Hoi allemaal meiden, vorige maand ben ik bij de gynecoloog geweest omdat ik na 4,5 maand na het stoppen met de pil nog steeds niet ongi was geworden. Nu deed ze een inwendige echo (29 dec) en vertelde ze me dat nu elke dag mijn eicel zou kunnen springen omdat hij volgroeit was. Op 30 december voelde ik hem dan ook springen en werd helaas 15 januari ongi tot 17 januari( maar 2 daagjes dus), en een LF fase van 16 dagen. Nu moest ik vandaag weer naar de gyn en keek ze met een inwendige echo, maar er was geen nieuwe rijpende eicel te zien. (dag 5 van de cyclus) nu is mijn vraag: betekent dit dat ik deze cyclus geen ei zal krijgen, of kan het ook zo zijn dat je ei pas later begint te groeien dan op dag 1 van de cyclus? Liefs Daantje
ik heb geen flauw idee, maar ik weet wel dat ik pijn kreeg rond dag 12, en dat was volgens de ha het rijpen van het eitje. dus dag 5 lijkt me nog erg vroeg. zei je gyn er niets van?
nee, ze zei er helaas niks van, en pas achteraf krijg je natuurlijk spijt dat je het niet gevraagd hebt haha.. maar een eitje moet rond de 18-24 mm zitten wil het springen, dus mij leek het dat het eitje vanaf het begin van de menstruatiecyclus begint met groeien met 2mm per dag.. dus dan zou die in 5 dagen al bijna 1 cm moeten zijn..en dus zichtbaar op de echo.. of ik snap het helemaal verkeerd.. liefs Daantje
P.s: de gynecoloog zei wel dat als ik 14 februari nog niet ongi was dat ik dan medicijnen zou krijgen om mijn cyclus " te herstellen" weet iemand welke medicijnen ze bedoelt? Ik ken alleen clomid, maar dit is puur en alleen als je geen eisprong hebt ofniet? En als je een inwendige echo doet, zijn er dan bij jullie altijd meerdere eicellen te zien die aan het rijpen zijn, waarvan er uiteindelijk 1 springt? Want bij mij was de vorige keer maar 1 eicel te zien, en nu op dag 5 nog geen.. En ik lees vaak dat veel meiden meerdere eitjes per maand aanmaken, vandaar mijn vraag. Liefs Daantje
Ik heb destijds een medicijn gekregen om mijn cyclus op gang te brengen, en later een om het bloeden te stoppen, weet zo even de nam niet, maar ik zal het hier neer zetten zodra ik het weet.
Het ligt er een beetje aan, in principe in een normale cyclus beginnen al tijdens de menstruatie follikels te rijpen met daarin eicellen. Die moeten ook al te zien zijn op de echo. Bij mij is er op dag 7 van de cyclus al een grotere 'winnende' follikel te zien (ze vechten allemaal om de grootste te worden). Maar mijn cyclus is normaal. Het ligt er aan hoe lang je cyclus is. Je krijgt meestal geen medicijnen om je hele cyclus te regelen, maar eerst een menstruatieopwekkend middel.
Hoi meiden, bedankt voor jullie antwoord! Ik ken wel primolut( voor een ongi op te wekken) maar ik ben donderdag gewoon ongi geweest, alleen is het nu afwachten of ik 14 feb ongi wordt (cyclus 31 dagen) omdat er als het goed is geen ei is, dus heb dan volgens mij geen ongi opwekker nodig? Maak me wel een beetje zorgen omdat ik de vorige keer dus maar 1 ei had en nu geen te zien is, en bij andere dus vroeg in de cyclus al meerdere eitjes tot rijping komen.. Zou dit komen omdat je te weinig eicellen hebt, of weet iemand een andere oorzaak? Liefs Daantje. Ps: desiree, ik wil je alvast heel veel succes wensen voor je ivf behandeling volgende week, ik zal voor je duimen! Hopelijk krijgen jullie gauw een wondertje
heb net online ovulatietesten besteld.. wie weet kan ik dan toch zien of er binnenkort binnen deze cyclus toch een eitje rijpt.. ik zit nu dus op dag 5 en nog geen follikels te bekennen op de echo.. wanneer zou ik dan moeten beginnen met de ovutesten? ongeveer over een dag of 8? omdat een eitje zo'n 2mm per dag groeit, en stel dat hij vandaf vandaag zou groeien dan zou hij over 8 dagen zo'n 16 mm zijn? liefs Daantje
Hoe lang waren je cyclussen dan? Het ligt een beetje daaraan wanneer je eraan kan beginnen. Als je cyclus bijvoorbeeld tussen de 30 en 40 dagen is, raad ik zo'n 18 dagen aan voor je vroegste NOD (30-18=12) zodat je een ei niet kan missen.. Aangezien een follikel ook ineens rap kan groeien. Maar ik gok dat je cyclus niet korter is dan 35 dagen? Bedankt trouwens hopelijk helpt het hihi
hoi meis.. mijn vorige cyclus was 31 dagen.. als het goed is had ik op dag 16 mijn ei.. en als je eigelijk uitrekent 16 dagen x2 mm per dag = 32 mm dat zou niet kunnen, dat is veel te groot. dus zou mijn ei als die bijv 2 mm per dag groeit binnen 10 dagen volgroeit zijn, en zit nu op dag 6 van mijn cyclus, dus hopelijk begint hij vanaf vandaag te groeien en springt hij de 16e, al heb ik er een hard hoofd in dat ik deze ronde een eisprong heb, omdat er op de echo geen follikels te zien waren
Ik denk dat het per cyclus verschilt. ben eens op dag 6 geweest en toen had ik een follikel van 18 mm en een keer op dag 11 toen was hij pas 12 mm dus het verschilt per maand denk ik
Dag Daan, Wat ben ik blij dat je deze vraag geseld hebt, want ik wilde ook wel een antwoord hebben op jou vraag. Want bij mij is het volgende (zal even beknopt typen) 24/12 bevallen 21/12 eerste ongi (denk ik) 05/01 ei gezien met inwendige echo 10/01 heeeeeeeel licht bruin/rood verlies 19/01 nog geen ongi, negative zwangerschapstest maar licht positieve ovulatietest? Dus ik vraag me af, omdat ik mijn ei gezien ehb op 5/1 wanneer zou ik dan ongi moeten worden? (naar mijn idee dus 14 dagen later ongeveer, is dus vandaag). Maar waarom dan een licht positive ovutest en een negative zwtest? Zou mijn ei van 5/1 dan nu gaan springen? Maar ik dacht dat ie al gesprongen was zo onderhand ik weet dus ook niet hoelang het duurt voordat een eitje weer klaar is.... Hmmm... moeilijk moeilijk allemaal he..
Hoi meid, ten eerste wil ik even zeggen dat ik lees dat je een vlindertje hebt van 25 weken, heel veel sterkte ermee meid, ( weet even niet goed wat ik moet zeggen omdat het me zo aangrijpt). Ten tweede: hoe groot was je eitje op 05-01? Een eitje groeit ongeveer 2 mm per dag (soms meer soms minder) en springt ongeveer tussen de 18-24 mm ( sommige dus al op bij dag 8 van de cyclus, sommige bijv dag 15 of langer, ligt eraan hoe snel je ei groeit. maar dat bruinverlies op 10-01 kan best zijn van je eisprong, ik heb dit op de dag van mijn eisprong, dus stel dat je die dag je ei hebt gehad dan zou je nu 10 dagen na je eitje zitten, ik weet alleen niet hoelang je LF fase is( aantal dagen tussen de eisptong en je ongi) als die bijv 14 dagen is, dan kun je over 4 dagen testen. Ik gun het je echt van harte en ga heel hard voor je duimen. Heel veel liefs en ern dikke knuffel Daantje
Mijn arts heeft gezegd dat tijdens je menstruatie er al een nieuw eitje moet gaan groeien. Wanneer het eitje dan groot genoeg is ( ligt aan je cyclus springt het eitje. Hij vertelde ook dat niet alle eitjes even snel groeien.
Ik weet niet hoe groot m'n eitje was. (niet in mm) maar hij zei wel dat hij klaar lag om te springen, omdat hij al groot genoeg was.... Alleen heb ik eergister een positieve ovutest gehad (licht positief, dag daarna gister dus was hij weer lichter) Gek he?
Dat 2mm per dag groeien is maar een luttel gemiddelde.. mijn eisprong is altijd op dag 14 en als ie 2mm per dag zou groeien zou ie te groot zijn iedere keer Soms groeit ie langzamer, dan ineens sneller, de ene keer een halve mm per dag en een andere keer wel 2mm per dag.. Als je ovutest een keer donkerder is en dan weer lichter, zegt dat weinig aan het einde van je cyclus helaas..
update; heb ovulatietesten gedaan ( zie album) kan ik nu dus zeggen dat mijn ei toch komt/is geweest ondanks dat er op dag 5 van mijn cyclus geen folikkels te zien waren? ik zit nu overigens op cyclusdag 18.. normaal beginnen follikels toch ALTIJD te groeien Direct ná de menstruatie? of heb ik het nu mis? liefs Daantje
@daantje22, aan je ovutesten te zien heb je je ei inderdaad binnen 24-48 uur. Cyclus dag 18 zou toch best kunnen dan? Dan moet e over 2 weken ongi worden (nou ja, liever niet natuurlijk ) Wat was je cyclus hiervoor? Je hebt wel duidelijke testen hoor. Ik hoop ze ook te krijgen.. Ik had op 5/1 mijn ei gezien met inwendige echo (had ik al eens eerder geschreven), maar deze is uiteindelijk 2 weken later pas gesprongen. Hormoonhuishouding in de war... Nu begin in donderdag weer (dag 10 van mijn cyclus) met ovutesten. Stel, mijn cyclus is toch 28 dagen deze maand, mis ik tenminstte mij ei niet...