13 maanden, nooit meer slapen (voor mama dan..)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kikker84, Apr 14, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kikker84

Kikker84 Lid

Mar 9, 2021
    85
    62
    18
    Female
    Hoi!
    Wij hebben een heerlijk mannetje van inmiddels bijna 13 maanden. Is onze 3e en zijn aardig wat gewend met de gebroken nachten (middelste van inmiddels 4,5 had kmea met a-typische symptomen), maar de laatse tijd ben ik met momenten echt totaal gesloopt. Ons mannetje slaapt zo ontzettend onrustig, dat we vaak een nacht of 2 fatsoenlijk kunnen slapen, maar dan is het weer heel veel nachten heel vaak wakker zijn (variërend van 1x een speen terug tot zeker 6 keer eruit). We hebben al vanalles geprobeerd. Eten hoeft ie niet meer 's nachts. We lijken een verband te merken met hoe lang ie in totaal overdag slaapt en de onrustige nachten, maar soms is het ineens weer helemaal anders. Hij slaapt al vaak nog maar 1x een langere dut, maar ook nog geregeld 2x (zeker na een onrustige nacht). Beetje rommelig is dat schema wel. Ook daarmee al geprobeerd vaste tijden aan te houden, maar als hij niet wil slapen, is ie ook duidelijk genoeg zeg maar haha. Ik zie door de bomen het bos niet meer, ben kapot, verlies mijn geduld soms midden in de nacht na de zoveelste keer eruit en heb wallen tot op m'n enkels‍

2. Cinnabun

Cinnabun Lid

Dec 26, 2018
    87
    39
    18
    Female
    Utrecht
    Oh man ik leef heel erg met je mee. Hoe lang is het al zo slecht? De gehele 13 maanden? Of zou het kunnen dat het een soort ontwikkelingssprong is?

Ik wil je vooral een hart onder de riem steken, wij zitten er nu ook middenin. Maar dan is onze dochter bijna 6 maanden. Het is zó zwaar om nauwelijks te slapen, dat is gewoon niet uit te leggen hè.

Ben benieuwd wat de verdere reacties zijn en ik lees graag mee.

3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Heel vermoeiend en erg pittig!!
    Is het dan echt alleen de speen terug geven of blijft hij wakker?

Hier heeft onze middelste ook 13 maanden heel onrustig geslapen, was ook gerust elke keer 1,5 uur wakker voordat hij dan weer sliep. Wij hebben hem toen onder schapenwol gelegd. Niet eens bewust, maar had daar toen een party van en kreeg dat set gratis. Sindsdien sliep hij toen door, geen idee of het toeval was of dat het deken hem hielp. Het dekentje was wel zwaarder dan een gewone deken, misschien is naar een wat zwaardere deken kijken?

Onze jongste van 2 slaapt net pas een paar weken door. Maar die kwam dan voor een fles bijv. Of een speen en die ging weer verder. Ook heel vermoeiend want ze was ook weer vroeg wakker. Moet wel zeggen dat we bij haar niks bijzonders hebben gedaan, en ze opeens doorsliep en nu slaapt ze het langst van alle 3 de kids.

Maar dat je je geduld verliest is niet zo gek. Op een gegeven moment zit je er doorheen en je wil gewoon slapen. Kan je de nachten wel een beetje afwisselen?

Sterkte!!

4. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hier is de jongste 14 maanden en het hele verhaal is zo herkenbaar.

Ik ga ook geregeld uit m'n stekker na de zoveelste keer. Maar ik merk ook dat juist dan de onrust erger wordt.
    Ik weet hoe lastig het is maar probeer vooral de rust te bewaren. Laatste keer ging ik op de bank zitten met m'n vingers in de oren. Even uit de situatie. Rustig worden. Dan gaat het weer.

Ik geef nog borstvoeding. Soms is dat, zeker tegen de ochtend (uur of 5) mijn laatste oplossing om hem rustig te laten drinken/slapen en kan ik zelf ook even tukken. Ideaal.? Nee. Voor nu praktisch. Maar verlang naar de nachtrust weer en m'n eigen lijf.

Golden1213 and Cinnabun like this.
  5. WWJD

WWJD Niet meer actief

Hier is het helaas de hele 14 maanden al zo:(. Wel ene keer meer dan andere keer. En sinds maandje of 2 ietsjes beter, in de zin dat hij makkelijker in slaap valt maar wel regelmatig wakker.

6. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

Apr 14, 2020
    2,453
    1,830
    113
    Uit m'n stekker! :roflmao:
    Prachtig geschreven!

Hier hebben we nog vaak last van gebroken nachten.
    Het is een fase en gelukkig gaat het over. :|

WWJD likes this.
  7. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Geen tips, alleen begrip...

Sterkte allemaal

8. WWJD

WWJD Niet meer actief

Haha ja dan is er soms echt kortsluiting:roflmao:

Golden1213 likes this.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Als het al vanaf het begin al zo is, zou ik eens langs een osteopaat gaan.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,996
    113
    Niet toevallig ook kmea?

11. WWJD

WWJD Niet meer actief

Ik heb het wel eens vermoed. Maar huisarts niet. Hij heeft constitutionele eczeem. Daar heeft hij echt veel last van (gehad).
    Heb wel eindelijk voor mekaar dat hij een afspraak heeft bij de dermatoloog.

Share This Page