baby 3 maanden huilt in maxi cosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skippy87, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ons zoontje is nu 14 weken, en al sinds hij een week of 4 is huilt hij wanneer we hem in de maxi cosi doen.
    We hebben van alles geprobeerd qua afleiding, gordels en kussentjes verstellen, niks helpt.. hij gaat mopperen als we hem erin doen, in de auto gaat het over in huilen, en als we gaan rijden dan stopt hij soms, maar zo gauw we stil staan (voor een verkeerslicht of een open brug) zet hij het direct op een gillen.
    We zetten hem nu ook zo min mogelijk in de maxi cosi, het is ten slotte een autostoeltje, en daar gebruiken we hem ook alleen voor nu "vervoer in de auto".
    Meestal ga ik er nu al naast zitten (ook dan krijg ik m niet stil, maar het voorkomt echte hysterie) maar mn man werkt, binnen kort ik ook weer, en we zitten niet altijd met zn 3 (papa, mama en zoon) in de auto..
    Even boodschappen doen met mn zoontje terwijl mn man werkt is bijvoorbeeld een drama. Een auto rit van 10-15min met alleen maar heel hard gegil. En troosten als je achter het stuur zit is moeilijk.. het enige wat ik kan doen vanachter het stuur is liedjes zingen en praten tegen hem, en ik zit dus "op een grote paddenstoel zingend" met een hysterisch babietje in de auto..
    Herkent iemand dit? Heeft iemand tips??
    Ik kan moeilijk de hele dag thuis blijven tot man er weer is en we samen kunnen rijden (ook met huilen, maar iets minder)

2. Flowie

Flowie Actief lid

16 apr 2013
    162
    0
    16
    Ik lees even mee. Hij kan ook goed huilen in de maxicosi in de auto.

3. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Herkenbaar. Hier ging het pas over toen hij overging naar een andere stoel. Nu kan hij mooi door de achteruit kijken en zit hij ook niet zo opgepropt (t is een dikkertje).

Boodschappen deed ik veel lopend, maar ik moest hem toch echt naar de oppas brengen. Vaak op de passagiersstoel en dan hield ik de speen vast. En zorgen dat hij moe was. Het ging beter toen hij eenmaal wat meer kon spelen. Maar sinds we toen hij 9mnd was een andere stoel hebben, gaat het helemaal beter (hij klimt nu zelf in de auto ;))

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Heb je dat kussentje in de zitverkleiner er al? Of met deze leeftijd, al geprobeerd zonder verkleiner? Mits hij een beetje sterk is in z'n nekje uiteraard..

5. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik ben voorstander van veilig vervoeren, zo lang mogelijk in de mc. maar als alle medische dingen (zoals kiss) uitgesloten zijn, zou ik eens gaan lezen over achterwaarts vervoeren. er zijn stoelen waar kindjes al vanaf 0 maanden in mogen, misschien is dat fijner? mijn dochter had het de laatste week in de mc heel erg. t was warm, vies klef weer, en in de auto de airco aan, buiten weer de hitte in, was niet fijn. maar toen was ze al bijna 1

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier ook gehad. Eerst was het de verkleiner en later had hij het te warm en ging daarom krijsen.

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Als je alleen bent zet je hem dan naast je?

8. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Herkenbaar..
    Als ik boodschappen ging doen, ging ik altijd wandelend, moest ik andere dingen doen verder weg, dan ging de kinderwagen mee. Maar frusterend is het wel, zo'n huilend kleintje achterin. Je wil zo veel maar je kan zo weinig voor ze doen op het moment dat je in de auto zit.
    Hier werd het ook beter toen hij met 11 maanden overging naar de vervolgstoel. Nu kan hij naar buiten kijken en kletst hij wat af!

9. oxbow

oxbow Niet meer actief

Heel herkenbaar. Hier proberen we lange ritten zoveel mogelijk te beperken.
    Korte ritjes gaat nu wel goed, eigenlijk sinds we de verkleiner er uitgehaald hebben met 8 weken en de gordels op de hoogste stand.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Airbag uit en dan naast je zetten voorin. Kun je beter (oog)contact met hem hebben. Wel op de weg letten uiteraard.
    Een leuk speeltje, spiegeltje aan de mc hangen.
    Kindercd aan.
    :)

11. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochter is nu 6 maanden en nog steeds na 15 min is t gillen en blèren!
    Heb echt alles geprobeerd maar t is gewoon geen autorij liefhebber ...

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.292
    113
    Misschien kun je een spiegel in de auto hangen.kin je de kleine zien vanuit je stoel en hij heeft wat meer te kijken. Succes!

13. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Vandaag samen met de fysio (tevens baby pedagoge) gekeken naar hoe hij in de maxicosi zit (we hebben fysio omdat zoon een afplatting heeft) on te kijken of gordeltje enz wel goed afgesteld zijn. Dat zat allemaal goed.
    Zij denkt dat het gewoon bij zn karaktertje hoort.. zoon is een pittige, een lachebekje, maar als iets hem niet bevalt is dat ook heel duidelijk!
    Hij wil bovendien veel meer dan dat hij kan, en dat frustreert hem. (Bvb Niet huilen als het niet lukt om een boekje geheel in zn mond te krijgen, maar echt boos mopperen en schreeuwen, echte iritatie)
    Daarnaast is hij ook een gezelligheidsmens, maakt erg veel contact, veel geluiden en proberen je blik te vangen, gewoon een temperamentvol mannetje..
    Waarschijnlijk vindt hij de maxi cosi gewoon erg saai en vindt hij het vervelend dat hij " vast" zit in een gedwongen houding denkt ze.. en dan laat hij van zich horen..
    Ik heb al speeltjes in de auto hangen, die wissel ik ook, en ik zing liedjes onderweg.. heel veel meer kan ik niet doen denk k..

14. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou idd ook eens proberen hoe het gaat als je hem voorin naast je zet (airbag uit!!). Bij sommige kinderen scheelt het enorm als ze je kunnen aankijken, dichtbij je zijn.
    Sterkte!

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gezien hij tot 15 maanden nu achteruit vervoerd zal moeten worden, zou ik zelf eens kijken naar een andere autostoel, kijken of dat helpt. Misschien dat je ergens eentje kunt proberen, voordat je koopt?
    Ze hebben tegenwoordig stoelen die vanaf geboorte tot ver in de peuterleeftijd achteruit kunnen (en soms ook de mogelijkheid om de stoel vooruit te draaien voor oudere kindjes), dus misschien eens kijken of dat beter gaat? Zo'n krijsend kleintje is nogal stress-vol, weet ik, en dat verhoogt de veiligheid niet echt :(

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Herkenbaar.. Echt niet te doen hier.. Tot gister was t met de wagen Idem en heb om die reden een draagzak aangeschaft
    Gaat stukken beter.. En gaan zo met minder stress de deur uit maar zoals met de hitte van afgelopen dagen ontzie ik dat want t is wel erg warm op deze manier.. Daarnaast kan ik zo ni veel meenemen, als m'n oudste zoontje mee gaat kan ik wat kwijt in de wagen maar de grote boodschappen moet ml doen of hij moet mee
    Ik heb de joolz en gebruik de speciale verkleiner voor de wandelwagen inzet maar dat is op gister na nog elke x een drama geweest..
    Dit heeft vnml te maken met de dingen die eerder zijn genoemd maar ook omdat er vaak nog boertjes dwars zitten die soms nog een half u / drie kwartier na t boeren komen.. Hij kan dan krijsen alsof ie wordt vermoord.
    Hij wordt graag op de arm gedragen en wordt nie graag "weggelegd"
    De reiswieg heeft ie denk 2 x in gelegen
    T is een buikslaper, jouw kindje ook? Maar hij lag er alleen rustig is als ie toe was aan een dutje en dan moest ik m echt op z'n buik leggen.
    Hij ligt dus nergens nooit graag helemaal plat, nu gaat t de laatste weken wel beter, leg m regelmatig plat op de bank en in de box maar voorkeur heeft z'n buik.. Hij kan eigenlijk al vanaf heel vroeg z'n nek/hoofd draaien dus dat vormde nooit een belemmering
    Maar vind/vond t zoooo vermoeiend weg te gaan
    Met m'n 1e nooit problemen gehad wat dit aangaat
    Die legde je in de wieg, maxicosi ie whatever en t sliep of lag/zat tevreden om zich heen te kijken.. Sliep als je de straat nog nie uit was. Of dat nou in de wagen was of in de auto..
    Vind t echt heel frustrerend en ben echt blij dat ik gister zonder gehuil naar de supermarkt en terugkon.. Progress!

Deel Deze Pagina