Anders ga je gelijk weer van dit forum af, jou hebben we hier niet nodig. Ontopic: Ik vind Nika zowel voor jongens als voor meisjes.
Waar slaat dat nou weer op. Als je alleen van lelijke islamitische namen houdt, dan reageer je daar maar op :x OT: vind Nika heel leuk voor een meisje, voor een jongen vind ik iets eindigend op een 'a' denk ik minder leuk, maar het zou natuurlijk best kunnen
Voor een meid! En ben zelf nooit zo van zulke namen maar moet toegeven dat ik deze wel erg leuk vind ook al zou ik er nooit voor kiezen.
Kan voor beide haha, ligt eraan naar welke oorsprong je kijkt ^-^ In het Russisch is het een unisexnaam (verkorte vorm van meisjesnaam Veronika, of van de jongensnaam Nikita), in het Sloveens en Kroatisch een meisjesnaam (vrouwelijke vorm van Nikola) en in het Georgisch een jongensnaam (verkleinvorm van Nikoloz). Dus ja, kan voor beide In Nederland waren er in 2010 in totaal 570 meisjes/vrouwen met de naam Nika en slechts 27 jongens/mannen. Met schrijfwijze Nica waren er toen 131 meisjes/vrouwen en <5 jongens/mannen. Dus in Nederland is het duidelijk gebruikelijker als meisjesnaam. (Zie NVB : voornaam Nika) Ik ken zelf enkel een meisje dat zo heet en ik vind het ook meer als een meisjesnaam klinken.
Ja ik zag deze naam voorbij komen en vond hem meteen zo leuk! Had er nog nooit van gehoord.. Toen ik dat vertelde tegen mijn man zei hij.. Oh voor een jongen? Ik zeg neeee meisje! Dus vandaar de vraag in de openingspost Mijn man vind de naam overigens ook erg leuk
Daar vroeg ik toch niet om, of wel? De eerste drie woorden van je antwoord zijn nuttig, de rest is totaal overbodig...
Ik ken toevallig een Nike (jongen) en heb bij Nika dus meer een meisjesgevoel. Maar goed, leg et naast Mika en je hebt weer jongensgevoel! Wat je zelf dus wilt, unisex wel.
Vind het echt een meisjesnaam.. Maargoed, ken dan ook alleen maar meisjes die zo heten en geen jongens.. Had ik een jongen gekend die zo heet dan had ik het misschien een unisex naam gevonden..