Drama met tanden en/of kiezen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Olly, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Hoi, ik ben benieuwd of er kindjes zijn die heeeeel veel last hebben gehad van het doorkomen van tandjes of kiezen.

Onze dochter van 9 maanden drinkt sinds maandagavond helemaal NIKS meer.. we zijn al een aantal keer bij de huisarts geweest en het enige wat die zegt is: ORS geven, fruit en yoghurt wil ze wel dus dat ook geven en verder aankijken, plasluiers controleren. Maar ikzelf wordt er zooooo moedeloos van. Elke fles weigert ze.. hoelang moet dit nog doorgaan denk ik steeds. We geven ORS met een spuitje in haar mond. Echt vreselijk voor haar.

Maar wat ik dus bedenk is.... zou dit door tanden/kiezen kunnen komen?? Ze heeft 2 tandjes onder.. Ik zoek een reden maar weet het niet meer.

2. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey Olly,

Nou, het zou precies mijn verhaal kunnen zijn! Je kan er inderdaad zo moedeloos van worden. Ik werd er ook erg onzeker door. Mijn dochter had het twee weken terug ineens een aantal dagen... Kreeg op een dag misschien met moeite 1,5 fles naar binnen bij haar. Alles geprobeerd. Diksap was niet goed, water wou ze niet. Fruithapjes gingen wel, maar de dag erop wilde ze die ook ineens niet meer. Ik bleef haar wel elke keer de melk aanbieden en de volgende dag wilde mevrouw ineens wel weer twee flessen! Ik hield de plasluiers in de gaten en had ORS in huis. Die heb ik niet nodig gehad, want het trok langzaam maar zeker weer bij.

Ik had sterk het vermoeden dat het lag aan tandjes krijgen. Misschien bij jou ook zo het geval? Ze heeft net als jouw kindje haar onderste snijtandjes al, dus zit te wachten tot ik wat door zie komen. Geen idee waar... Al weken zitten we in de vieze, zure en vele poepluiers. Ze was rond die tijd ook ontzettend hangerig, huilerig en sliep slecht. Ik heb ook het idee dat ze soms last heeft van een oortje. Misschien dat het weigeren van de fles te maken heeft met het feit dat de druk in de oortjes te hoog wordt tijden het drinken/zuigen? En dat als ze er echt heel veel last van hebben, zowel van de druk op het tandvlees als van de oortjes, dat ze dan weigeren te drinken omdat het te vervelend is...

Ik hoop voor je dat het snel over zal gaan! Ik kan je helaas geen tips geven... hier heeft het probleem zich uiteindelijk vanzelf opgelost. Hou het wel goed in de gaten. Mocht je je echt zorgen gaan maken, en heeft je kindje uitdrogingsverschijnselen, ga dan eens naar de eerste hulp als de dokter weer niets wil doen!

Succes!

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Tanden krijgen is hier een drama geweest! Hoge koorts, niet eten en drinken, ontzettende luieruitslag en heel veel poepen en zure poep. Mijn zoon kreeg dan ook altijd 4 tanden tegelijk... maar de periode er voor was altijd drama. Ik moet zeggen dat het nu met de kiesjes beter gaat. Meestal 1 dag koorts maar wel minder slapen zowel dag als nacht. Het eten lukt nu ook wel met de kiesjes.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier gaat het wisselend. Ondertandjes nergens last van. Nu zijn boven 2 hoektanden door en de nachten waren slecht. Overdag slecht slapen, hangerig, huilerig, slecht eten. Wel flesjes willen en tussendoor heel erg op de speen bijten. Ik mocht ook niet aan zijn mond zitten en kijken. Heel zielig. Op het moment dat er een puntje doorheen is, gaat het meteen beter!

5. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, Merel heeft er ook zo'n enorme last van gehad. Zij kreeg ook 4 tanden bovenin tegelijk. Ze heeft dagen niet willen drinken. Het enige wat ze wilde was pap met een lepeltje en heeft dat 3 dagen gehad. Heel veel smeren met dentinox hielp wel een beetje voor de pap. Na 3 dagen wilde ze ineens wel weer de fles drinken....

Dus smeren met dentinox (of chamodent), met een lepeltje laten "drinken", een bijtring die goed koud is wil wel eens pijnstillend werken, tandvlees masseren (als je kleine dat toelaat natuurlijk), en geduld hebben.....

Maar je weet het dus niet zeker? Kan ook een sprong zijn misschien, of oorpijn, dan willen ze ook niet graag drinken, heeft de arts daarnaar gekeken?

Als het tandjes zijn, dan zijn het ws. de bovenste voel je niks in haar mond? Of zie je misschien een verdikking of een blauwe plek?

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hier ook een drama nu:

erg hangerig, alleen maar bij je willen zitten (stiekum erg vermoeiend) af en toe spugen (melk) of overgeven.
    En dan die poepluiers!!! Ik was me een ongeluk, gisteren weer tot de nek toe onder.

Heb wel t idee dat er hier nu zowel een kiesje als een tandje doorkomt en mevrouw ook een sprongetje heeft!

suc6 ermee!

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Mijn dochter wilde ook amper van de fles drinken als ze tanden kreeg. Bij de kiezen dronk ze ook nog maar 50 cc en toen ben ik een rietjesbeker (2,99 bij de prénatal; dus niet die van Nuby, maar eentje met een smal rietje) gaan gebruiken en daar dronk ze wel uit. Toen hebben we er maar meteen gebruik van gemaakt en de fles 'eruit' gelaten.

Cb zegt ook idd dat zuigen aan de fles niet fijn is als ze tandjes krijgen. Een rietjesbeker wil dan dus kennelijk helpen. Hier dronk ze meteen weer gewoon 200 cc per keer! Ik zou het proberen; ze hebben het zuigen door een rietje sneller door dan je denkt, en als je het voordoet gaat het sneller ;)

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid kreeg ook 4 tanden tegelijk. Ook hier was het een drama. Ze is 2 maanden :$ humerig, hangerig, huilerig geweest. Met veel koorts, verkoudheidjes, vieze poepluiers enz. Toen tand nr 4 door was, waren alle klachten verdwenen!

9. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Ik moet eerlijk zeggen dat die van mij nergens last van heeft. Ze heeft nu 8 tanden en 1 kies. En nr.2 kies komt er ook aan. Ze drinkt wel meer en eten gaat nu een stuk makkelijker... Goed, af en toe is ze een beetje zeurderig. Maar ja, of dat door de tanden komt?

10. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Ze heeft vanmorgen voor het eerst weer een fles gedronken van 210! Heeeel blij.. ze was ook weer wat beter te pas gelukkig. Ik zie idd wel verdikkingen bovenin dus ik hoop dat het de tanden zijn. Hopenlijk gaat ze nu weer gewoon drinken wat dit is echt vreselijk, ben zelf ook helemaal op..

Deel Deze Pagina