Mijn man en ik verschillen van mening over het volgende. Ik denk dat een pasgeborene zeker de eerste maanden geen schoenen nodig heeft, maar mijn man vindt dat een baby meteen schoenen moet hebben. Waardoor ik mij weer afvraag wat een pasgeborene met schoenen moet, en of ze Überhaupt verkrijgbaar zijn in pasgeboren maten... Kijk, slofjes kan ik me voorstellen, en dan schoentjes zodra ze gaan staan, zodat ze niet uitglijden op een gladde vloer. Of zie ik dit verkeerd? Ik heb er bij kleine babies eigenlijk nooit op gelet of ze schoenen dragen...
Hier geen schoenen. Sokjes en slofjes... En heb leren slofjes gekocht. Misschien is dat een goede midden weg?
Nee juist geen schoenen! Voetjes van baby's moeten zich nog helemaal ontwikkelen en daarnaast vinden ze het geweldig om oa. hun voetjes te ontdekken, lekker in hun mond te kunnen stoppen etc. Tegen de kou oid zijn sokjes en leren slofjes prima. Als kindjes leren lopen zijn blote voetjes eigenlijk ook het beste, zo hebben ze de meeste grip met teentjes.
slofjes idd maar zo te.zien word jullie kindje ergens rond mei verwacht? Dan zijn alleen sokjes de eerste maanden meer dan genoeg. Schoentjes zitten helemaal niet lekker, trappelen ze continue uit.
Baby's moeten zich vooral heel comfortabel voelen terwijl ze liggen. Daar passen toch geen schoenen bij? Katoenen slofjes of warme sokjes, dat is lekker om de voetjes warm te houden. Maar wat moet zo'n kleintje nou toch met schoentjes? Ze zijn heel schattig hoor, maar ze zijn ongeveer net zo nodig als een haarbandje bij een kale baby. Sowieso zonde om die van tevoren te kopen omdat je de maat echt niet weet, of je zou nog een late echo moeten maken van de voeten . Mijn baby's hadden heel toevallig heel grote voeten, de meeste slofjes en sokjes voor pasgeborenen pasten helemaal niet. En ze waren verder heel gewoon van afmetingen, 7,5 pond bij geboorte. Bij het net-gaan-staan passen leren slofjes of iets anders wat erg soepel en een beetje stroef is (of nog liever blote voeten, als de temperatuur dat toelaat). Schoenen komen pas als ze echt goed los lopen en dat ook buiten gaan doen.
Idd, die kleintjes hoeven helemaal geen schoentjes.. Vind het ook geen fijn idee want je komt er moeilijk achter of ze wel echt lekker/goed zitten.. Buy Aqua Corsage Pram Shoes (0mths-2yrs) online today at Next Direct Netherlands Maar als ik dit zie, dat is toch wel heel schattig om ze aan te trekken als je op stap gaat met de kleine! Maar niet voor standaard de hele dag..
Eens. En laat je man wat info hierover lezen, want constant sokken of schoenen aan zijn helemaal niet goed voor een baby (ontwikkeling van de voet, juist leren opstaan en lopen, en ontdekken van eigen lichaam/) Schoenen heeft ie pas nodig als die al goed loopt ( ong 2 maanden nadat kindje losloopt)
Dank jullie wel! Tot de tanden bewapend met jullie reacties en input, zal ik mijn man ervan overtuigen dat geschoeide zuigelingen net zo nuttig zijn als een tang op een varken!
ik zag schoentjes liggen bij de zeeman.en heb ik gekocht. ik denk voor als de kleine een maand of 2 is. maar zijn wel soort zachte schoentjes hoor. is ook maar enkel als je de kleine in de maxicosi doe bijv en op visite gaat en vervolgens weer uit doe. kan het niet zoveel kwaad denk ik. maar als de kleine het niet lekker blijkt te vinden doe ik ze meteen uit.
Voor een kindje in mei alleen sokjes hoor.. Ik zocht altijd leuke sokjes bij zoonlief zijn pakjes.. Later kreeg hij of teddy sokken aan (van die dikke). Echte show shoentjes nu pas eigenlijk sinds een paar maanden.. Hij loopt nog niet maar in de auto/buggy/op de fiets moet hij iets aan z'n voeten en slofjes zijn met deze kou niet warm genoeg.
Dan doe jij ze uit? Waarschijnlijk baby zelf al. Niets is zo interessant als schoenen. Maar dan niet aan, maar uit en dan lekker op de grond gooien