste kindje enz.)
    Nu voed ik ook waar anderen bij zijn, alleen niet als het collega's zijn. Vind ik toch weer anders.

Share This Page