Is dit een postnatale depressie? (extreem beschermend)

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Amelle, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou, volgens mij werkt ze nog niet. dus waarom zou ze alleen moeten zitten zonder haar baby en papa met de baby naar schoonouders? het klopt gewoon niet. ik denk dat hier echt veel meer aan de hand is dan wat er verteld wordt. waarom gaat zij niet mee naar de schoonouders? ze wil volgens mij helemaal niet naar de ouders van haar man. en het klinkt niet als postnatale depressie. lijkt meer op een relatieprobleem. ze heeft weinig vertrouwen aan haar man.

2. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik zal hier wel heel nuchter voor zijn maar hier mag mijn man Sofie gewoon meenemen. Nu geef ik geen bv. dus dat scheelt. En ik hoef echt niet altijd bij mijn kind te zijn. Sterker nog we zijn al een weekend aan het plannen dat we samen naar een hotelletje gaan. Even weer tijd voor elkaar ;)

En je kind niet laten zien vind ik helemaal vreemd... Je wil je kind toch aan iedereen laten zien?

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Ik wilde mijn kindje ook echt het liefste zelf vasthouden .....

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wanneer men de natuurlijke hechtingsproces gestoord heeft, en moeder niet gerespecteerd in het begin, na de bevalling; kan de hechting langer duren. moeder moet vertrouwen krijgen om haar baby te overhandigen. en ja, je hebt zoveel soorten van moeders. ik ken er ook een die een maand na de bevalling 1 week zonder baby op vakantie ging; baby bij de nany! nou, ik vind zoiets echt bizaar...maar goed, iedereen doet het op zijn eigen manier. ik zou dan niet meteen roepen dat die moeder post natale depressie heeft, of behandeld moet worden door een doctor etc etc. een moeder die goed vr haar baby en voor zichzelf verzorgt moet van me echt niet zo vreemd gevonden te worden, zij hoeft echt niet ook nog eens de hele familie te pleasen door steeds haar baby te overhandigen. mensen moeten echt wachten totdat ze dat uit zichzelf wilt doen. ook vader moet via moeders vertrouwens zijn band met de baby vormen. die hormonen ja die gaan echt half jaar door in heftige mate, daarna nog steeds.. hechtingshormonen reguleren een boel binnen de relatie tussen moeder en kind. moeders hersenen werke echt op totaal andere wijze. sommige moeders hebben gewoon langer de tijd nodig om dit alles goed te kunnen beheren. sommige moeders zien na 4 weken menstruatie en andere een jaar lang niet. allemaal in eigen stijl.
    het is me niet duidelijk wat het probleem is hier. ze zorg goed vr de baby, en ze is zelf ook ok. wat wil men zien? wat is het probleem?

5. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Dat klopt niet hoor, ik heb n pnd gehad maar was juist heel bezorgd, beschermend en gaf haar liever niet uit handen ik deed dat wel omdat ik het gevoel had dat dat verwacht werd. Ik durfde de deur niet uit, wel wandelen dat heb ik uren gedaan maar ergens op visite o nee dat was doodeng. Natuurlijk is er meer bij komen kijken maar mijn pnd werd gekenmerkt door angst

Deel Deze Pagina