Langere luteale fase door gebruik Shatavari

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babbel1983, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hoi dames,

Na het stoppen met de pil (dec. 2012) kwam ik er vrij snel achter dat ik een vrij korte luteale fase van 10 dagen heb. Van een collega kreeg ik de tip om Shatavari capsules te slikken om een regelmatiger cyclus te krijgen. De afgelopen 3 maanden braaf 2 capsules per dag geslikt en sindsdien heb ik een luteale fase van 14 dagen, waar ik natuurlijk heel blij mee ben.
    Echter begin ik me af te vragen of ik echt een goede luteale fase van 14 dagen heb of dat mijn lichaam me voor de gek zit te houden :( Het is namelijk zo dat op dag 11 na mijn eisprong mijn temp de afgelopen 3 maanden 'gewoon' terugzakte naar 36.9, de temp. die ik altijd heb als ik ongesteld wordt. Zonder gebruik van de Shatavari capsules werd ik op die dag ook altijd ongesteld, maar nu dus een aantal dagen later.
    En nu vraag ik me af, wordt mijn luteale echt verlengd of is het alleen maar uitstel van mijn MS? Want waarom zakt mijn temp. al op dag 11 DPO, terwijl ik op dag 15 DPO ongesteld wordt :(
    Wat denken jullie? Heeft het nut om door te blijven gaan met het slikken van de tabletten met de hoop dat bij een bevruchting mijn luteale fase verlengd wordt of geeft de temp. daling op 11 DPO aan dat het eigenlijk alleen maar een uitstel is en geen verlenging?

Hoop dat iemand me hier mee kan helpen, want het is een vraag die me op dit moment (gisteren weer mijn MS gekregen) best wel bezig houdt.

Deel Deze Pagina