Baby 7 maand draait op buik 's nachts, hellup

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Silani, 13 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silani

Silani Actief lid

20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Hoi,

Onze baby van nu 7 maanden heeft er een sport van gemaakt om zich 's middags, 's avonds en 's nachts om de 5 seconden op haar buik te rollen. Waar we eerst natuurlijk juichten bij deze mijlpaal, kunnen we haar nu ongeveer wel achter het behang plakken na de zoveelste slapeloze nacht :roflmao: Ze kan zich namelijk nog niet terug rollen op haar rug, en begint dus kei hard te huilen als ze 2 seconde te lang op haar buik ligt en papa en mama nog bezig zijn het slaap uit de ogen te wrijven om 01:35 uur :rolleyes:

Heeft iemand DE tip voor een iets rustigere slaapjes? Ze slaapt graag op haar zij, dus ik gok dat wanneer ze ook maar een beetje wakker wordt, haar eerste instinct is om op haar buik te rollen (ze is tenslotte toch al halverwege :o:). Ik wil haar liever niet teveel belemmeren in bed, maar tja, je probeert toch eens wat. We hebben een lakentje al geprobeerd (strak indekken) maar die woelt ze in het draaien gewoon los. Ook de slaapzak aan het voeteneind instoppen lijkt niet te werken (jaja, mag niet, foei foei, slechte mama, maar sorry ik ben echt niet heilig).

Ik heb nog een beetje last van uitstelgedrag op "je moet er even doorheen, niks aan te doen", dus vandaar mijn vraag om gouden tips :roflmao:

2. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik weet niet of je dit al doet maar ik zou overdag zoveel mogelijk op de buik gaan leggen en met je kindje gaan oefenen met draaien. Des te sneller ze dit onder de knie heeft en jullie weer een betere nachtrust hebben :)
    Voor de rest geen tips. Die van mij bleken buik slapers te zijn namelijk.

3. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Overdag veel oefenen met terugrollen! Hier overigens ook een echte buikslaper. Ging met 5 maanden ineens op haar buik slapen. Eerst wel ook zo’n fase met dat ze terugwilde rollen maar niet goed lukte snachts met slaapzak. Maar toen ze het rollen echt goed beheerste sliep ze weer top. Op haar buik dus:roflmao:

Ik zou wel kijken of lakens het handigst blijven met een rollend kindje snachts. Ze kunnen er zo onderuit woelen en het dus koud krijgen. Worden ze ook wakker van:D Hier rolte ze de hele nacht door het hele bed. Lang leve de slaapzak:roflmao:

Silani vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    En als je haar al op haar buik laat starten met slapen?

Silani vindt dit leuk.
  5. Silani

Silani Actief lid

20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Ze is dus vanavond om 19:30 naar bed gegaan met een slaapzak aan, bedje omlaag en alleen een lakentje over zich heen. Ze draaide binnen 10 seconde alweer op dr buik maar is warempel gewoon in slaap gevallen! :eek:

Is dit dan wat ze wilde? Iets meer bewegingsruimte (slaapzak niet meer ingestopt, alleen een lakentje over zich heen)? Zodat ze dr draai op haar buik goed kon vinden?

Vannacht zal het wel uitwijzen maar tot nu toe ligt ze dus al een paar uurtjes tevreden en veilig (ademvrij) op haar buik te slapen!

Lisa280887 vindt dit leuk.
  6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Wat onwijs fijn! En ja kan best hoor!
    Ben heel benieuwd hoe de nacht verloopt!

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Kan prima, dochter had er ook een handje van.

Die legde je goed en je zette nog geen stap richting de deur en ze lag al weer op dr buik. Met geen mogelijkheid dat je dat tegen gaat houden. Eigenlijk alles wat je doet maakt t enkel gevaarlijker.

Gewoon laten gaan, allicht een paar keer extra checken voor je eigen gemoedsrust (ik deed die eerste nachten ook geen oog dicht). Je zal zien dat ze waarschijnlijk dr wang op dr handje legt, benen onder dr buik stopt en een pamper ergens hoog in de lucht heeft.

Vond t maar een rare houding maar gezien t contente koppie van mn dochter ligt t fantastisch. Heb t geprobeerd maar deelde die mening niet en ik lig toch redelijk debiel te slapen in bijv een bus richting spanje.

8. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hahaha ja die slaaphouding! Hier slaapt ze dus meestal met die benen opgetrokken, billen in de lucht en handjes onder haar buik. Zo plat op haar wang:roflmao:

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Onvoorstelbaar he? Ik krijg al pijn in mn rug als ik er aan denk. Zelfde als dat vliegeren als ze op hun buik spelen (vaak voor tijgeren)

Lisa280887 vindt dit leuk.
  10. Silani

Silani Actief lid

20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Nou, inmiddels 2 nachten later en het gaat eigenlijk super goed. We stoppen haar niet meer strak in, ze ligt in een slaapzak. Na een paar seconden en soms na een paar minuten rolt ze op haar zij, dan rolt ze even later door op haar buik en gaat vervolgens gewoon lekker slapen. Ze wordt nog wel wakker 'snachts voor een klein flesje, maar dat zijn we al langer gewend dus dat is onveranderd en verder ook prima. Ook de ochtend en middag dutjes doet ze nu op deze manier, dus het lijkt wel gewoon hetgeen te zijn geweest wat ze wilde: op haar buik slapen!

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Paar keer rond diepe slaap voor jezelf allicht ff checken en nakijken of ze dr hoofdje draait zonder neus in matras te duwen (doen ze in de regel toch niet) kan jij ook weer lekkerder slapen

Silani vindt dit leuk.
  12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja das een goeie! Hier weleens bekeken hoe ze lag met haar hoofdje en hoe dit eruit zag op de babyfoon. Dan weet je hoe ze ligt wanneer je een bepaalde stand van hoofdje op de babyfoon ziet. Soms lijkt het alsof ze met de neus naar beneden ligt maar is in werkelijkheid niet zo.

13. Silani

Silani Actief lid

20 jan 2020
    274
    430
    63
    Vrouw
    Dank voor alle reacties en tips! We houden het adem-vrij slapen uiteraard goed in de gaten.

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier begonnen ze toen op die leeftijd ook met slapen op hun buik..

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Hier lag meneer ook op zn buik gisteren, maar mist nog de controle, wel voldoende kracht maar buikliggen is niet zn hobby (reflux). Dus we hebben er maar een wifi camera op gezet.

Intussen 2x overdwars bij t voeteneind waarbij hij de eerste keer luidkeels om hulp vroeg, de tweede keer is hij zelf gaan prutsen en kwam daar weer uit.

Nog een keer op zn buik in de knel gelegen en de nodige helicopters verder (rondjes door zn bed)

Het is een beetje erg relaxed mannetje, dus we hebben ze slaapzak voor nu wel ff uitgedaan, kan hij mooi oefenen.

Deel Deze Pagina