Bij wie werken de ovulatietesten niet?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Jessicas, Dec 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jessicas

Jessicas Lid

Nov 3, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

Een vraag....
    Ik test al een jaar lang met ovulatie testen zowel dipstick zw en kids en clear blue smiley.
    Ik ga ervanuit dat mijn ei vlak na de piek en de smiley komt.
    Nu heb ik echter een onderzoek gehad en mijn eisprong kwam die dag, maar de testen waren nog ver van positief. Ook flinke steken die avond herkenbaar zoals ik altijd mijn eisprong omschrijf.

Wie heeft dit ook gehad?

2. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik begrijp het niet helemaal... wat voor testen heb je gehad dan?

Als je een positieve ovulatietest hebt en ook nog eens je eisprong voelt, dan kun je er toch gewoon vanuit gaan dat je een eisprong hebt gehad?

3. Kniekie

Kniekie Actief lid

Oct 26, 2014
    379
    62
    28
    NULL
    Utrecht e.o.
    Het kan zijn dat je een vrij korte LH piek hebt en deze daardoor gemist hebt met de ovulatietesten. Testte je op dat moment 1 of 2 keer per dag?
    En heb je in je eerdere cycli wel altijd een positieve ovulatietest gehad?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat voor een onderzoek was dat dan?

Veelal kunnen ze alleen maar zeggen hoe groot je follikels zijn en wanneer de verwachting is dat je ei ongeveer springt. Sommige follikels willen namelijk wel doorgroeien naar 26 tot 30 mm voor ze eindelijk daadwerkelijk gaan springen. Voor hetzelfde geld waren die steekjes dus niet je sprong, maar het doorgroeien van de follikels waarna de eisprong na een paar dagen plaats vindt. En dan kan het kloppen dat je ovulatietesten op de dag van het onderzoek nog niet positief waren.

5. Jessicas

Jessicas Lid

Nov 3, 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry ik ben niet duidelijk geweest lees ik nu.
    Ik heb een aantal dagen achter elkaar een echo folikelmeting gehad en aan de hand daarvan mijn eisprong 'gezien'.
    Mijn ovulatietesten waren toen dus niet knal positief.

Ik dacht altijd bij een knal test of smiley mijn ei te hebben maar nu is ei geweest maar mijn test piek nog niet.
    Ik heb altijd rond dag 17 mijn ei. Dit was op dag 14. Begonnen met dag 8 en zeker weten geen piek gezien of gemist.
    Raar dus....

Anderzijds zou het dus kunnen zijn waarom het zwanger worden niet lukt en de testen bij mij misschien niet goed werken...

Share This Page