Tegensprekingen CB: nachtvoeding niet meetellen bij totaal?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzanne75, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik volg het niet meer hoor. Op het consultatiebureau praat men gewoon over een totale daghoeveelheid die niet meer mag zijn dan 1 liter. Als je het telefoonnummer belt van het consultatiebureau krijg je een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn die beweert dat die 1 liter puur de dagvoedingen betreft. Als je baby nog elke nacht komt voor een fles, dan is dat puur een extraatje, telt niet mee in die liter zeg maar?

Wat klopt nu?

2. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Ik zou de nachtvoeding toch meetellen hoor, het is op 12 uur dat je moet rekenen hé. In het ziekenhuis bij ons telden ze dat zo: hij kreeg toen 7 voedingen per dag: om middernacht, om 04 uur om 8 uur om 12 uur om 16 uur om 20 uur en terug om middernacht. Je moet rekenen vanwaar je begint.
    je moet rekenen vanaf dat ie op staat tot dat ie uit bed gehaald word en het dus ochtend is. Als ie 2 keer komt per nacht dan is dat omdat ie het nodig heeft. Je mag wel een beetje over die liter zitten hoor.

Groetjes Edelweisje

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je rekent per 24 uur. Stel je eens voor dat je kind elke nacht nog 180cc zou wegklokken en je zou dat niet bij het totaal optellen! Dan had je toch echt een overvoerd kind!

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja dat lijkt mij ook maar toch werd het me zo uitgelegd aan de telefoon hoor.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Nou, ik zou niet blind vertrouwen op wat ze bij het CB allemaal zeggen. Op het pak staat ook per 24 uur.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Een vriendin van mij zei dit ook, en ze hadden dit haar op haar Cb verteld. Ik ga naar een andere en daar tellen ze gewoon het totaal over 24 uur... LIjkt me ook het meest logisch, want zoals dirksmama zegt, ALs ze volle flessen drinken en dan 's nachts ook nog eens 200 cc voeding wegdrinken kom je totaal op 1200cc uit... Dat is toch echt teveel...

7. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Dit zeggen ze op 'ons' CB ook!
    Ik hoor ook altijd dat het max een liter mag zijn per dag, maar van het CB hoeven we eventuele nachtvoedingen niet mee te tellen.

8. Bij ons op het CB vragen ze altijd wat hij per etmaal drinkt, dus niet op een dag.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Heb datzelfde ook eens gehad, en heb met de nutrilon lijn gebeld om hun mening. Daar zeiden ze dat het niet erg was om af en toe een volle fles extra te geven in de nacht. Alleen niet te vaak.
    Bij ons was het om de nacht raak, dat was wel teveel.
    En dan nog liever extra water, dan water+ voeding. Dat is dan iets minder erg. We hebben dus wel eens flink verdunde voeding gegeven om tijd te rekken..

10. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    he das idd ook wel een idee, om de voeding gewoon wat te verdunnen, hoeveel scheppen dee je dan op hoeveel water?

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou zeker de nachtvoedingen mee tellen en hierin het CB negeren, volg het pak gewoon en in uiterste nood geef je een flesje meer, maar dat moet geen standaard worden.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik deed/doe gewoon 10 a 20cc meer in de fles en dan de normale hoeveelheid schepjes. Dus bij een fles van normaal 180cc, nu 200 cc en 6 schepjes... Soms is het maar net die laatste cc's dat ze "tekort" komen. Jelle laat vaak een bodempje staan als ik het zo doe, en eerlijk gezegd heb ik dat liever als dat hij de bodem eruit zuigt als de fles leeg is.. Nu weet ik zeker dat hij genoeg heeft gehad.. :)

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij een normale fles 10/20 extra had niet zoveel zin. Scheelde niks in tijd, maar zijn poepluiers werden wel veel dunner.
    Maar tussendoor bij een hongerhuilbui een flesje van 90 ml water+1 schepjes hielp het ergste weg te halen. Hij dronk ook meestal maar een half flesje weg, maar dat was dus echt flink verdund..

14. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    maar spugen ze dat niet eerder als het zo dun is? ik gebruik friso comfort omdat ze veel spuugde en last van verstopping had. maar tis wel een idee. amy is ook een vreetzakje, hoeveel ze ook krijgt ze drinkt alles tot de laatste slok op heb ik het idee

Deel Deze Pagina