Hoe zijn jullie aan je baan gekomen? En wat voor baan heb je?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissBianca, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    #1 MissBianca, 3 feb 2015
    Laatst bewerkt: 3 feb 2015
    Ik ben me suf aan het solliciteren maar tot nu toe zonder resultaat.
    Heb een excel-sheet gemaakt met daarop alle uitzendbureaus in de omgeving en een hele lijst met grote bedrijven (Kruidvat etc.). Hier kijk ik elke week op.
    Als ik met iemand een praatje maak en ik weet niet waar hij/zij werkt, vraag ik dat altijd en vraag dan ook of er nog een vacature open staat.
    Dus vraag me af hoe jullie aan je baan zijn gekomen en wat voor baan heb je? Misschien doe ik nog ideeën op.
    En mocht iemand een leuke vacature weten in Oost-Brabant of Noord-Limburg, let me know!

2. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Geen tips voor je, ik werk al jaren met veel plezier als zelfstandige. Succes met het vinden van een baan! Hopelijk vind je snel iets leuks!

3. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Mijn baan heb ik via een advertentie in een regionale zondagskrant gevonden.

Heb je bijv. alerts van Monsterboard, Jobbird aanstaan?

4. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Dankjewel!:D

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Via het uitzendbureau. Gelukkig vroegen ze destijds meerdere personen om tegelijkertijd in te stromen. Inmiddels heb ik een vast contract.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    In de regionale krant :)

7. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik mocht er na mijn stage periode blijven en werk er nu nog steeds

8. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ja de plaatselijke krant gris ik uit de brievenbus zodra hij erin is gestopt haha. Hele tijd geleden gereageerd op een vacature als administratief medewerker. Duurde me te lang voordat ik een reactie kreeg dus bedrijf gebeld, waren er al 180 reacties op geweest. Dus die krant wordt niet alleen door mij in de gaten gehouden ;)

Alerts heb ik aanstaan en heb trouwens ook de Indeed-app die ik meerdere malen per dag check.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Mijn eerste baan heb ik via het uitzendbureau. Daarna ben ik 2 keer gevraagd voor een baan, dus via via.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik ging alle uitzendbureaus af tot ze mijn kop niet meer wilden zien.

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mijn laatste baan heb ik gekregen door te reageren op hun vacature voor kassier, voor zijn 11 uur per week. Had bijna mijn opleiding diermanagement niveau 4 afgerond en stoute schoenen aan getrokken en gesolliciteerd voor op de dierafdeling ivm de kennis/studie.

Ben toen aangenomen en werkte al snel 34 uur in de week op de afdeling, en viel soms in bij de kassa.

12. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Wat voor werk zoek je? Misschien kan één van ons je aan een baan helpen..

13. penseel

penseel Niet meer actief

Toen ik nog werkte.

Waren uitzendbureau.s zeer makkelijk om aan de slag te komen. maar was toen jong hoe het nu gaat weet ik niet zo goed.

Open sollicitatie.s schrijven? Naar bedrijven in de buurt.

Mond op mond reclame idd denk ook handig.

14. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Ik werk bij de overheid.

Ze hebben mij zelf benaderd voor deze functie :)

Heb het onwijs naar mn zin!

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik had een open sollicitatie verstuurd.. Door mijn huidige werkgever gebeld dat ze geen plek hadden maar mijn brief zouden bewaren.. 2 Maanden later gebeld dat er een vacature was.. Inmiddels alweer 6 jaar geleden :D

16. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Op zich maakt het me niet zoveel meer uit.
    Liefst iets administratiefs/receptie/klantenservice.
    Maar ik neem ook genoegen met schoonmaak/callcenter/productie.
    Wat ik iig niet wil is iets technisch of agrarisch. Ook geen thuiszorg.
    En dan voor maximaal 32 uur.

Mijn struikelblok is flexibiliteit. Ik kan alleen overdag doordeweeks werken i.v.m. kinderen (en nachten kan ook maar dat vindt mijn man niet zo'n goed idee).

17. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb veel geluk gehad dat een collega van mij overstapte naar mijn huidige werkgever bij een faillissement van ex werkgever. Deze heeft mij toen meegenomen naar dit bedrijf en hier werk ik 6 jaar later nog steeds.

Veel succes!

18. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Schrijven bellen schrijven bellen dat is mijn enige tip. Ik ben ook druk op zoek naar een plek in de functie van juridisch medewerker

19. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik had een open sollicitatie gedaan wel al weer 8 jaar geleden toen was het makkelijker om een baan tevinden.
    Hoop dat je snel wat vind

20. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Netwerken ;) Ik kreeg vanuit mijn stage een baan aangeboden maar achteraf bleken ze niet genoeg uren voor me te hebben. Toen kwam ik erachter dat een van onze partners een vormgever zocht en heb ik daar gesolliciteerd en aangenomen!

Deel Deze Pagina