Mijn zus is sinds een half jaartje aan het proberen een neefje/nichtje voor mijn zoontje te maken Afgelopen woensdag had ze ongesteld moeten worden.... Op vrijdag had ze een positieve test!! Maar zaterdagochtend en middag een aantal keren krampen met licht bloedverlies (helderrood, maar geen stolsels). Is dit een miskraam?
Hallo, ik heb vorig jaar een miskraam gehad, maar heb er niet heel veel verstand van hoor. Volgens mij begint een miskraam met echt hevige kramp (bij mij in ieder geval) en stroperig bloed met stolsels. Een beetje bloed is niet erg, dat kan van alles zijn; innesteling, gesprongen adertje... Mijn fertiliteitsarts zei dat 20% van de zwangeren bloedverlies heeft, het is dus heel normaal. Ik las laatst een tip hier op het forum. Als ze nou morgen weer een test doet, zou die bij een mk lichter moeten zijn en bij een zwangerschap even donker of donkerder. Als ze dat een paar dagen doet (met hetzelfde merk testen uiteraard) weet ze misschien beter waar ze aan toe is. Als ie lichter wordt, wordt het waarschijnlijk een mk... Een dokter kan nu nog niks zeggen of zien waarschijnlijk. Heel veel succes xx
Heel moeilijk te zeggen, ik zou nog een test doen en kijken of die lichter is. Als het nog zo pril is zou het HcG ook gauw uit je lichaam moeten zijn, althans bij mij toen wel. Sterkte.
Ze heeft vanochtend weer getest en deze was negatief..... Het was dus waarschijnlijk nog heel pril aangezien het hormoon al verdwenen is..... Too bad! Bedankt voor de reacties.
Dat is helaas een vroege miskraam geweest ja, vaak merk je het niet en denk je dat het een gewone ongesteldheid is, maar aangezien zij een positieve test had wist ze het dus wel. Ik hoop dat ze snel weer zwanger mag zijn van een baby die wel blijft zitten.
Dit trucje heb ik ook bij mij geprobeerd, maar zou ik absoluut afraden... Want ik ging er ook vanuit dat na een tijdje de testen wel lichter zouden moeten worden. Mooi niet dus in mijn geval: ze werden steeds donkerder in plaats van lichter, en ik had de miskraam toen al weken daarvoor gehad. Ik was toen nog maar 6 weken zwanger. Mij heeft dit al die weken valse hoop gegeven en emotioneel aan het lijntje gehouden, omdat ik dacht dat ik al die tijd nog keurig zwanger was en mijn bloedverlies dus geen miskraam was. Omdat de ontwikkeling van het hormoon HCG bij vrouwen heel verschillend kan verlopen, en het echt nog maanden kan duren voordat dat hormoon eindelijk weg is of minder wordt, zou ik dus geen nieuwe tests doen, want als hij sterk positief blijft aangeven (of in mijn geval zelfs sterker wordt, de dokters zijn er nog steeds niet achter hoe dat heeft gekund bij mij) dan heb je valse hoop en daar word je uiteindelijk erg verdrietig van omdat de klap harder aankomt.
Ik lees nu dat ze toch een test heeft gedaan en dat deze (gelukkig) in haar geval wel lichter was. Dat is wel een opluchting, dat geeft meer duidelijkheid. Heel veel sterkte!!!