duplo trein, vanaf hoe oud?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debby82, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi hoi,

Ik zit echt in mijn maag met een kado voor mijn zoontje voor sinterklaas/kerst. Mijn zoontje is pas 9 maanden maar omdat ik voor mijn dochter al veel te veel baby/dreumes speelgoed had vind ik het eigelijk zeer onnodig om nog meer van dat soort speelgoed te halen.
    Nu dacht ik iets te kopen wat een jongetje echt leuk vindt omdat ik vanaf 1 jaar vooral veel meidendingen gekocht heb voor mijn dochter (maar ze heeft ook gereedschap enzo hoor).

Nu zag ik de duplo trein en die vind ik echt heel leuk. Het leek me leuk om de beginset te kopen en dan voor een andere gelegenheid weer een uitbreiding etc...
    op de verpakking staat vanaf 2 jaar maar dat staat op veel duplo en mijn dochter speelde al vanaf een jaar met duplo en vanaf 1,5 echt bouwen enzo.
    Is die trein al leuk vanaf anderhalf of zou die trein echt heel lang de kast in moeten?

Andere ideeen zijn ook welkom hoor. Wil wel graag een groot kado, niet zo een kleintje...

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Mijn zoontje is 14 maanden en zou de trein wel leuk vinden maar vanwege zijn motoriek nog weinig mee kunnen.
    Enige grote kado waar hij wel direct mee kon spelen was dit.
    bol.com | VTech 3 In 1 Zebra Step, VTech | Speelgoed
    Maarja dat is wel iets totaal anders.;)

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had hier een treintje van megabloks op die leeftijd. De rails enzo vond ie niets aan. Maar als je het treintje op de grond zette, en op de schoorsteen drukte, liep hij ook (en maakte muziek). Dat vond ie in begin beetje eng (dat iets vanzelf bewoog), maar later ook wel grappig.

Megabloks vind ik verder geen aanrader. Het treintje maakt nu alleen nog maar muziek, komt niet meer vooruit. de blokken klemmen ook niet goed. Wij gaan nu over op duplo. De duplo trein ligt al op de kast, voor zijn 2e verjaardag (3=2 actie toysxl).

Persoonlijk vind ik de hele duplo-trein-set nog even te 'moeilijk' voor een ventje van 9 maanden.

Wat misschien ook leuk is, is de fisher price garage? Die heeft mijn zoontje voor zijn 1e verjaardag gekregen, en hij speelt er nog steeds dagelijks mee.

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vtech toet toet garage lijkt me overigens ook heel leuk.

5. mama to be

mama to be Actief lid

1 jan 2008
    395
    0
    0
    Winsum
    Ik denk dat de Duplo trein leuker is voor volgend jaar Sinterklaas. Maar idd wat mijn voorganger zegt een garage van Fisher Price is erg leuk, vind die van mij erg leuk. En nog steeds. Met autootjes spelen hebben ze gauw genoeg door.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier krijgt mijn zoon die trein ook voor zijn 2e verjaardag.

Wat bij ons wel een succes was met 10 maanden was van vtech die olifant die ballen blaast. En het is nog steeds leuk, hij speelt er nog graag mee.

Garage van fisherprice hebben wij ook, maar dan zo eentje waar mijn vriend als kind mee speelde en ook dat is al een aantal maanden erg leuk voor hem. Alhoewel ik denk dat hij daar met 9 maanden nog niet veel mee had gedaan.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben de trein en zoonlief is 14 mnd, maar hij kan nog niet echt met de trein spelen. Als hij iets wilt veranderen of als hij de trein wilt laten rijden dan sloopt hij de hele rails. De trein er goed opzetten is best lastig zeker op een bochtig gedeelte.

Terwijl zoonlief motorisch wel heel handig is, want hij kan wel bouwen met de blokjes! Ik zu wel iets kopen van Duplo, maar dan de boerderij of dierentuin ofzo. Zoonlief vindt de duplo auto`s ook erg leuk om mee te rijden.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze de Hello Kitty trein gekregen met haar verjaardag.
    Kort daarna kon ze wat blokjes bouwen maar sinds 1,5 speelt ze gerichter met de blokjes. Treinrails zet ze nu ook wat in elkaar.
    Maar 'm volledig opbouwen heeft niet echt zin, dan staat ie niet lang.
    Ik zou denk ik ook voor iets met auto's gaan.

9. Fransa

Fransa Niet meer actief

Wij hebben de trein voor de 2e verjaardag van onze oudste gekocht. Zijn broertje van bijna 10 maanden trekt steeds de rails uit elkaar. Verder vind die het vooral leuk om naar de rijdende trein te kijken maar zodra deze voorbij komt grijpt hij er ook naar. Dus voor grote broer niet echt leuk als hij er even mee wil spelen. Zou het zelf aanraden voor over een jaartje.
    Er zijn best wat andere leuke dingen voor hem hoor!
    Babylaptop van V-tech bijvoorbeeld. Of iets van Little People. Babywalker (als je die nog niet hebt). Evt zelfs een loopauto voor over een poosje. Maar ja, hij is in februari ook nog jarig he. Moet je ook even in gedachten houden lijkt me...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bedankt voor de tips...

ik moet dus zeggen dat wij al veel te veel hebben.
    Wij hebben een enorme curver bak vol met duplo en ook een enorme bak met little people. Alles er op en eraan. (Beide op een rommelmarkt gekocht hoor... ben rommelmarkt fan ;))
    een loopauto, babywalker en kinderlaptop staan ook al klaar op zolder... Eigelijk is het gewoon belachelijk hoeveel wij hebben. Ik ga binnenkort ook een hele berg weg doen. Want eigelijk speelt mijn dochter bijna nooit met speelgoed... ze vindt knutselen, koken en samen het huishouden doen veel leuker ;)

Ik heb dus de fisher price garage gekocht. Was vandaag nog 15% korting bij de intertoys. Vond het een errug leuk ding met die geluidjes...
    Dus bedankt!
    (Voor zijn verjaardag en kerst denk ik nog maar even niet na haha...) Volgend jaar kan ik dan de trein doen!

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Haha! Misschien moet ik ook maar eens een rommelmarkt bezoeken. Kunnen hier wel wat speelgoed gebruiken, vindt het zo duur. Kan nu niet echt dingen afwisselen dus straks met de feestdagen maar even flink verwennen.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje speelt er graag mee maar hij is bijna 2. En speelt ermee vanaf dat hij 21 maanden was. Met 1 jaar was hij gek op zijn garage en kleine auto`tjes. Vooral die van chuck vond hij geweldig en nu de cars auto`tjes.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    red88 ja speelgoed vind ik nieuw ook heel duur. Heb een mega bak duplo met verschillende dozen erin voor een tientje gekocht en mega veel little people ook rond dat bedrag. Meestal koop ik dingen voor een euro maar was vorig jaar een beetje doorgeslagen. Nu even iets minder...

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat zijn leuke prijzen! Op marktplaats vragen ze er nog best wel veel voor.

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Wij hebben een trein van de voorganger van de duplo (volgens mij heet het Uno). Misschien een idee?

Deel Deze Pagina