BSO alleen voor de vakantie

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door tinkerbel, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb voor doordeweekse schooldagen geen voorschoolse of naschoolse opvang nodig. Maar heb met de schoolvakantie's wel een probleem dit jaar. Zag dat er BSO's zijn die vakantie pakketten aanbieden. Maar dan staat er voor zoveel dagen zoveel per maand. Die snap ik niet helemaal:( Moet ik dan als ik voor 4 dagen opvang nodig heb in elke schoolvakantie per maand 12 maanden per jaar een bedrag betalen. Snapt iemand mijn verwarring? nu ik het zo terug lees hoop ik dat iemand mij begrijpt;)

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Volgens mij ben je een minimum aantal dagen per maand verplicht om af te nemen. Bij ons is het dus niet mogelijk om alleen het vakantie pakket te nemen, je bent verplicht om 4 dagen ( bijvoorbeeld ) per maand minimaal de BSO te boeken. Dan betaal je dus inderdaad iedere maand minimaal de kosten voor die 4 dagen.

Maar dan zou je even de voorwaarden moeten lezen van jou BSO, niet iedereen heeft de zelfde regels.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Bij onze organisatie heb je vakantiepakketten vanaf 2 dagen in te zetten in alle officiele schoolvakanties. Die 2 ingekochte dagen worden bij ons per maand in rekening gebracht. Dus 1 dag kost ongeveer 75 euro dat keer 2 en dan delen door 12.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Inderdaad, wat Majel zegt. Tel het aantal uren wat je over een heel jaar op wilt nemen (stel 8 dagen van 8 uur) op, dan kom je op 64 uur per jaar. Dit delen door 12 = 5,33 (afgerond naar beneden is 5 uur per maand) en dat betaal je dan per maand. Op deze manier kun je ook gemakkelijker kinderopvangtoeslag aanvragen, dit werkt namelijk ook met uren p/m..

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier kunnen we vanaf 1 dag in de week vakantieopvang inkopen. Wij maken in de vakantie 2 dagen per week gebruik van opvang. Aan het begin van een kalenderjaar kun je aangeven hoeveel weken je gebruik wil maken. Wil je alle weken of bijv. alleen de mei of zomer vakantie. Aan de hand van deze inschrijving wordt een berekening gemaakt en gedeeld door 12. Je betaald dus elke maand voor de opvang en krijgt ook elke maand kot van de belastingdienst.

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt dames, ik denk dat ik het nu snap! Ik ga wel even de bso bellen even kijken wat precies het plan is. maar er is dus wel de mogelijkheid. fijn!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Bij ons kun je wel alleen vakantie dagen afnemen.
    De vakantiedagen worden berekend over het hele jaar en wordt dan gedeeld door 12 maanden.
    Zo betaal je elke maand een beetje en is het makkelijker met de kinderopvang toeslag.

Deel Deze Pagina