Is dit een miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by Bultje, Jun 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bultje

Bultje Lid

Jun 13, 2007
    9
    0
    0
    groepsleidster
    Den haag
    Ik weet sinds ongeveer 2 weken dat ik zwanger ben, en ik zou nu ongeveer 6 weken zwanger zijn. Vanmorgen had ik al wat kramp in mn buik, wat leek op menstruatiepijn, maar na 1,5 uur had ik ineens een flinke bloeding en ik verloor flink wat bloed. Dit duurde een uur, en er kwam niet constant, maar wel met kleine golven donkerood bloed uit.
    Vanmiddag had ik een afspraak in het ziekenhuis, en het bloedden was zo goed als gestopt. De arts zei dat mn baarmoedermond nog gesloten was, en met de echo konden we duidelijk het vruchtzakje zien zitten (nog intact), alleen was er niets in te zien.
    Nu moet ik over een week weer een echo laten maken. Want het kan zijn dat het vruchtje er nog wel gewoon zit, maar dat er niets te zien was omdat het nog te pril is. Maar het kan ook een miskraam zijn.
    Ik zit goed in de zenuwen, en denk dat ik een miskraam heb gehad. Maar hoop ook heel erg dat het er nog zit.
    Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt of het weet van iemand anders? Want dit is best een zenuwslopende situatie.

Groetjes Bultje

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pfffff bultje, wat moet jij in de stress zitten nu. Ik kan je hier niet mee helpen.. T kan beide kanten nog uit gaan. Probeer jezelf af te leiden! Heel veel succes verder!

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Het kan nog alle kanten op, bloedverlies kan tijdens de zwangerschap maar als je donkerrode stolsels verliest, is het helaas eerder een slecht voorteken...

(Ik wil je niet bang maken maar toen ik een miskraam kreeg, verloor ik de eerste twee dagen veel bloed gepaard met hevige krampen en pas de derde dag ging de vruchtzak mee. De hevige buikkrampen bleven aanhouden zolang de vruchtzak nog in de baarmoeder zat. :cry:

Veel succes ... en sterkte!

4. marlin

marlin Lid

Jun 2, 2007
    62
    0
    0
    verkoopster
    hoi bultje,

ik begon op 1 juni ook te bloeden, het was helderrood bloed met soms een stolseltje.
    ben toen meteen naar de verloskundige geweest.
    ik was toen 8,5 week zwanger. de verloskundige zag een vruchtje zitten met een hartslag, maar dat het de lengte had van een vruchtje van 5,5 week. hij zei dat de groei waarschijnlijk stil had gestaan, maar dat dit in principe geen verdere consequenties hoefde te hebben. we moesten 12 juni terug komen voor een 2e echo. M'n man en ik hadden er geen goed gevoel over en dat gevoel bleek juist. want zaterdag 2 juni begon ik heviger te bloeden en aan het eind van de middag verloor ik het vruchtje.
    ik hoop dat het bij jou wel goed gaat, ze zeggen als je een bloeding hebt, het in 50% van de gevallen wel goed gaat. ik wens je heel veel sterkte en duim voor je! ik weet wat je doormaakt, dat afwachten en die onzekerheid is verschrikkelijk.
    groetjes marlin

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik kreeg 's avonds op de bank wat ongi krampen, en ging naar de wc en verloor druppels bloed. Tevens waren ook ineens alle symptomen weg, pijn in borsten en misselijkheids gevoel.

6. mieltje

mieltje Bekend lid

Jan 19, 2006
    913
    0
    0
    Bultje,
    Bij mijn derde miskraam was de baarmoedermond ook gesloten volgens de gyn en het vruchtje was intact.
    Echter als je een leeg vruchtzakje hebt denk ik dat je een miskraam hebt.

Ik hoop echter dat het voor jou goed uitpakt.
    Wens je veel sterkte in deze onzekere periode.

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Het hoeft niet te zijn dat de symptonen al verdwijnen voor de miskraam/. Ik heb zelfs gehad dat ik na de mk nog symptomen had. Dit heeft te maken met het hcg level in je lijf, dat neemt na een mk langzaam af, kan even duren.

8. Bultje

Bultje Lid

Jun 13, 2007
    9
    0
    0
    groepsleidster
    Den haag
    Nu een dag later...Vandaag heb ik geen bloed verloren. Ook heb ik bijna geen buikpijn meer, en wat ik aan buikpijn heb komt denk ik door de zenuwen.
    Als ik zo alle reacties en alle andere forums lees denk ik zelf ook toch dat ik een miskraam heb.
    Maar ik hoop dat het vruchtje er toch zit en aankomende woensdag tevoorschijn komt op de echo.
    Maar ik blijf maar kijken of ik geen bloed verlies, en wacht een beetje tot mn lichaam het vruchtzakje uit gaat stoten.
    Ik zou nu dus 6 weken zwanger zijn en dan is het vruchtje zo'n 4 wkn oud, is het dan normaal dat je helemaal niets ziet op de echo? Terwijl er een vruchtzakje te zien is?
    Ik weet het allemaal niet en ik was gisteren zo verbouwereerd dat ik niets heb gevraagd.

Groetjes Bultje

9. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

Jan 9, 2007
    3,072
    0
    0
    cal center medewerkster
    bultje als je vragen hebt moet je gewoon bellen met het ziekenhuis.
    niet onzeker blijven wachten.

twee verhalen van mezelf en een collega,
    ik weinig bloed en miskraam twee keer mijn collega constant dan weer bloed verliezen slechte echo enz en toch nu net een week een zoon dus
    kan alle kanten nog op hou er rekening mee dat het dus mis kan zijn deed ik niet dacht ach dat gaat mijn deurtje wel voorbij maar dan komt het rauw op je dak zeg. maar hou ook nog iets hoop hoop doet leven he zeggen ze heel veel sterkte en hou ons op de hoogte hele dikke knuffel voor jou en je mannetje ook natuurlijk die mogen we niet vergeten .

liefs miriam

10. petra1978

petra1978 Lid

Jun 13, 2007
    13
    0
    0
    ziekenverzorgster in thuiszorg
    kerkrade
    Lieve Bultje

Wat een ellende he, al die onzekerheid. Je kan jezelf echt helemaal gek maken door al het gepieker..
    Eigenlijk is onzekerheid nog erger dan weten waar je aan toe bent, al mocht die waarheid negatief uitpakken.
    Nu leef je tussen hoop en vrees in.
    Toen ze bij mij erachter kwamen (met 16 wken) dat het vruchtje al met 7 weken was gestopt met leven, hadden ze me in eerste instantie ook naar huis gestuurd. Ze hoorden met 11 weken geen hartactie, komt vaker voor, moest paar weken later terug voor echo. Al met al wist ik al dat het niet goed zat. Dat zagen we dus met die 16 wkn. Bij mijn beide miskramen had ik geen druppel bloedverlies en kwamen ze niet vanzelf op gang, moest echt in het ziekenhuis gecurreteerd worden.

Maar ik zat te denken, als je echt nog maar 4 weken zwanger zou zijn, dan is er idd nog niets te zien. Volgens mij kunnen ze vanaf 6 weken via een inwendige echo hartactie gaan waarnemen, daarvoor is het gewoon nog te ieniemienie..

Heel veel sterkte in deze onzekerheid

11. Bultje

Bultje Lid

Jun 13, 2007
    9
    0
    0
    groepsleidster
    Den haag
    Vandaag gelukkig helemaal geen klachten gehad, en ik zelf ben ook een stuk rustiger. Nu krijg ik toch weer wat meer hoop. Maar dat hopen doe ik toch heel voorzichtig...
    Jullie allemaal bedankt voor de lieve steun!
    Liefs Bultje

12. kaykekay

kaykekay Actief lid

May 6, 2007
    126
    0
    0
    huisvrouw
    roosendaal
    hoi bultje jou verhaal is het zelfde verhaal als mijn schoonzus had
    4 weken geleden ook leeg vruchtzakje en dat bloeden
    moest 2 weken in spanning zitten en heeft gisteren weer echo gehad
    en nu het goede nieuws alles gaat goed en het hartje klopte
    ik zal voor je duimen dat het bij jou ook goed afloopt
    groetjes cathy

13. petra1978

petra1978 Lid

Jun 13, 2007
    13
    0
    0
    ziekenverzorgster in thuiszorg
    kerkrade
    Kijk Bultje, dat geeft moed!
    We duimen allemaal voor je hoor!
    Zet m op!

14. Bultje

Bultje Lid

Jun 13, 2007
    9
    0
    0
    groepsleidster
    Den haag
    Vandaag kwam mn vriendin langs die al 7 weken verder is als ik, en die krijgt nu al een klein buikje. Ik hoop zo dat ik dat ook ga krijgen!
    Vanmorgen bij het douchen deden mn borsten een beetje zeer, en heel de dag ben ik al een beetje misselijk (de afgelopen 2 dagen heb ik dit hiet meer gevoeld).
    Ik geniet nu echt van deze symptomen (nooit verwacht). Ik heb nog steeds geen krampen en bloed verlies. Maar ik hou toch een beetje hoop. Als je een miskraam heb en je hebt al krampen gehad en bloedverlies, kan het dan een tijdje weg zijn, of houd je last totdat het vruchtje loskomt?

Liefs Bultje

15. sassafras

sassafras Lid

Jun 25, 2007
    6
    0
    0
    ik denk dat geen enkele zwangerschap hetzelfde is, en dat het bij jou nog alle kanten op kan. geduld, positief denken en wachten tot je uitslag van de gynaecoloog hebt...

Share This Page