Vind niks meer leuk

Discussion in 'Babynamen' started by Noah04, May 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noah04

Noah04 Actief lid

May 9, 2014
    354
    0
    0
    Nee, niet het zoveelste namentopic. Meer een vraag naar herkenning. Na 17 maanden en eerdere miskramen ben ik nu bijna 13 weken zwanger.
    Maar waar al die maanden de namen voor zowel een jongen als meisje al vast stonden, twijfel ik er nu aan. Zijn ze wel leuk genoeg voor mijn kind?

Zowel jongensnaam als meisjesnaam zijn momenteel populair. Dat maakt me niet zo heel veel uit, maar voor bijvoorbeeld de jongensnaam (zie nickname) twijfel ik of hij niet te soft is voor een roepnaam. Vind het een hele mooie naam, maar niet zo stoer. Zou ik voor een jongen niet wat meer macho willen?
    Voor de meisjesnaam geldt hetzelfde.

Hier dus niet eens zozeer een oproepje voor namen (heb al veel topics doorgespit en vind toch niks leuk), maar meer een vraag naar herkenning. Zijn er anderen die het gevoel hebben dat geen enkele naam echt leuk genoeg is? Hoe zijn jullie uiteindelijk op de naam gekomen?

Gelukkig hoef ik geen rekening te houden met wat een partner vindt. Ik wordt BAM-mam.

2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,149
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik vond het bij de tweede heel moeilijk. De perfecte naam hadden we tenslotte al voor nr. 1 gebruikt. (Dat ging ook niet zonder slag of stoot, trouwens. Ik heb wel een partner en wij hebben een erg verschillende smaak.) Uiteindelijk hebben we voor de jongste eigenlijk niet DE naam gevonden maar een naam gekozen die 'gewoon leuk' is. En misschien zijn we ook allemaal wel te veel bezig met zoeken naar die ene perfecte naam. Als je het hebt, is dat hebt is het natuurlijk geweldig. Maar misschien moeten we er wat minder om stressen.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik had het dus ook!
    En als ik een naam leuk vond en hem dan hardop zei vond ik hem alweer niet meer leuk.
    Als je een naam leuk vind kun je er al aan gaan wennen!
    Onze naam die eindelijk definitief is vond ik eerder ook "mwoh" en inmiddels ben ik er aan gewend en ben ik er helemaal verliefd op.
    Heb meteen een mutsje en naam raamsticker besteld om het "definitief" te maken:D
    Ik ben nu helemaal blij!!

Dus mijn tip,probeer aan een naam te wennen...uiteindelijk ga je hem waarschijnlijk geweldig vinden.
    En als je een lijst maakt,maak dan geen lijst met 10 namen zoals ik vaker hier zie.
    Zo Blijf je twijfelen.
    2-3 namen is genoeg....succes!

4. Noah04

Noah04 Actief lid

May 9, 2014
    354
    0
    0
    Dank jullie!
    @tupp: erom stressen doe ik nog niet. Ik heb nog even. Het is meer dat ik het zo raar vind dat de namen die ik pre-zwanger top vond, nu maar mwah. Hormonen wellicht.

@baby-angel: dank voor de tip! Wel fijn (voor mij, niet voor jou) dat het herkenbaar is.

5. leutjj

leutjj Niet meer actief

Voor de naam van een meisje hadden we echt dat is de naam.
    Voor een jongen was het niet dat we zeiden het is de naam, maar die naam vonden we leuk!
    (Wij wisten niet wat het werd, hebben een meisje)

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Herken je gevoel.
    Dat had ik ook bij onze dochter. Maar dat was over zodra ze in mijn armen lag.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Heel herkenbaar. Wij hadden een paar jaar voordat ik zwanger werd al namen, maar toen ik eenmaal zwanger was, vond ik die namen helemaal niet leuk meer. De jongensnaam was inmiddels heel populair en met beide namen had ik inmiddels mindere associaties. Probleem was toen alleen dat ik niets leuk genoeg vond.

Bij de oudste werd ik de nacht na de twintig weken echo 's nachts wakker en wist ik opeens hoe ze moest heten. Mijn man vond de naam in eerste instantie niets, maar kon er uiteindelijk toch aan wennen. Bij de jongste had ik wel een lijstje gemaakt, maar nog geen keuze tot na de twintig weken echo, heel bewust ivm de ervaring bij de oudste. Een naam die hoog op het lijstje stond, paste voor mijn gevoel daarna nog steeds heel goed, maar mijn man vond de naam niets...na heel lang zoeken hebben we uiteindelijk een andere naam gevonden, maar ik heb daar na haar geboorte nog best aan moeten wennen. :)

8. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Noah ik herken het heel erg.
    Bij mijn zoon was ik er zo uit.
    En je weet over Eleni ( die jij ook op je lijstje ging zetten haha) was ik soms ook aan het twijfelen en ook over Chloé zijn het de hormonen ik weet het niet.
    Bij Seyhan had ik het iig niet.

9. Blue 7

Blue 7 Actief lid

Apr 29, 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het heel erg!
    Dit keer heb ik er ook verschrikkelijk veel last van. Of dat komt omdat ik het gevoel heb dat de naam nu ook nog bij de naam van broer en zus moet passen, weet ik niet. Feit is dat de namen die ik zo leuk vond vóórdat ik zwanger was, nu ineens niet " bijzonder genoeg/ mooi genoeg/ lief genoeg/ stoer genoeg/ of juist te ver gezocht vind" ppfffff
    Bij mijn zoontje (onze oudste) had ik dit veel minder en ben nog steeds blij met zijn naam (en hij ook) zijn naam: Noah ! :D

10. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Blue dat herken ik ook.
    Ik vind de naam van mijn zoon nog steeds supermooi!!

11. Blue 7

Blue 7 Actief lid

Apr 29, 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Erg is dat hè!?
    Ik hoop wel dat ik straks het gevoel kan hebben van " Ja dat is DE naam" maar ben er bang voor...:$
    De naam vind ik al jaren leuk, maar ik twijfel nu of het niet " te gewoon" is en " of het er wel goed bij past". Pppffffff

12. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hahahaha ja herkenbaar, vond toevallig vandaag via google nog mijn topic van vorig jaar.
    Toen ik schreef dit is DE meisjesnaam voor mij.
    Maar omdat mijn zoon helemaal hoteldebotel op de naam Chloé is ( wat sowiezo erbij gezet ging worden) twijfel ik is die ook wel erg mooi als roepnaam pffffffffff.

13. Blue 7

Blue 7 Actief lid

Apr 29, 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel fijn dat je zoontje zo' n eigen smaak heeft.... :)
    Ik heb hier al gezegd, als ik het nu eens los laat en iemand anders laat beslissen (de kids en mijn man) Maar toen zei mijn zoontje " mama dat doe je echt niet" En dat klopt natuurlijk, maar het zou misschien wel beter zijn ;)
    Tussen welke namen twijfel je als ik vragen mag? Eleni of Chloé ?

14. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ja ze zou Eleni Chloé of Chloé Eleni gaan heten.
    Ligt natuurlijk eraan welke de roepnaam word.

Sorry noah zo neem ik jouw topic over met mijn onzekerheid sorry!!

15. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Mijn zoontje zegt trouwens al vanaf dat we wat namen opnoemden ( 14 weken) Chloé hahaha.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Herkenbaar: Wij hebben 4x een naam moeten bedenken, en eigenlijk ben ik alleen maar blij met de naam van mijn dochter. Die van de andere kinderen vind ik maar "zozo".....:( Ten eerste omdat ik ook rekening moest houden met hun vader, maar ik vind gewoon heel veel namen niet mooi genoeg of zo :) Die van mijn oudste zoon zou ik bijv nooit meer kiezen, gelukkig is hij er zelf wel blij mee. Die van mijn jongste zoon vind ik wel mooi, wilde ik altijd geven mocht ik een zoon krijgen, maar nu hoor je hem eigenlijk wel erg vaak.

17. Blue 7

Blue 7 Actief lid

Apr 29, 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    One of Kind: als ik als objectieveling mijn mening mag geven, zou ik zeggen:
    Chloé Eleni
    Puur om de klank, en de twee lettergrepen die je zoontje en je dochtertje dan beiden hebben in hun roepnaam. En als tweede naam Eleni, mooi als tweede naam. Chloé net iets krachtiger als roepnaam. Maja wie ben ik....ik kan zelf ook niet beslissen, dus weet wat het is :)

18. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83

Hihih dank je wel meid!

19. Blue 7

Blue 7 Actief lid

Apr 29, 2014
    278
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag gedaan hoor!! :D

20. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik dacht als BAM is het makkelijk ik mag alleen kiezen hahaha maar ja zo makkelijk is het toch nog niet.
    Van mijn zoon Seyhan zijn er maar 28 in heel Nederland haha.

Share This Page