Hoe snel zwanger na keizersnede?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamavanJurre, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Mijn man en ik willen erg graag een 2e kindje en de pil ligt sinds drie weken in de prullenbak bij ons :D Ben halverwege de strip gestopt en heb net mijn ontrekkingsbloeding achter de rug, dus nu gaan we voor het echte werk!

Mijn zoontje is geboren na een spoed, spoed spoed keizersnede. Ergens ben ik wel bang dat, omdat er zoveel haast was destijds, er van binnen het een en ander beschadigd is en het heel lang kan gaan duren. Bij de 1e duurde het 1,5 jaar en bleek dat ik PCO had. Na 3 clomid behandelingen was ik echter zwanger van ons zoontje. Na de bevalling kwam mijn cyclus goed op gang dus ik heb er wel vertrouwen in dat dat nu "goed" zit.

Maar goed, ik dwaal af ;) Ik ben eigenlijk benieuwd naar moeders die ook een keizersnede hebben gehad, hoelang duurde het bij jullie voordat je zwanger was van de 2e (of 3e, 4e uiteraard :))?

Groetjes!

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Meeste gynaecologen adviseren een half jaar tot een jaar te wachten (loopt dus nogal uiteen). Ik heb ook een spoed keizersnede gehad (gelukkig niet zo spoed spoed dat er geen tijd meer was voor een ruggenprik, dus ik was er wel bij) Wij zijn er weer voor gegaan toen mijn zoontje 8 maanden was. Zou waarschijnlijk zelf iets langer hebben gewacht, maar kreeg mededeling dat ik mogelijk vervroegd in de overgang was, dus toen was de keus snel gemaakt.
    Ik hoop dat je cyclus inderdaad weer op regel is en dat het snel raak mag zijn!

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik lees met je mee. mijn zoon scheelt 2 dagen met jou kindje. Niels is van 10-10 en is ook met de keizersnee gekomen. was 16 dagen overtijd en hij bleek 5080gram haha beetje te groot paste dus niet. Bij ons hangt de pil sinds 2 weken in de boom. Ik vindt het ook super spannend wanneer het 'raak' mag zijn. haha lijkt wel of we weer voor de 1e gaan. Maar jah toen duurde het 6mnd nog niet lang hoor dus ik ga er maar vanuit dat het weer +/- 6mnd zal duren. hoop natuurlijk sneller maar jah dat hebben we zelf niet in de hand he.

Succes met zwanger worden.

Ingrid:D

4. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik lees hier even mee! Ik heb 3 jaar geleden een KS gehad en toen werd ook idd aangeraden om 12 maanden te wachten (wij zijn daar allang overheen, maar goed). Ikzelf zit nu in ronde 3.

Liefs,
    DD

5. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik heb ook een ks gehad 2 jaar geleden inmiddels.
    ook wij zijn bezig voor een 2e we zitten nu in ronde 2,
    bij mn zoontje was het de eerste rond raak.

ben benieuwd hoelang het gaat duren.

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Het verschilt nogal wat de gynaecologen zeggen wanneer je weer zwanger mag worden. ze zeggen , 1e jaar niet mogen bevallen, 1jaar niet zwanger worden, 1/2 jaar niet zwanger worden en vrienden van ons hebben zelfs 1,5 jaar niet zwanger worden. Ik snap wat dat betreft er niets meer van. Onze zoon is 8,5 mnd en we gaan er weer voor. Is vast niet gelijk raak dus...... Nou we zien wel we hebben de gulden midden weggenomen;):D

7. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hier werd een jaar aangeraden....

8. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    In het academisch ziekenhuis waar ik september 2009 bevallen ben - middels een ongeplande keizersnede - werd aangeraden een jaar te wachten met een volgende zwangerschap. Eerder dit jaar echter een gesprek gehad met een gynaecoloog van een algemeen ziekenhuis. Allereerst was zij erg verbaasd over het advies van haar collegae in het academisch ziekenhuis. Deze gynaecoloog bleef bij haar standpunt van minimaal een half jaar. Ze heeft zelfs nog even contact opgenomen met haar collega perinatoloog en hij bevestigde haar standpunt.

De maand na het 'groen licht' van de gynaecoloog zijn we in verwachting geraakt! Gehoopt, maar nooit kunnen denken dat ik zó snel zwanger zou zijn, omdat we 2 1/2 jaar op ons eerste wondertje hebben moeten wachten. Om nog even antwoord te geven op je vraag: Na de 'eerste ronde' was ik zwanger, de bevruchting was rond de periode dat Nils (bijna) negen maanden oud was.

9. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    ik heb ook een spoedkeizersnee gehad dit kwam doordat dean het benauwd kreeg en steeds zijn hartslag om laag gooide...
    ik heb er eigenlijk helemaal niet naar gevraagd hoe lang het zou duren voor ik weer zwanger mocht worden :D
    maar goed wij hebben inmiddel de pil ook al 2 weken aan de boom hangen en daar laten we hem lekker tot we ons volgende wondertje mogen verwelkomen :D:D:D

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik heb ook een ks gehad. Gyn zijn half jaar tot jaar wachten. Wij zijn na 5 maanden weer begonnen. Ik heb ook pco en na de eerste ronde clomid was het raak. In totaal hebben we er 7 maanden over gedaan. Mijn dochter is nu net een een jaar.

Maar als je ook pco hebt en clomid nodig hebt moet je dan niet naar de gyn voor de clomid?

11. Mijn gyn adviseerde ook minimaal een jaar. Ook in het academisch ziekenhuis. Misschien zijn ze daar toch iets voorzichtiger. Ik heb het wel aangehouden. Zou het mezelf heel kwalijk nemen als we eerder zouden zijn gaan proberen en als er daardoor iets fout zou zijn gegaan. Inmiddels zijn we helaas wel alweer een hele tijd verder... :x;)

Deel Deze Pagina