Hoe was het etentje? Als ik mijn beeldscherm inzoom zie ik weldegelijk een streepje op de kv test! Hij is nog niet heel duidelijk, maar goed te zien hoor! Ff (valse) hoop als je de 23 ste een innestelings bloeding zou hebben gehad, dan stijgt je hcg nu nog heel hard. Dan zou hij elke dag wat duidelijker moeten worden. Had je m nu nog s'middags geprobeerd? (wil mijn zin niet doordrammen hoor haha ) Maar bij mij waren ze echt veel duidelijker smiddags. Ik begon ook zo! Check mijn foto album maar....
Hoi Nanette77!! Ik had je nog getekst bij de tip voor ovuteststers. Ben echt heeeel benieuwd hoe je testje vandaag is !! *duimt!!
nou 's middags gaat het vandaag worden.. Want ik heb geen testen in huis ik ga zo (rond 11 uur) naar het centrum.. moet naar het postkantoor enz.. een raad eens wat daarnaast staat.. een kruidvat
ik ben benieuwd apie edit: ik heb ze gevonden ben gewooon in je berichten gaan speuren gekeken hoe lang je zwanger bent en ong gegokt waar je testen dan zouden staan.. Maar dat lijkt inderdaad op mijn test.. dan hoop ik dat die van mij van vanmiddag ook mooi duidelijker is.. zag oo je b12 verhaal staan.. ik heb een laag waarde van rond de 170 latere meting 220 (maar slikte b) krijg alleen mijn gyn niet aan het verstand dat dit eventueel de reden van mijn miskramen kan zijn.. hij zegt.. boven de 150 is gewoon goed.. En ik zeg.. bovend e 150 an goed zijn. onder de 300 kan fout zijn.. BLijft een strijd Als ik met literatuur kan aantonen dat er een verband is tussen lage waarden en miskramen krijg ik mijn prikken.. hahaha
Je kan voortaan bij de kruidvat b12 tabletten kopen. Gewoon door blijven slikken, want een meting van vandaag kan 250 zijn, terwijl je b12 alweer onder de 100 ligt bij wijze van spreken. Mijn mdl arts heeft gezegd dat prikken na bijvullen niet handig is omdat het pas weer maanden later in het bloed te zien is dat je b12 gedaald is terwijl dat de hele tijd al zo is. Snappie? Het geeft een vertekend beeld! En dat die gynnen onderhand ns verder kijken dan hun eigen vak gebied! Ik heb er 4 (v) mk van gehad! Ik kreeg zelfs geen eisprong meer door het te kort (is dan ergens wel gelukt, maar dat was echt totaal niet meer verwacht!!)
Een serum B12 waarde van ≤ 185 pmol/L wordt geassocieerd met een 3,5 maal grotere kans op spina bifida. Gebleken is dat moeders met een kind met spina bifida duidelijk lagere waarden van serum B12 hadden dan moeders met gezonde kinderen. (uit: Marginal maternal vitamin B12 status increases the risk of offspring with spina bifida Pascal M. W. Groenen MSc, Iris A. L. M. van Rooij PhD, Petronella G. M. Peer PhD, Rob H. Gooskens MD, PhD, Gerhard A. Zielhuis PhD and Régine P. M. Steegers-Theunissen MD, PhD UMC Nijmegen en UMC Utrecht) Onvruchtbaarheid kan veroorzaakt worden door een vitamine B12 defiëntie en/of een foliumzuurdeficiëntie. Aangeraden wordt om bij onvruchtbaarheid te controleren op vitaminedeficiënties (R. Gräsbeck). Ook miskramen kunnen als oorzaak een vitamine B12 deficiëntie hebben. Een vitamine B12 deficiëntie kan onvruchtbaarheid veroorzaken door invloed op de ovulatie en door problemen met de innesteling van de bevruchte eicel in de baarmoederwand (Bennett M.: Vitamin B12, Deficiency, Infertility, and Recurrent Fetal Loss. J. Rep Med Vol 46, No 3., 2001). Een verhoogde homocysteïne wordt geassocieerd met onvruchtbaarheid en (herhaalde) miskramen. (Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie). Een verhoogde homocysteïne wordt veroorzaakt door een tekort aan vitamine B12, foliumzuur en/of vitamine B6. kijk eens goed naar deze website en lees je eens in en laat dat eens aan je HA zien Stichting B12 tekort: B12 en zwangerschap als je écht een opnametekort hebt door bijv maag of darmen, dan werken B12 tabletten niet, enkel injecties en kan je blijven slikken totdat je een ons weegt, maar dat haalt niks uit. enige wat enigszins kan helpen zijn b12 smelttabletten ( geen gewone)
Jeetje, kwam even kijken of er al een testje was. Ik wist dat dus echt niet van die b12. Hoe moet je dat eigenlijk weten? Wordt je daar standaard op onderzocht in mmm? Niet dat ik denk dat ik dit dus heb he, vraag het me alleen even af want dat lijkt me toch niet een standaard ding waar je huisarts gelijk mee komt aanlopen.
Tip; B12 smelttab. van Solgar leg je onder je tong, waardoor het meteen in jouw bloedbaan terecht komt
@daantje bedankt voor de link. @all.. hier getest vanmiddag.. En hij is niet positief.. misschien heel vaag iets, maar dat is vager dan gisteren.. zal wel weer einde verfhaal zijn (test van zaterdagmorgen was echt wel duidelijk nml)
Hey meis, ik lees net je berichtje.. wat balen! Maar donderdag is toch je nod? Dan is er nog kans zat he?! Ik testte dinsdag nog negatief en op nod donderdag ineens positief! Ik denk aan je... XP
hey lieve petrea..was het ,maar waar.. nod is vandaag.. en test was zaterdag voorzichtig positief.. lijkt hier niet zo, maar echt dat was hij
Nanette dit vind ik niet leuk. Ik had ongehoopt dwat ie duidelijker was vandaag. Dikke knuffel. Misschien dan toch maar met ochtendurine? Xxx joyce