Onregelmatige lange cyclussen, temperaturen en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door User1989, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. User1989

    User1989 Nieuw lid

    12 feb 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Beste forumleden,

    Ik heb de afgelopen maanden al veel gelezen op het forum. Al die tijd heb ik zelf niks geplaatst, omdat ik eerst even rustig wilde afwachten hoe het ontpillen zou verlopen. Nu na bijna een jaar, begin ik toch wat onzekere momenten te krijgen.

    Kort mijn verhaal vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil. Vanaf dag 1 heb ik de LadyComp gebruikt om te temperaturen. Mijn cyclussen variëren van 32 dagen tot 43 dagen. Onregelmatig dus, wat mogelijk te maken heeft met het ontpillen. Tot nu toe steeds een temperatuursverhoging gehad ongeveer 14 dagen voor mijn volgende menstruatie.

    Mijn huidige cyclus duurt echter al 45 dagen, waarbij er geen temperatuursverhoging heeft plaatsgevonden. Ook zijn er nog geen tekenen van menstruatie, wat ik normaliter wel voel aankomen. Ik moet hierbij vermelden dat ik heel netjes iedere dag mijn temperatuur oraal meet voordat ik op sta rond hetzelfde tijdstip. Ik drink geen alcohol, heb vrij veel ritme in mijn dagelijks leven en ben het afgelopen jaar niet ziek geweest.

    Is de kans groot dat ik deze maand geen eisprong gehad heb? Duurt het dan ook vaak langer voordat de menstruatie op gang komt? Of zou het ook mogelijk zijn dat ik toch zwanger ben? Ik heb niet getest, omdat ik overal lees dat je toch echt een temperatuursverhoging moet hebben (die vervolgens ook hoog blijft). Zoveel mensen, zoveel verhalen. Dus ik ben toch benieuwd of iemand dit ook heeft meegemaakt. Ergens op het internet las ik namelijk ook dat 1 op de 5 vrouwen geen temperatuursverhoging hebben, maar doordat ik het normaal wel heb, lijkt de kans op een zwangerschap mij wel heel klein!

    Ik begin mij in ieder geval wel wat zorgen te maken na een jaar, al begrijp ik dat het even kan duren. Ik hoor graag jullie soortgelijke ervaringen en wat jullie er eventueel mee hebben gedaan.

    Dankjewel alvast!
     
  2. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb zelf ook altijd onregelmatige en lange cyclussen gehad. (Wat niks meer te maken had met het afbouwen van de pil, want die gebruik ik al 5 jaar niet meer.) Variërend van 30 tot zelfs 50 dagen. Ik heb nooit getemperatuurd, dus daar kan ik niks over zeggen. Ik heb enkel ovulatie-testen gebruikt van clear blue bij signalen van een naderende eisprong (die herkende ik voort). De tijd tot mijn eisprong varieerde, de tijd van de eisprong tot de menstruatie was altijd 14 dagen.
    Ik ben beide zwangerschappen vrij snel zwanger geworden, ondanks de lange en onregelmatige cyclussen. Je hebt hier mss niks aan maar wellicht geeft dat wat positieve energie :)
     
    User1989 vindt dit leuk.
  3. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Ik heb ook lange cyclussen. 5 weken duurt het bij mij. En mijn eisprong vind de derde week van mijn cyclus plaats. Na mijn bbz in september is mijn cyclus helemaal door de war en heb ik in januari gemerkt dat ik geen eisprong heb gemaakt. Nu ben ik in behandeling een fertiliteitsarts. Gebruik je ovulatietesten?
     
    User1989 vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Ik kan je maar 1 advies geven.... stop met de lady comp en ga oraal meten conform de regels ;)
    Grote kans dat je dan wel netjes je ei vind. :)

    Tis maar een advies hè, geen must, maar heb gewoon teveel verhalen/ervaringen gezien van meiden die de lady comp gebruikte als temp methode om hun ei/cyclus te vinden ;)
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Rectaal bedoel je denk ik ;):p.
     
  6. User1989

    User1989 Nieuw lid

    12 feb 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je advies. Voor adviezen sta ik zeer zeker open, dus ik zou eens kunnen nagaan of het mij ook helpt om op andere wijze te meten. De reden echter dat ik dit nog niet gedaan heb, is dat ik normaal gezien mijn ei wel kan vinden. Steeds netjes 13 of 14 dagen voor mijn volgende menstruatie. Wellicht dat ik deze maand dan geen eisprong heb?
     
  7. User1989

    User1989 Nieuw lid

    12 feb 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    Nog niet. Ik heb wel ovulatietesten gekocht. Nu nog gaan gebruiken ;)
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Whahahaha ja rectaal idd :D:D
     

Deel Deze Pagina