Miskraam van 10 weken geleden van invloed op eisprong?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angelhope, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb ruim 10 weken geleden een miskraam gehad, en sinds die tijd is mijn lijf helemaal in de war :x. Krijg allemaal verwarrende signalen van mijn lichaam, waar ik het vroeger allemaal precies begreep, snap ik er nu niets meer van. Dus druk in de weer met ovutesten, die zouden duidelijkheid moeten geven, dacht ik.

Op dag 9 na wat ik vermoed misschien een tweedaagse mini menstruatie te hebben gehad, begonnen te testen. Toen was ie negatief. Twee dagen later weer getest, en toen was er een heel, heel licht streepje te zien. Nog een dag later, weer een licht streepje, maar ietsjepietsje donkerder. Dus ik dacht: mooi, we zijn op de goede weg! De daarop volgende dag weer een licht streepje, maar nog altijd veel lichter dan de controle streep. De dag daarna leek het streepje weer minder te worden. Helaas kon ik de daaropvolgende dag niet testen (had geen test meer). Dag daarna had ik weer een licht streepje, dit keer weer pietsje donkerder. Dag daarop weer lichter, en gisteren was er weer helemaal geen streepje.

Ik hoop dat iemand van jullie weet hoe lang een ovutest positief blijft bij een eisprong? Is dat maar 1 dag? Varieert het iedere keer? Ik dacht namelijk een paar dagen. Ooit, een tijd terug nog voor mijn miskramen heb ik nog een tweede dag getest voor ovulatie, en die was toen de 2e dag nog net zo positief. Dus ik kan me toch haast niet voorstellen dat ik de eisprong nou net gemist heb op die ene dag niet testen? Vooral omdat de streepjes steeds zo licht waren?

Kan het ook zijn dat de voorgaande miskraam de ovutest in de war brengt? Al mijn hcg is al lange tijd volledig uit mijn bloed verdwenen. Maar mijn lichaam voelde twee weken geleden nog helemaal (schijn) zwanger aan.... Misschien dat hormonen van invloed zijn?

Ik vraag me af of ik moet blijven testen, nogal een dure grap. Mijn lijf geeft verder ook helemaal geen signalen van aankomende eisprong. Gisteren wel slijm met minimaal stipje bloed.... Zou eventueel 4 dagen na eisprong of 5 dagen na bevruchting zijn. Ik durf niet te geloven dat het misschien innesteling zou zijn, dat zou wel een heel gelukkig toeval zijn... ;)

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. Ik weet dat ik moet afwachten, maar dat valt niet mee zo'n lange tijd :p

Deel Deze Pagina