Oeps, foutje, bedankt...!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door annick1984, 26 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Soms is het maar goed dat je even zelf initiatief neemt...

Als je op 31 juli contact opneemt met je huisarts (dan 4 weken zwanger) voor een verwijsbrief voor de gynaecoloog, dan zou je toch denken dat er op 26 augustus wel eens afspraak is gemaakt vanuit de Gynaecoloog voor een eerste echo...

Maar aangezien ik nog steeds niets had gehoord, besloot ik vandaag (26.8 dus) maar eens contact op te nemen met de gynaecoloog, om toch te horen wanneer er een afspraak gemaakt kon worden.

Ze hadden nog steeds(!) geen brief ontvangen??!!

Maar even gebeld met de huisarts om te vragen waar de kink in de kabel zat. Wat bleek? Ze hadden de brief naar het Martini Ziekenhuis gestuurd! Oeps!

Dit is nu rechtgezet (assistente die de eerste brief stuurde, belde net, dat ze hem nu wel naar het UMCG heeft gestuurd), dus ben zeer benieuwd wanneer we er terecht kunnen.

(De assistente zei dat het Martini Ziekenhuis bovenaan in de lijst stond, en dat ze dit ziekenhuis in automatisme had gekozen.)

2. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergissen is menselijk, maar ik vind dit wel een beetje slordig hoor. Heb zelf jaren lang administratief werk gedaan en weet uit ervaring dat wanneer je een brief stuurt (ook al is het een standaard brief), je altijd controleert of de ontvanger de juiste is.

En degene die de brief had ontvangen die had de huisartsassistente er ook wel even op kunnen wijzen, want ik neem aan dat als je zo'n brief krijgt van de huisartsenpost dat je dan actie moet ondernemen: afspraak maken/ brief sturen naar de client/patient.

Vreemd dat dit niet boven water is gekomen, wat als je niet had gebeld?

Maar hier het belangrijkste: Heel veel succes/plezier/geluk met je zwangerschap toe gewenst!!!!!!!!

3. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Helaas is het zo dat (dat vertelde de HA assistente), wanneer je een echo afspraak wilt maken in het Martini Ziekenhuis je zelf moet bellen voor een afspraak.
    Bij het UMCG is het andersom: daar belt de assistente/secretaresse de patiënt (als de afspraak snel moet komen) of sturen ze een brief met de afspraak.

Maar de brief was ook gestuurd naar een dokter die -bij mij weten- niet in het MZ werkt, dus...

Dan had ik tot heel lang kunnen wachten...

Dankje, hehe!

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Tja....lullig maar kan gebeuren.
    Neem aan dat ze bij het verzenden van de nieuwe brief even vermeld hebben dat ze per abuis het verkeerde ziekenhuis hadden aangeschreven en je dus verder bent in de zwangerschap zodat je wat eerder een afspraak krijgt. Zo niet kun je dit altijd even overleggen met het ziekenhuis.

Gefeliciteerd en succes!

5. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Heb niet gevraagd of ze dit ook veranderd hebben, maar als ze mij eind van de week nog niet gebeld hebben, dan bel ik hen wel weer om even polshoogte te nemen.

6. itsaboy1981

itsaboy1981 Actief lid

21 jun 2014
    129
    0
    0
    NULL
    NULL

7. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Dat is het lastige met 2 ziekenhuizen in de stad.. En als de M van Martini eerder komt als de U van UMCG, wordt misschien de M vaker gekozen..
    En daarbij komt ook nog dat ik loop (of eerder gezegd: liep) in beide ziekenhuizen...
    Maar ik heb de preconceptie poli weer in het UMCG gehad, dus tja.. 't Blijft lastig, hehe.

8. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Het had even wat voeten in de aarde, het ging niet in 1 keer goed, maar vanmorgen voor de zekerheid maar even nog eens gebeld met het UMCG, om te controleren of nu de brief van de HA wel was aangekomen.
    Gelukkig is het nu goed gegaan, en heb ik op 11 september rond 9.00 mijn eerste echo! Dan ben ik 10w1d.

(Had toch echt serieus verwacht om eerder aan de beurt te zijn, maar goed, 't is nu eindelijk duidelijk.)

Oja, tussendoor (10 dagen eerder) krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, dus genoeg afleiding voor eventuele (ahum) zenuwen (NOT, hehe)...

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ach ja. Kan gebeuren.
    Van harte met je zwangerschap!

10. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, hier zelfde verhaal:)
    Ik ook wachten wachten...al 3 keer gebelt naar mijn ziekenhuis...nee mevrouw hebben niks ontvangen...
    Denk na een week ( ik hand de dag zelf al bericht dat de brief verstuurd was ) huisarts gebelt...
    Nee mevrouw echt verstuurd...
    Nogmaals alles nagekeken...idd naar een ander ziekenhuis...
    Daarna brief gefaxt...weer hoorde ik niks...
    Dag later terug gebelt, blijken ze de fax berichten niet elke dag na te kijken....raar....maar ja bijna 2 weken eindelijk een afspraak....moest met 8 weken een echo en was bij de afspraak bijna 11 weken...
    Maar ja, soms gebeuren die dingen....

11. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Wel raar dat je van Martini dan nog geen bericht had gehad...
    UMCG is echt super snel op de afd. Obstetrie/gynaecologie. Had binnen een week afspraak in de bus. (Beide keren)

12. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Omdat ik naar het Martini zelf had moeten bellen. (En als je een telefoontje en of brief verwacht van het UMCG, doe je dat niet.)

En inderdaad, toen de brief eenmaal bij de afdeling aan was gekomen, kreeg ik ook zeer snel de uitnodiging in huis. Daar (met die snelheid) is niets mis mee.

Deel Deze Pagina