Onze meid besloot vandaag, na maanden op haar buik te liggen zwemmen, achteruit te tijgeren. Heel bewust zo een paar meter Ik praat mezelf al een paar maand moed in als ik leeftijdsgebootjes door de kamer zie tijgeren, en bij een meeting van mijn zwangerschapsclub (een week of 3 geleden) was Elise de enige die nog niet tijgerde, kroop, zelfstandig kon ziten, optrekken tot staan etc..en ik vond het best moelijk te zien hoe al die kindjes haar speeltjes jatte en ze er niet achteraan kon maar het begin is nu in zicht en dat wilde ik effe met jullie delen. Nog meer mama's van laatboeiers en wat voor tempo hielden die van jullie aan?
Ja hier nog een! Blij dat ik nu eens niet alleen ben Hij tijgerde met 9 maanden, is nu 11 maanden en kan nog niet uit zichzelf gaan zitten. In de eerste maanden ging alles juist heel snel en qua sociale ontwikkeling is hij nog steeds heel snel. Hij kan nu ook 1 woordje zeggen en dat woordje is "auto" haha. Jongetje hè...
Gefeliciteerd, weer een mijlpaal Ik vind het wel meevallen met die laatbloeiers van jullie. 9 maanden is volgens mij het gemiddelde voor het tijgeren/kruipen. Zo laat zijn ze ook weer niet dus. Snellere kindjes zijn er altijd, ik zou niet steeds gaan vergelijken.
Wat leuk!! Mooi om te zien, he? En niets aantrekken van andere kindjes, hoor. Er zijn richtlijnen, maar zoveel kindjes wijken daarvan af. Floor is een jaar en een speelvriendje liep al met 10 maanden. Floor trekt zich op en dat is het Lekker genieten van je tijgerende meisje!!
Dank jullie wel hoor Vanmorgen bij CB geweest en ze doet het prima, had ook niet anders verwacht. Maar de norm lijkt tegenwoordig toch jonger te liggen of de 9 kindjes in mijn zwangerschapsclubje zijn allemaal uitzonderingen
Mijn oudste deed TOT 11 mnd niets, toen begon ze met kruipen en zitten! Met 19 mnd liep ze los, niet super snel dus. Onze 2e doet alles snel met 5 mnd zitten en tijgeren en kruipen met 7 mnd ook ging hij met 10 maand rond de tafel lopen. En liep met 12 mnd. Zo zie je maar wat een verschil en beide heel normaal!
Oh herkenbaar hoor! Dochter doet hier ook niets en ik hou mezelf voor dat ik dat prima vind, trouwens dat VIND ik ook echt prima. Maar soms heb je van die momenten, dan lijken alle kindjes alles al te kunnen en zie ik haar gefrustreerd naar haar speelgoed maaien en kan ze er maar niet bij... Ach, nu ik er zo eens goed over nadenk... van het clubje van de zwangerschapsgym, en dat zijn 7 baby's, zijn er 2 die nu kruipen, optrekken tot staan en het hele huis overhoop trekken, de rest doet het net als dochter lekker rustig aan. Ik ben benieuwd wanneer er bij ons actie in de tent komt, ze probeert het wel, dan gaan die knietjes onder de buik, kont in de lucht alleen haar armen gaan niet mee, dus ligt ze weer met de snuffert op de vloer. Tja, dan kom je niet ver
ik kan hier over meepraten mijn zoontje is nu 15 maanden en tijgert alleen nog maar... Er werd altijd over hem gezegd dat hij gemakzuchtig was... Maar daarmee hebben we onze kleine man altijd te kort gedaan.. De laatste tijd kreeg Sem steeds onverklaarbare woede aanvallen terwijl het zo'n vrolijk en tevreden mannetje is. Op aanraden van het CB er eens een fysio bij gehaald.. wat blijkt nou meneertje heeft een te lage spierspanning en te flexibele gewrichten. Dus meneer is alles behalve gemakzuchtig hij wil het wel maar kan het gewoon niet.. dat zal ook zijn woede aanvallen verklaren! Gaan nu dus met fysiotherapie aan de slag.. Oefeningen doen om zijn spieren sterker te maken.. ben benieuwd.. Vind het nu wel vervelend dat we niet eerder naar de fysio zijn gegaan.. Sem zou het allemaal echt wel allemaal op eigen kracht gaan doen... maar dan zou dat wel eens heel lang gaan duren.. Ik vind dat geen punt hoor.. maar voor het ventje zo zielig. Verder gaat zijn ontwikkeling heel goed! zegt al; papa/mama/oh oh/toet toet/dag.. en heeft al zijn tandjes al Vind het wel erg vervelend worden Sem steeds te moeten verdedigen waarom hij nog niet staat op loopt!
Haha, nou mijn dochtertje is volgende week 10 maanden en kruipt/tijgert ook niet. Ze zit dan weer wel en probeert ook al te staan Maar als ze zit, dan bukt ze voorover, zet haar handjes op de grond, 1 been naar achter, 1 been half aan de zijkant en dan weet ze het niet... Als ik haar op de grond leg op haar buik, is ze net een vis op het droge. Ze spartelt alle kanten op, maar komt geen cm voor/achter uit Ach ja.....komt vanzelf wel, blijft ze tenminste nog een klein beetje klein op deze manier
Wat goed!! wat kan je dan trots zijn he? Hier trouwens een kindje dat snel was met staan,zitten,kruipen maar vervolgens 7 maanden niets meer deed dan dat.. nu pas los staan en sinds gister uitzichzelf staan.. Dus wie weet doet jouw kindje straks wel gewoon in een keer alles achter elkaar! Gewoon weer verder met trots zijn op je kind en het komt allemaal wel goed!