Ik ben me suf aan het solliciteren maar tot nu toe zonder resultaat. Heb een excel-sheet gemaakt met daarop alle uitzendbureaus in de omgeving en een hele lijst met grote bedrijven (Kruidvat etc.). Hier kijk ik elke week op. Als ik met iemand een praatje maak en ik weet niet waar hij/zij werkt, vraag ik dat altijd en vraag dan ook of er nog een vacature open staat. Dus vraag me af hoe jullie aan je baan zijn gekomen en wat voor baan heb je? Misschien doe ik nog ideeën op. En mocht iemand een leuke vacature weten in Oost-Brabant of Noord-Limburg, let me know!
Geen tips voor je, ik werk al jaren met veel plezier als zelfstandige. Succes met het vinden van een baan! Hopelijk vind je snel iets leuks!
Mijn baan heb ik via een advertentie in een regionale zondagskrant gevonden. Heb je bijv. alerts van Monsterboard, Jobbird aanstaan?
Via het uitzendbureau. Gelukkig vroegen ze destijds meerdere personen om tegelijkertijd in te stromen. Inmiddels heb ik een vast contract.
Ja de plaatselijke krant gris ik uit de brievenbus zodra hij erin is gestopt haha. Hele tijd geleden gereageerd op een vacature als administratief medewerker. Duurde me te lang voordat ik een reactie kreeg dus bedrijf gebeld, waren er al 180 reacties op geweest. Dus die krant wordt niet alleen door mij in de gaten gehouden Alerts heb ik aanstaan en heb trouwens ook de Indeed-app die ik meerdere malen per dag check.
Mijn eerste baan heb ik via het uitzendbureau. Daarna ben ik 2 keer gevraagd voor een baan, dus via via.
Mijn laatste baan heb ik gekregen door te reageren op hun vacature voor kassier, voor zijn 11 uur per week. Had bijna mijn opleiding diermanagement niveau 4 afgerond en stoute schoenen aan getrokken en gesolliciteerd voor op de dierafdeling ivm de kennis/studie. Ben toen aangenomen en werkte al snel 34 uur in de week op de afdeling, en viel soms in bij de kassa.
Toen ik nog werkte. Waren uitzendbureau.s zeer makkelijk om aan de slag te komen. maar was toen jong hoe het nu gaat weet ik niet zo goed. Open sollicitatie.s schrijven? Naar bedrijven in de buurt. Mond op mond reclame idd denk ook handig.
Ik had een open sollicitatie verstuurd.. Door mijn huidige werkgever gebeld dat ze geen plek hadden maar mijn brief zouden bewaren.. 2 Maanden later gebeld dat er een vacature was.. Inmiddels alweer 6 jaar geleden
Op zich maakt het me niet zoveel meer uit. Liefst iets administratiefs/receptie/klantenservice. Maar ik neem ook genoegen met schoonmaak/callcenter/productie. Wat ik iig niet wil is iets technisch of agrarisch. Ook geen thuiszorg. En dan voor maximaal 32 uur. Mijn struikelblok is flexibiliteit. Ik kan alleen overdag doordeweeks werken i.v.m. kinderen (en nachten kan ook maar dat vindt mijn man niet zo'n goed idee).
Ik heb veel geluk gehad dat een collega van mij overstapte naar mijn huidige werkgever bij een faillissement van ex werkgever. Deze heeft mij toen meegenomen naar dit bedrijf en hier werk ik 6 jaar later nog steeds. Veel succes!
Schrijven bellen schrijven bellen dat is mijn enige tip. Ik ben ook druk op zoek naar een plek in de functie van juridisch medewerker
Ik had een open sollicitatie gedaan wel al weer 8 jaar geleden toen was het makkelijker om een baan tevinden. Hoop dat je snel wat vind
Netwerken Ik kreeg vanuit mijn stage een baan aangeboden maar achteraf bleken ze niet genoeg uren voor me te hebben. Toen kwam ik erachter dat een van onze partners een vormgever zocht en heb ik daar gesolliciteerd en aangenomen!