Is dit een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Vlinder2016, 12 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    En dat probeer ik je duidelijk te maken...dat ze je misschien wel onterecht hoop hebben gegeven.Ik zou dat echt vreselijk vinden.

2. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Nee,ik ben realistisch,en daar kun je niet mee omgaan.En reacties die je niet wilt horen,kun je ook niet mee omgaan.Onder je oude naam ook al niet.Dan kun je inderdaad beter geen topic openen.
    Je zegt net zelf dat je het voor Logan heel erg vind dat ze haar valse hoop hebben gegeven...ik vind dat voor jou ook heel erg.
    En ik blijf niet herhalen,jij blijft bagataliseren,dus ik verduidelijk en onderbouw mijn reacties.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Nou ja, ik blijf altijd wat achterdochtig bij vroege echo's en dat probeer ik je uit te leggen. Maar goed...

4. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen Vlinder, wat ontzettend onzeker moet dit voor je zijn. Hoop echt op een mooi bericht vrijdag!

5. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Pipo, toen jij in de zelfde situatie stond als ts hoe was het op jou overgekomen als één en dezelfde persoon 6 keer herhaald dat het er slecht uit ziet. Je eindigd bijna iedere reactie met die zin. Ze heeft je reactie gelezen en gereageerd maar waar is het voor nodig om het iedere keer weer te zeggen.
    Ze vraagt inderdaad om de mening van andere en niet om precies het zelfde te blijven horen van 1 en dezelfde vrouw. Op dit moment probeer je vooral je mening op te dringen.

6. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Het is geen mening.Ik noem de feiten.

7. MamaAnnelies

MamaAnnelies Fanatiek lid

26 nov 2012
    1.074
    0
    36
    Fulltime moeder
    Noord holland
    Het maakt niet zo veel uit hoe jij het wilt noemen maar vertel het 1 keer en laat het dan daarbij. Zoals ik in het vorige bericht ookal zei je herhaald het 6 keer, het enige wat je dan opwekt is irritatie bij een ander.
    Omdat jij bepaalde dingen enz hebt mee gemaakt zegt dat niet dat jij jouw mening ( jou feiten) bij een andere hoort op te dringen.

8. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Waauw, ik word boos van dit topic!

Vlinder, ik hoop met heel m'n hart dat het goedkomt voor jou! Ik denk dat je best wel mag vasthouden aan het feit dat de gyn gezegd heeft dat er bloed te zien was, en dat je dat bloed dus verloren bent.
    Natuurlijk kan het een miskraam zijn, maar daar kan je mee dealen als het echt zo ver is!

Heb je uiteindelijk de echo kunnen verzetten? En verlies je op dit moment nog bloed/heb je nog krampen?

Veel sterkte en ik duim voor je!

9. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Jeetje, wat ontzettend vervelend dat je zo in onzekerheid zit TS, hopelijk toch goed nieuws. Sterkte met afwachten!

Verder vind ik dat Pipo het keurig netjes verwoord en gewoon antwoord geeft op de vraag die gesteld wordt namelijk, "Is dit een miskraam?" en daarna ingaat op wat TS zelf vraagt/schrijft. Dat het niet leuk is om te lezen snap ik, maar het is wel eerlijk en niet onvriendelijk naar mijn mening.

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Vlinder hoe gaat t vandaag? Heb je nog een test gedaan?
    Ik ben t verder echt eens met Pipo.. Of je dat wil horen..
    Snap niet dat de gyn je valse hoop geeft. Ze kunnen beter aangeven dat t er slecht uitziet en dat t meevalt ipv dit..

11. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Zo het is overduidelijk dat de hormonen een grote rol spelen bij alle reacties ;) Het is fijn dat mensen met je mee denken Vlinder, zoals je ziet zijn de meningen nogal verdeeld. De een denkt dat het fout zal gaan, de ander vind dat je hoop moet houden tot het tegendeel bewezen is. Gelukkig is niet ieder lichaam hetzelfde en is er maar 1 iemand waar je op hoeft te vertrouwen... Jezelf! Blijf hoop houden, blijf geloven in het wondertje dat in je buik groeit... Natuurlijk kan het mis gaan, maar dat kan bij ons allemaal gebeuren. Bloedverlies of geen bloedverlies. Ik duim voor een goede afloop Vlindertje!

12. BlondGirl

BlondGirl Actief lid

17 jul 2015
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me aan bij HappyJoy!

13. truus81

truus81 Bekend lid

22 sep 2014
    778
    0
    0
    Hoi vlinder, een hele nare situatie waar je nu in zit. Helaas ken ik hem. Ik moet wel zeggen dat mij de gynaecoloog enorm eerlijk was. Namelijk bloedverlies hoort er niet bij. Nou ja het hoeft idd niets te betekenen in alle gevallen, maar ze gaf wel aan dat de kans op een miskraam bij mij nu groter is dan wanneer ik het niet gehad had.

De vraag die je stelt is gewoon lastig te beantwoorden. Maar dat merk je zelf ook al door alle verschillende reacties. Je weet zelf denk ik ook dat de kans dat het nu niet goed gaat groter is dan wanneer je geen bloedverlies had gehad. En ik kan me als geen ander voorstellen dat nu je hierin zit je vooral dus de positieve verhalen wilt horen. Lijkt me nml super logisch. Natuurlijk zoek je hoop of houvast. Anders zijn de dagen oneindig momenteel. En of je nu wel of niet voorbereid bent is de klap toch groot als je slecht nieuws krijgt. Persoonlijk denk ik dat je verdriet niet minder groot is wanneer je al dagen denkt "dit zit niet goed".
    Ik kan dus werkelijk waar niks zinnigs zeggen over de echo of bevestigen wat er nu gebeurt. Ik kan je wel sterke wensen met de onzekerheid.
    Wat betreft de verdere discussie.... Inhoudelijk ga ik me er noet in mengen want heb daar te weinig achtergrond kennis voor. Maar wat ik wel wil zeggen is dat vlinder duidelijk haar grens aan geeft door te zeggen dat ze niet meer wilt dat Pipo reageert. Ze vindt dit vervelend. En of dat dan wel of niet terecht is. Of wat je er dan ook van vindt. Soms is het denk ik dan beter om dit te respecteren.
    Er is ruimte geweest voor je mening en uitleg en nu is er een duidelijk verzoek om je er verder niet in te mengen.

14. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik blijf erbij dat als je een topic opent,dat iedereen daar op kan reageren.En als je dat niet wilt,kun je beter geen topic openen.Ik heb het inderdaad allemaal duidelijk en goed uitgelegd.Ik ben netjes gebleven,ondanks de trieste reacties van ts aan mijn adres.Omdat ik haar reacties begrijp,en weet waar ze door gaat.
    Maar voor mij is dat geen reden om iemand te vragen niet meer te reageren.Dat bepaal ik echt zelf.(Als ik nou onwaarheden had verteld,of niet netjes was geweest,had ik het uiteraard gerespecteerd,maar dat is hier allemaal niet aan de orde.Ts wil alleen reacties die zij wil horen,en daar ga ik niet in mee)

15. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dit blijft zo'n moeilijke kwestie.... Iedereen die hier met vragen een topic opent, hoopt eigenlijk alleen positieve reacties te lezen. De wonderverhalen waarbij het allemaal een storm in een glas water leek, of waarbij het allemaal perfect afliep. Het grote gevaar van internet: soms vind je ook alleen maar die verhalen. Het is net als de 'wie had er ook een negatieve test, werd ongesteld maar bleek toch zwanger' topics.

Wat wil TS horen? Dat het goed zit. Dat de gyn gelijk heeft, dat bloedverlies niets hoeft te betekenen. De jubelverhalen waaruit dit inderdaad zo bleek. Door haar openingspost leek het alsof ze openstond voor alle meningen, maar gaandeweg wordt duidelijk dat ze toch liever op de positieve instelling van haar gyn wilt vertrouwen. En dat is helemaal aan TS.

De mening dat je dan niet om meningen moet vragen, deel ik. Je weet dat er ook reacties komen die je liever niet hoort. Ik ben tegenstander van onterecht hoop geven en kies er dan vaak voor om niet (meer) te reageren, tenzij duidelijk wordt dan een TS hier respectvol mee omgaat. Dat gevoel heb ik nu niet. Ik ga inhoudelijk ook niet verder op je oorspronkelijke vraag en hou mijn mening voor me. Ik wens je wel heel veel succes as vrijdag (of hopelijk eerder).

16. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Sorry hoor, maar wat is dat nou voor onzin? Als iemand je vraagt om niet meer te reageren, of in ieder geval, om niet meer te herhalen wat je al 10 keer gezegd hebt en wat Vlinder echt wel begrepen heeft, ga je je dan echt beroepen o'p 'het is een openbaar topic en iedereen mag reageren' om nog een keer te herhalen wat ze al lang gehoord heeft?

Ze begrijpt heus wel wat je zegt, ze kiest er alleen zelf voor om hoop te houden tot de volgende echo. Wie ben jij om haar te zeggen dat ze die hoop niet mag hebben of dat die nergens op gebaseerd is? Zelfs al is dat zo, als je weet dat je reacties haar een slecht gevoel geven, dan hou je toch gewoon op?

Dat je 1 keer eerlijk bent ok, en op dat moment had Vlinder waarschijnlijk ook iets aan je informatie. Maar nu ben je gewoon aan het drammen, sorry.

Als iemand in jouw omgeving kanker heeft, en de kansen zien er niet goed uit, dan weet je dat graag: dat is eerlijkheid. Maar als jij er vervolgens voor kiest om toch hoop te houden zolang dat enigszins mogelijk is, dan heb je echt geen behoefte aan iemand die je elke dag blijft zeggen, 'vergeet toch maar niet dat de kansen er niet goed uitzien he'. Dat is geen realisme meer, dat is gewoon wreed.
    En als je dan vraagt om daar alsjeblieft mee op te houden, omdat het jou geen snars verder helpt, en die persoon antwoord met 'goh, we leven in een land met vrije meningsuiting', dan kan je toch gewoon niet begrijpen hoe iemand zo gemeen kan zijn?

Dat gevoel krijg ik onderhand bij dit topic.
    Vlinder heeft een antwoord gekregen op haar vragen. Het echo-beeld ziet er niet zo rooskleurig uit, en ze verliest bloed maar dat kan van het hematoom zijn. Laten we nu gewoon allemaal met haar mee duimen dat er goed nieuws komt bij de volgende echo. Aan andere reacties heeft ze blijkbaar geen behoefte meer, respecteer iemand daar dan in.

17. Vlinder2016

Vlinder2016 Niet meer actief

Dank je wel! 😘
    Ik heb na maandagavond helemaal geen bloed meer verloren. Zelfs geen oud bloed. Gewoon weer waterige afscheiding zoals daarvoor. Ook geen krampen meer.

Heb gewoon vrijdag m'n echo. Omdat ik dacht dan weet ik in ieder geval dat ik eventueel lang genoeg zwanger ben.

18. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Jij leest dingen die ik niet heb getypt;)Dus hier ga ik niet op in.

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Je opent gisteren dit topic rond de middag,en sluit daarin af met dat je weer rood bloedverlies en krampen hebt...gisteren was het dinsdag,dus na maandag heb je toch ook bloedverlies gehad?

20. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Poeh...wat een vermoeiend topic is dit geworden ...

Veel sterkte Vlinder en hoop voor je op een goede echo vrijdag!
    Tijd kruipt voorbij dat besef ik, maar hoop dat je vrijdag meer duidelijkheid hebt! Voor nu, zit je tijd op zijn prettigst uit ;)

Deel Deze Pagina