Ze drinkt zo langzaam..

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Bo20, 27 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    De vraag zegt het al.. Chloé drinkt haar flesje zó langzaam, terwijl ze aan de borst heel snel was.. Soms zit ik wel drie kwartier tot een uur met haar en het flesje.. We gebruiken dan wel de Bibi - antilek speen.. omdat ze veel last heeft van krampjes.. Wat kan ik doen dat ze sneller gaat drinken of toch een andere speen?

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Mij is altijd verteld dat je kindje minimaal 10 minuten en maximaal 30 minuten over een flesje mag doen.
    Ik zou dan een andere speen proberen of misschien zelfs een andere fles?
    Mijn zoontje heeft ook een keer een antilekspeen geprobeer, maar kreeg erg moeilijk voeding eruit. Hij krijgt een Difrax fles met S-speen en dan doet hij er 20 a 25 minuten over.

3. 3 kwartier tot een uur is echt te lang, maar hoe lang geef je haar nu de fles? Misschien dat het een kwestie van wennen is en zit ze nog in de overgangsfase. Als ze moeilijk blijft drinken zou ik inderdaad een andere speen proberen. Eventueel de eerste 10 min. de speen die je nu gebruikt en daarna een grotere speen, zodat het ook weer niet te snel voor d'r gaat.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Ik zou ook de speen veranderen!

5. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Andere speen..

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    als die speen je op zich bevalt tegen krampjes, dan is misschien een maatje groter beter? ik dacht gezien te hebben in de winkel dat bibi verschillende maten antilekspenen heeft.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Heb nu de Difrax S-fles met een small speen... Ze drinkt super snel.. maar nu heb ik het gevoel dat ze minder verzadigd is ofzo.. Als de fles leeg is, begint ze te huilen..

*het is ook nooit goed, haha*

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dan is waarschijnlijk haar zuigebheofte niet bevredigt.. Als ze wil (en jij wil) kun je har een speentje geven, of je pink. Vaak helpt dit wel...

Ze moeten ook vaak wennen aan een andere fles, want ze is natuurlijk gewend om heel hard te moeten zuigen. Ik vond de Difrax S speen vrij groot. Ik heb voor Jelle al vrij snel gewoon een Avent flesje met een 1 speen gekocht en dat ging stukken beter.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarschijnlijk heeft ze toch moeite met de andere techniek die een fles vraagt, en komt ze bij de één niet genoeg aan haar zuigbehoefte, en bij de ander weer teveel.
    Na een snelle fles kun je haar ook gewoon aan de borst nemen om de zuigbehoefte te stillen.

10. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Of gewoon een speen geven om daar nog op te sabbelen. ;) Inplaats van je tepels kapot te laten soppen.

Maar een uur is wel lang hoor meid waarom probeer je niet een 123 speen?

11. Mavie

Mavie Lid

6 mrt 2007
    25
    0
    0
    Informatieanalist
    Assendelft
    @ sonjaw

Volgens mij is de 123 speen nog een stapje te ver... in ieder geval die van Avent. Het kindje is pas 2 maanden oud... Ik trapte er in: de 123 na nummer 2, maar mijn dametje verslikte zich. Stand 1 van de 123 is even groot als nummer 4. Volgens de dame van de Etos was stand 1 van de 123 gelijk aan nummer 3. Dus niet!

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik vnd de 1 van de 123 speen van Avent nog groter dan de 4... Jelle drinkt zijn flesje er in 10 minuten mee leeg, terwijl hij er met de 4 15 minuten over doet...

13. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Ja idd, heb ook de probleem bij avent, volgens mij is da gaatje op alle 3 de standen even groot.
    Ik gebruik de nr. 2 van Avent en lukt prima.

Groetjes

14. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    En probeer anders eens de difrax fles met kers speen.S

En van Dodi heb je ook 123 spenen.

15. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    de avent 123 is erg groot, en etos eigen merk is (hoewel ze bij mijn etos zeggen dat het precies dezelfde is als 123 van avent, mijn ervaring is dat dat niet zo is) nog ruimer!
    difrax 123speen heb ik een hele tijd gebruikt omdat die standen een stuk kleiner zijn dan van avent.

16. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    difrax kersspeen maar s werkt hier super bij ook een trage drinker!

Deel Deze Pagina