Mijm dochter is helaas verkouden en kan door dicht neusje niet slapen. Vriendlief is ook verkouden en volgende week gaan we week weg ideale timing dus. Maar goed ik heb mijn dochter net neusspray van otrivin voor vanaf 2 jaar gegeven ze ging daarna meteen liggen en slapen. Ik weet het het staat erop voor vanaf twee jaar maar ze is 20 maanden en grote flinke dame voor haar leeftijd gewicht en lengte +2,5 lijn. Lang en slank. Zou dat nog zoveel uitmaken die 4 maanden omdat ze dus nog geen twee is nu. Is het enige wat helpt. Kan de dokter wel weer bellen voor neusspray voor kinderen tot 1 jaar maar die helpt niet voldoende dan moet ik er snachts nog een keer uit om te sprayen en bij otrivin slaapt ze hele nacht door. Tenminste de vorige keer wel. Gewoon gebruiken......?
Ik zou het doen en doe het zelf ook (mijn dochter zelfs nog wat jonger). Beter dan een oorontsteking ontwikkelen. Reden dat ik er misschien wat makkelijker in ben is ook dat onze oudste het al vanaf de geboorte kreeg (long verhaal). Onze kno arts vertelde toen dat ze met vrij verkrijgbare medicatie gewoon (overdreven) voorzichtig zijn wat betreft richtlijnen. Zij zei dat als je het met mate gebruikt, dat het dan echt geen kwaad kan.
Bedankt voor je reactie. Ik hoor inderdaad vaker dat ze in het ziekenhuis deze voor baby's gebruiken. En inderdaad dit is beter dan oorontsteking ontwikkelingen dan moeten ze antibiotica en dat is nog veel ergere 'rommel' om zo maar even te zeggen. Dan ga ik m gewoon gebruiken mocht het nodig zijn. Slaap is immers beste medicijn en dat lukt alleen nu met deze neusspray. Bedankt!
Onze dochter krijgt het op advies van ha en ka al vanaf een jaar zodra ze verkouden is, dit om een oorontsteking te voorkomen. kan dus echt geen kwaad hoor, zolang je het maar niet langer dan een week gebruikt. Beterschap voor je dochter
Je hebt ook neusspray met 0,25 en die is voor kinderen tot twee jaar. Dat werkt ook veel beter dan zoutoplossing want dat doet niet zoveel.
Ik zou het niet doen, er staat niet voor niets een leeftijd aangegeven. Je kunt via de huisarts zonder problemen 0,025 druppels krijgen dus dat zou ik dan eerder doen.
Je kunt er ook een klein beetje kraanwater bij doen. Wij kregen de 0,25 voorgeschreven, maar deze was op. De apotheek adviseerde me de helft uit het flesje van 0,5 te halen en hiervoor kraanwater in de plaats te doen. Vooral grappig qua kosten. 0,25 koste zo'n 25euro en de 0,5 1,89euro....
Dat ze bij de apotheek zo duur zijn is een pharmaceutisch probleem, volgens onze apotheek. Er is maar 1 klein fabriekje die die neusdruppels maakt en die vragen er ook een belachelijk bedrag voor. De apotheken moeten deze dankzij contracten officieel voorschrijven, maar ze kunnen ook prima zelf de juiste verhouding samenstellen en dan kost het inderdaad maar een paar euro! Maar wat betreft je vraag: kan volgens mij niet zoveel kwaad als je het niet te lang en te vaak gebruikt. Probleem is dat het de slijmvliezen kan aantasten en onder de 2 jaar zijn die volgens mij nog niet helemaal ontwikkeld.
Gebruik het alleen voor het slapen gaan. Dochter lief slaapt de gehele nacht door wij dus ook. Overdag hoeft ze geen neusspray dan poetsen we gewoon veel snot en zoutoplossing en voor slapen gaan de echte neusspray! Heb ook de bisoviral gehaald en nisykind plantabioticum zijn we er hopelijk snel vanaf!
Hier bij mijn oudste dochter ook gebruikt toen ze nog geen twee was. Volgens mij was ze toen ook 1jr en 8mnd. Apotheek gaf toen zelf aan dat het best kon.