Hallo dames, Zoals de titel al zegt ben ik begonnen met ovulatietesten en die heb ik nooit eerder gebruikt, is ook lang geleden dat ik überhaupt zwanger was (8 jaar terug bijna) en toen heb ik ze niet gebruikt. Maar dacht voor deze keer laat ik ze eens gaan gebruiken en ja ik heb erover gegoogeld maar toch twijfel ik nou of het wel werkt of dat het gewoon aan de testen ligt. Moet er altijd een 2e streepje komen ook al is je eisprong niet in zicht? Of kunnen ze ook gewoon wit blijven? Uiteraard controlestreep wel aanwezig. Ik heb de testen van de Action. Na het stoppen van de pil werd ik niet ongesteld en dit is opgewekt met een kuurtje Primolut en na die kuur ben ik dus uit mezelf ongesteld geworden na 23 dagen en ik ben er haast zeker van dat ik mijn eisprong gehad hebt op dag 12 of 13 en dus dag 23 mijn menstruatie. En nu dus deze keer begonnen met ovu testen en ik zit nu op dag 12 en nog niks te bekennen de testen zijn gewoon wit en een enkele keer een heeeeeeeeeel licht streepje wat ik vaak pas een stuk later zie als hij al is ingedroogd. Nu kan ik me voorstellen dat ik gewoon een latere eisprong heb hoor maar moet ik nu sowieso een streepje krijgen?
Hoi. Nee je hoeft niet sowieso een 2e streepje te hebben.. de 2e streep komt pas op als je eisprong er aan komt, uiteindelijk is het de bedoeling dat de streepjes (bijna) dezelfde kleur hebben, dan is je lh waarde hoog en zit je vlak voor je eisprong (dus grootste kans op zwangerschap. Hoop dat het duidelijk is.. Succes met testen 😊
Dank je wel, ja dat dacht ik wel hoor maar omdat ik zoveel verschillende berichten lees waar de ene zegt je hebt altijd een 2e streepje omdat je altijd LH waarde in je urine hebt, ging ik dus nu twijfelen. Hopen dat ik dus binnenkort een positieve test hebt.
ik gebruik ook de actiontesten, maar nog geen positieve gehad, maar wel elke dag een tweede streepje maar loopt niet op..sommigen hebben eerst geen streepje en dan een tweede streepje die oploopt. Sommigen altijd tweede streepje die oploopt. En sommigen hebben geen of een tweede streepje die ineens knalt. En dan heb je zelfs nog meiden die technisch gezien nooit een positieve test hebben, maar dat het wel de eisprong aangaf. Kortom alles kan. Het is gewoon afwachten wat er bij jou gebeurd. Dit is afhankelijk van de hoogte van de LH in je urine en dat is bij iedereen verschillend.
Hoi dames Ik ben nieuw op het forum dus lees graag mee. Ben sinds deze maand ook begonnen met de ovulatietesten. Maar nu wel echt mee bezig. Kijken of het idd zo werkt spannend. 2 maanden geleden had ik beetje last van me buik en deed gewoon zo een ovu test en had 2 soortgelijke kleur streepjes. Natuurlijk geklust maar helaas niet zwngr. Ben benieuwd hoe jullie de action ovu Testen ervaren
Je kunt gedurende je hele cyclus een licht streepje hebben, maar dat hoeft niet. De testen kunnen ook wit zijn en vanuit het niets ineens knallen, als je eisprong in aantocht is. Je ovulatietest zou 1-2 dagen voor je eisprong positief moeten zijn. Als je je eisprong op dag 12 verwacht en je begint pas op dag 12 met testen, dan ben je te laat. Ben je vroeg genoeg begonnen, dan zou ik nog even doorgaan met testen. Misschien is je eisprong later in je cyclus dan je denkt.
Nou had zondag een hele duidelijke ovu test maar nog geen knaller. En gisteren weer getest en toen liep hij alweer af terwijl ik voor bijna 100% zeker weet dat ik gister mijn eisprong had, verging namelijk van de pijn wat zelfs doorstraalde naar mijn rug. En na een tijdje zakte het af! Misschien was mijn piek dan 's nachts ofzo want gistermiddag rond 16.30 uur had ik echt mijn eisprong. Dus heb geen knaltest gehad. Vrijdag, zondag en gisteren seks gehad dus hopelijk is dat voldoende anders vandaag nog een keer al heeft dat geen zin meer.
De pijn die je voelde is niet van de eisprong maar van de laatste groeispurt van het ei. Het kan dus maar zo zijn dat je ei afgelopen nacht is gesprongen of vandaag nog gaat springen. Je eisprong op de minuut af voelen is echt onmogelijk.
Bedankt, nooit geweten maar dan moet het die pijn geweest zijn. Maar het is dus verstandig om vandaag ook nog sex te hebben als hij misschien vanacht pas gesprongen is??
Nadat je ei gesprongen is blijft ie 12 tot 24 uur in leven.. dus je zou vandaag nog eens kunnen klussen denk ik ? Success