Hoi, ik ben vandaag 33 weken zwanger en bij de verloskundige bleek dat mijn baby in een stuit ligt. mocht de baby niet zelf gedraaid zijn met 36 weken word ik overgedragen aan de gynaecoloog en willen ze kijken of de baby uitwendig gedraaid kan worden. Heeft hier iemand ervaring mee? het lijkt mij namelijk niet perse een prettig
Ja hier lag de jongste in week 38 in eens overdwars en hebben ze geprobeerd haar te draaien. Ik vond het heel erg meevallen, heb gewoon gepuft tijdens het draaien en zelf geen pijn gehad. Ja je voelt druk maar dat was het bij mij ook. En het lukte, na een kwartiertje lag ze goed, gyn helemaal tevreden, haalt zijn handen van mijn buik en je kon mw gewoon zien terugdraaien . Toen werd het alsnog een geplande keizersnede
Ja, hier deed het ook geen pijn (het mag ook geen pijn doen!) het voelde soms apart omdat je de baby langs je bekken ect voelt gaan. Helaas was de mijne ook weer terug gedraaid en werd het ook weer een keizersnee.
Jij bent degene die bepaald of je het wilt. Zelfs tijdens de versie mag je zeggen dat je niet wilt meer
Hier twee keer gehad. Toen draaide ze gewoon terug. Tis raar gevoel maar doet geen pijn. hier lag ze goed op Moment van bevalling heeft ze uiteindelijk zelf gedaan.maar niet ingedaald En toen hebben ze vliezen gebroken terwijl ze haar vast hielden uitwendig en in mijn bekken geduwd.
Nee hoor je mag kiezen. Ik mocht kiezen uit keizersnede, stuit bevalling of versie proberen. Was een heel relaxed gesprek. Toen ik klaar voor de versie en aan t infuus lag, bleek hij al zelf gedraaid te zijn.
Vriendin van mij heeft 2x een versie gehad waar ik bij was. 1e keer niet gelukt en ze vond het wel wat pijnlijk helaas. 2e keer ook niet gelukt maar geen pijn deze keer. Uiteindelijk dus een geplande keizersnede geworden.
Bij mij lagen 2 van de 3 kinderen rond dat termijn in stuit. Ze zijn allebei op tijd terug gedraaid. Dat gebeurt gelukkig vaak!
jij hebt altijd keuze. Als ze je alles hebben uitgelegd, hoe een versie werkt, wat als je het niet doet etc kunnen ze je wel iets (dringend) adviseren, maar het is uiteindelijk jouw (jullie) keuze.
Ik heb een versie gehad. 1e poging was mislukt en toen nog een poging en die is gelukt. En bleef gelukkig wel goed liggen. Ze hebben bij mij wel redelijk hard op/onder mijn ribben gedrukt, want daaronder lag zijn hoofdje vast maar t draaien op zich was prima. Had wel spierontspanners gekregen via infuus. Dat is ook een keuze of je dat wilt. En als t niet prettig is kun je op ieder moment stoppen.
Fijn dat je dit topic hebt geopend @Miniontulp, ik zit in een soortgelijke situatie, maar ben net een week langer zwanger. Kindje ligt al weken dwars/in stuit. Ik ben geneigd in ieder geval één versie te proberen. Met al drie kinderen thuis lijkt een vaginale bevalling me qua herstel handiger en het is ook een mooie ervaring. Maar mocht het niet lukken of mocht ze terug draaien, dan ga ik voor een (semi-)geplande keizersnede. Een stuitbevalling wil ik sowieso niet.