hallo, Eerst en vooral begin ik best met te zeggen dat ik de pil neem, heel accuraat en heb er nog nooit 1 gemist. Het is dus absoluut niet de bedoeling om zwanger te worden, dus ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben, maar ben een beetje ten einde raad... 2 weken geleden had ik een stopweek, maar werd niet ongesteld, enkel bruinverlies en wat steken ter hoogte van mijn linkereierstok, met precies een uitstraling naar mijn lies. Ik heb toen op de laatste dag van mijn stopweek een test gedaan die negatief was. Tijdens de eerste week van mijn strip kreeg ik plots stekende, continue pijn thv de zijkant van mijn linkerborst, dit wisselde ook af met mijn rechterborst. Ik merkte dat ik de lymfeklieren in mijn oksel en lies duidelijk kon voelen. Na een week is die pijn voorbij, maar merk ik nu wel dat de aders rond mijn tepelhof heel duidelijk geworden zijn. Ik kan ze er zo rondom volgen. Voor de rest geen pijnlijke borsten of tepels. Ik heb ook redelijk erge lage rugpijn en soms wat zeurende pijn in mijn onderbuik. Ik merk ook dikke witte afscheiding. Daarom deed ik gisterenochtend een test (kruidvat 2v5) en deze was heel duidelijk negatief. Wat moet ik hier in godsnaam van denken?? Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts....
Ik zal tot zover even de huisarts afwachten en gelijk vragen of je evt bloed kan laten prikken op hcg. Mocht dat negatief zijn ben je echt niet zwanger, en komen de klachten ergens anders vandaan.
Je lichaam kan soms best een bloeding overslaan in combi met de pil. Ik denk dat je de zwangerschaps testen best kan geloven en echt niet zwanger bent. Je verhaal over je lymfeklieren kan duiden op een virus of infectie en dat kan ook mee werken aan een uitblijvende bloeding/veranderende cyclus. Succes bij de huisarts maandag!
Dankjulliewel! Ik vind het allemaal een beetje vreemd, maar hoop dat ik maandag meer duidelijkheid krijg! Ik weet dat de kans op een zwangerschap klein is omv de pil en de negatieve testen, maar waar die klachten (die volgens mij wel lijken op zwangerschap) dan vandaan komen, is tot nu toe een raadsel!
In de pil zit o.a. oestrogeen en progesteron. Deze kunnen ook flink je hormonen opschudden en deze lijken erg op zwangerschap. Snap je verwarring zeker wel maar ook tijdens pil gebruik veranderd je hormoonhuishouding
Bedankt voor je reactie! Ik ben al iets meer gerust gesteld. Nu wachten op wat de dokter maandag zegt!
Dit idd. Ik bloed ook amper in mijn stopweek, soms ook helemaal niet. En heb ook soms gekke kwaaltjes, maar ben er nog nooit mee naar de huisarts geweest als de test negatief was.
Oh oké! Ik vond het vooral vreemd omdat ik normaal redelijk hevig bloed in mijn stopweek met hoofdpijn, rugpijn, buikpijn, alles erop en eraan. En dan deze maand niets...
Hey. Ik dacht misschien even een update te geven. De huisarts vertelde mij inderdaad dat het perfect mogelijk is dat ik eens een stopweek oversla, door bv mijn eigen hormonen of stress of door het feit dat er gewoonweg niet genoeg baamoederslijmvlies is om af te breken. Voor de zekerheid heeft ze mijn bloed genomen. Ivm de gezwollen lymfeklieren, gaat ze mijn bloed ook laten checken op ontstekingscellen. Morgenvroeg weet ik het resultaat al. Bedankt voor jullie hulp