Tuurlijk mag het niet maar het gebeurt wel. Daarom moet je er ook niet te veel bij stil willen staan denk ik..
Toegelaten betekent niet dat het ook mag he. Daarnaast door wie is het toegelaten, de collega van je broer of de leidinggevende van de broer?
Ik heb ook voor een grote koekfabrikant gewerkt waar je niet eens de deuren door kon als je de wassluis niet compleet doorlopen had. Vol automatisch. Allerhoogste hygiene normen die ook geauditeerd werden door alle grote Europese supermarkten.
. Dat het niet mag betekent niet dat het niet gebeurd en leidinggevenden zeggen, in mijn ervaring, er meestal niks van hoor. Dat er een HACCP of BRC certificaat afgegeven is zegt niet zoveel over de daadwerkelijke hygiëne. Grote kans dat dat stukje vlees of vis uit de supermarkt de grond ook wel iig 1x geraakt heeft.
Dat die regels er zijn Is natuurlijk goed. Maar soms ook wat overdreven. Als je kijkt wat men allemaal in hun mond stopt.... Een beetje zand/stof oid zal allemaal niet zo'n kwaad kunnen.
Ik zou het anders doen.... Koop bij Xenos een klein suikerspin apparaatje( of via bol.com...zijn niet zo duur) . Dan de spulletjes ervoor. Dan maak je ter plekke suikerspinnen ( kleintjes) Kinderen vinden dit vaak erg leuk. Die van mij in elk geval wel. Misschien wel even een extra aanschaf....maar je kunt dat ding dus veel vaker gebruiken.
Nee klopt maar de leidinggevenden zagen dat prima hoor. Werd echt niet altijd iets van gezegd. Was belangrijker dat die band bleef lopen. Idem horeca, ook vieze dingen gezien. Niet over nadenken. Het is zeker niet goed hoor. Maar het blijven banen uitgevoerd door mensen. Helaas wat dat betreft. En het mag uiteraard niet.
Mijn dochter zou dit niet mogen kopen van mij. Ze zou best een (verpakt) zakje snoep mogen kopen, maar zoiets niet hoor. Te veel van het goede. (En daarnaast zou ik het dus ook niet willen, ivm hygiene ook)
Ze zouden het van mij niet krijgen/mogen kopen omdat ik het echt onhygiënisch vind. Dat probeer ik ze ook bij te brengen. Voorverpakte koekjes /ijsjes of ter plekke gemaakt eten mag wel.
Alles wat in de supermarkt ligt is ook niet even hygienisch. Zo heeft bijna iedere bakker wel last van muizen, gaan bij de groenten fabriek af en toe vast en zeker gezellig een rups of torretje met de spinazie mee de potjes in. We zijn er allemaal groot mee geworden denk ik dan maar.
Leuk idee! Denk ook dat het meer op brengt als de snoep pinguïns, waarvoor het bedrag ook best zal oplopen met de zakken snoep die ke er voor moet aanschaffen.