Hey meiden, Even me verhaal kwijt en heb wat vragen helaas.. Sinds gisteren verloor ik bruin/rood zonder krampen dus het kon nog alle kanten op zei de vk, vanmorgen was het helder rood en wat meer krampen dus de vk weer gebeld dat ik een echo wou uiteindelijk zelf geregeld, kwart voor 1 lag ik daar de echoscopiste maakte een uitwendige echo en zag dat de uitdrijving al bezig was.. Ik hoor het haar nog zeggen, nee dit is een miskraam mevrouw..... Voor de rest was ze heel aardig en lief voor ons, mijn vriend was ook erg aangeslagen en heeft zelfs een traantje gelaten.. Door alle dingen die rond spookte door mijn hoofd heb ik niet wat dingen kunnen vragen aan de echoscopiste en mijn vk was met een bevalling bezig dus die had ik kort aan de telefoon. Maar ik zit toch met een vraag, hoe verloopt een miskraam nou? Ik verlies helder rood sinds vanmorgen heel afentoe een stolsel maar denk dat ik er maar 4 heb gezien en echt heel klein, ga ik het vruchtje nog verliezen ? Hoe groot is zoiets bij 6 weken en 4 dagen? Herken ik het gelijk? ik ben eigenlijk nu nog banger voor wat er komen gaat...
Hallo GwoonAn. Het spijt me dat je dit mee moet maken. Hopelijk kan mijn verloop van m'n miskraam je vragen beandwoorden. Mijn miskraam kwam op gang bij 8,4 weken. Bij mij begon het op donderdag met lichte krampen. Beetje bloed verlies met kleine stolsels. Die nacht forse krampen die komen en gaan in golven (lichte weeë) Die nacht een aantal grote stolsels (golfbal) verloren en veel bloed. Vrijdag weer lichte kramen, bloed en kleine stolsels. Die nacht hele hevige krampen en grote stolsels verloren. Op een gegeven moment voel ik druk bij de baarmoedermond en kwam de vruchzak eruit. Deze is doorzichtig/rose met hieraan taaie stolsels. Hierna namen de krampen meteen af. nog 1 dag erna wat stolsels verloren, weinig tot gaan krampen. hierna nog een week na gebloed, wat elke dag minder werd. Aan jou stukt te lezen, vergeleken met mijn ervaring denk ik dat je er nog niet bent. :s Tijdens de krampen kampen kan een warme kruik in de rug of een electische deken pijn verminderen. Ook kan je gewoon paracetamol pakken. Geen ibuproven! hier zit een bloed verdunner in. Sterkte de aankomende periode!
Oh jeej, zit weer met tranen te lezen, wat naar dat je dat ook mee hebt gemaakt! En omg wat er komen gaat!! ik moet me voorbereiden op het ergste dus!
He. Wat erg dat je dit mee moet maken. Bij mij veriep het niet zo heftig als bij 26mei. Ik heb 2 miskramen gehad, de eerste met 5 weken en de 2e met 6 weken. Bij de 1e heb ik vermoedelijk het vruchtzakje gezien, was ongeveer 3 mm groot. Bij de 2e heb ik het niet gezien of gemerkt dat het vruchtje eruit kwam. Beide keren leken op een flinke menstruatie en vielen lichamelijk gezien best mee. Emotioneel is de klap wel heel groot geweest. Heel veel sterkte ermee!!!!!
Hey meid, Wat naar zeg dat je dit moet meemaken. Mijn miskraam vorige maand is kwa pijn en bloedverlies heeel erg meegevallen , niet meer dan een gewone menstruatie. Ik was 6wk. Veel sterkte !
Hey meid, Wat naar zeg dat je dit moet meemaken. Mijn miskraam vorige maand is kwa pijn en bloedverlies heeel erg meegevallen , niet veel meer dan een gewone menstruatie. Ik was 6wk. Veel sterkte !
Heb je ook zeker niet willen laten schikken met mijn verhaal. Het is een mogelijkheid maar bij iedereen verloopt het anders zoals je leest. Sterkte xx
Het meid, wat verdrietig. Veel sterkte! Bij mij is mijn miskraam vorige week donderdag begonnen met krampen en wat bloedverlies. Dit werd elke dag wat heviger en steeds meer bloeden. Stolsels verloor ik nauwelijks tot maandagochtend. Ik had heel veel kramp in mijn buik en verloor beste grote stolsels. Ik was net naar de wc geweest en toch voelde ik weer iets raars in mijn buik. Ik ben weer naar de wc gegaan en ik zat net en voelde iets eruit glijden. Toen keek ik en lag het vruchtje, inclusief vruchtzak in de wc. Ik had ook geen idee wat ik kon verwachten en was ook bang voor wat ik mee kon gaan maken. Elke keer als ik naar de wc moest keek ik ook of er niks mee kwam. Maar toen ik het uit mijn lijf voelde glijden wist ik meteen dat dat het vruchtje was. Die dag nog veel bloed verloren maar elke dag werd het wat minder. Nu is het vrijdag en vloei ik bijna niet meer. Vanmiddag voor een echo geweest en ik ben helemaal schoon, alles ben ik verloren. Daar ben ik wel blij om want ik was erg bang voor een curettage. Het wil helaas niet zeggen dat je het vruchtje gaat verliezen. Misschien verlies je alleen stolsels maar blijft het vruchtje zitten. Alleen uit een echo kan blijken of je alles bent verloren. Heel veel sterkte!
Dank je wel, Ik heb vannacht veel wakker gelegen van de krampen idd, vanmorgen kwam er alleen en lang sliertje bloed uit voor de rest gewoon bloed niet echt stolsels gezien vandaag.. Hoop dat het snel over is.. Hoe is het met jou meis?
Nee het lag sowieso in het water van de wc.. En we hadden ook besloten om het juist niet op te vangen. Dank je meis.
Ohh sterkte.. echt zwaar k*t zoiets. Knap dat jullie besloten hebben om het niet te zien en door te spoelen. Ik kon het echt niet over mijn hart verkrijgen. Maar dat is natuurlijk ieder zijn ding, en ieder zijn eigen keuze.
Ik heb het wel gezien maar me vriend wou het niet zien laat staan bewaren, en we hebben ook geen tuin. Mja ieder zijn keuze idd.
Wat erg voor je An, heel veel sterkte! Weet wat je meemaakt, zat een paar weken geleden in dezelfde situatie