Schema afbouwen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Roos32, 5 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Er zullen talloze topics over zijn geopend, maar ik ben te lui om even te zoeken ;)

Ik geef nu fulltime borstvoeding, maar wil over een paar weken gaan afbouwen omdat ik weer moet gaan werken. Nu zag ik een schema op internet gebaseerd op 8 voedingen waarbij de voeding van de vroege avond als eerste vervangen wordt door een fles. Na een week kan ik dan de volgende voeding afbouwen.

Wat is jullie ervaring met zo'n afbouwschema? Het voordeel vind ik dat het op een langzaam tempo gaat en ik zo lang mogelijk borstvoeding kan blijven geven. Ik vraag me alleen af of ik wel melk blijf produceren tot de laatste voeding die afgebouwd moet worden. Blijf je zelfs melk aanmaken als je nog maar 1 keer per dag voedt?

Bij mijn eerste zoontje heb ik fulltime gekolfd en moest ik vroegtijdig stoppen, dus ik heb hier helaas geen ervaring mee.

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ga er even vanuit dat je nog niet lang genoeg voed voor een stabiele productie (bij meeste vrouwen ergens na 9-12 mnd), dus dan verwacht ik ook niet dat je nog 1 voeding per dag kunt geven, maar al eerder droog komt te staan.

Ik heb bij mijn oudste fulltime gekolfd en wilde stoppen ivm werk. Kolfde 6 keer per dag, heb toen om de 4 dagen een kolfbeurt laten vallen en ben gestart met de gewone pil. Twee weken na het starten van afbouwen stond ik toen al droog...

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Op deze termijn zal je inderdaad ervaren dat als er eenmaal een aantal voedingen af zijn, je productie snel achteruit zal gaan.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Nee inderdaad ik ga met 3,5 maand weer werken en wil dan over op de fles zijn. Maar als ik daar dus inderdaad te vroeg mee ga beginnen kan het zijn dat ik na 2 weken geen productie meer heb. Dat is niet de bedoeling. Ik wil hem echt 3 maanden borstvoeding kunnen geven. Misschien kan ik dan beter de laatste 2 weken over op de fles en wat beurten afkolven?

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier precies dezelfde ervaring met fulltime kolven en afbouwen. Voor de 1e 3 voedingen had ik zo'n 2 weken nodig en de andere 3 was met 2 dagen klaar. Opeens was het op.

Deel Deze Pagina