Hoe voelen de eerste echte weeen nou aan?

Discussie in 'De bevalling' gestart door chanti1990, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik heb al een paar weken last van indalingsweeen, voorweeen en harde buiken die om de zoveel tijd komen! Elke keer denk ik, zou het? Om radeloos van te worden..

Ik laatst bij de verloskundige gevraagd hoe nou de echte weeen aanvoelen, zegt ze: Die hebben een begin, piek en eind en wordt steeds pijnlijker!

Maar ik hoor om me heen steeds mensen die niks door hadden, wel wat buikpijn hadden maar niet pijnlijk, en dat toen ze echt pijn deden ze al flink wat ontsluiting hadden.

Dus ik vroeg me af, hoe voelen nou de eerste echte weeen aan?

Groetjes Chanti

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het is moeilijk uit te leggen.

Iedereen heeft weer andere weeen, rugweeen, buikweeen.
    Maar geloof me je merkt het ECHT wel als je een eerste echte wee hebt :D

Ik kwam in een wee storm te recht en kon alleen nog maar schelden haha.

Succes! :D

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Sommige dames gaan meteen vol in de weeën zeg maar, die herkennen het meteen en worden inderdaad beschreven zoals jou vk dat doet.
    Ik heb echter eerst wat menstruatie pijn gehad in combi met harde buiken, zag het dus ook als voorwerk aan en niet als start vd bevalling. Het mooie hiervan is dat je dus op het moment van bellen naar de vk en gezien zijn al aardig wat cm te pakken hebt met een beetje geluk ( was hier gelukkig wel zo!).
    Maar goed ook ik kreeg na een tijdje echte weeën, en ja deze bouwen zich inderdaad op, hebben een piek en zakken weer weg. Lijken in het niets op 'voorwerk'. Maar goed toen had ik al wel 7 cm. Ik heb ze dus net lang hoeven weg puffen..

Laat het over je heenkomen, luister naar je lichaam, uiteindelijk weet je echt wel wanneer je bevalling begint! En de ene voelt het meteen vanaf de 1e cm met veel pijn en de ander heeft meer geluk en rommelt nog wat aan voor de 5cm. Bij iedereen anders..

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bij mij begon het langzaam met ongikrampen....en waardoor ik het wist dat het weeen waren....ze kwamen en gingen....dus dat er regelmaat inzit!

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik had ook direct door dat ik weeen had (bij de eerste twee bevallingen niet want ik werd toen ingeleid) maar bij de derde kwam het spontaan na het breken van de vliezen. Nou ik wist het direct weer! Is een pijn die je aan voelt komen, heftiger wordt, hoogtepunt bereikt, en vervolgens weer afzakt om vervolgens na bepaalde tijd weer terug te komen met regelmaat. Je herkent het echt, is anders dan indalingsweeen oid.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Toen ik het echt zeker wist zat ik aan de 4cm en het was niet echt super pijnlijk.
    Maar het voelde zo apart... het leek alsof al mijn spieren rondom bij mijn buik en rug als een soort riem zich samentrokken.
    Toen wist ik heel erg zeker dat het zover was. :)
    Maarja, volgensmij ervaart iedereen het anders!

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@chaii oh ja want toen ik aan de 4 cm zat wist ik echt al dat ik ween had hahahaha...deed toch a. Vrij veel pijn toen....

8. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Super dat er zoveel reacties zijn!!
    Ik heb zo'n 2 weken al voorweeen.. Dit voelt ook aan als ongi krampen en veel harde buiken.
    Daarom vraag ik het me af of ik het wel voel wanneer het echt begonnen is.. Waarschijnlijk denk ik bij die eerste weeen dat het weer voorweeen zijn! Ik ben bang dat wanneer de echte pijnlijke weeen komen, ik misschien ook al 7 cm heb ofzo!
    Maar idd ik kan niks anders doen dat het gewoon over me heen laten lopen en er zal een moment komen dat ik het door heb dat het weeen zijn.. Vroeg of laat :p

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh nee je hebt het door dat is zeker hahaha....je moey maar zo denken dat de natuur het zo bedacht heeft zodat de moeder een veilig plekje kan zoeken om te bevallen...soms heb je alleen iets minder tijd dat wel hhahaha...maar over het algemeen heb je genoeg tojd hoor...

Succes alvast met de bevalling.,

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Bij mij braken mn vliezen, half uur daarna ween en een uur daarna deed get heeeeeeel pijn(zacht uitgedrukt)
    En ik ging netjes volgens t boekje een vm per uur, had beenween wat een hel!

Hier was het dus echt niet te missen

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Je voelt het wel hoor, als het echt een wee is.. die doet veel meer pijn dan voorweeen. Maar die eerste weeen waren bij mij nog wel redelijk te doen... toen dacht ik nog.. ohhhh als dit het is... haha.. het werd nog wel wat heftiger.. maar het viel reuze mee hoor gelukkig.. :)

12. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik kreeg (alleen maar) rug weeën die waren ook niet te missen! Pff...

13. beccie

beccie Niet meer actief

hier eerst wat lichte krampen zoals ongesteld.
    al heel snel daarna echt pijnlijke rugweeen, en na een hele tijd nog maar 1 cm ontsluiting ik dacht dit gaat een eeuwigheid duren.
    maar inneens zat ik op 5 cm, en ging het steeds sneller.

maar steeds ongeveer dezelfde pijn gehad van de rugweeen, niet echt geleidelijk opgebouwd zeg maar,

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ligt er ook aan... sommigen beginnen gelijk heel heftig, bij anderen (zoals bij mij) bouwt het langzaam op en dan duurt het wel even voor je het herkent.

heel heftige weeen voelen alsof iemand je bm vastpakt en daar prikkeldraad op uitvoert.. weet je wel, je handen tegen elkaar in draaien. dat doet zo f*cking veel pijn.. ik denk dat je het dan wel weet :D

15. Aagje80

Aagje80 Lid

16 sep 2012
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het veel lijken op
    Diaree kramp maar dan 1000x erger

16. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Bij mij begon het met het breken van mn vliezen.. Dat scheelt ook al wel want dan weet je zeker dat het eraan zit te komen..
    Bij mij begon het ook als ongesteldheidspijn.. Maar idd op een gegeven moment weet je het echt.. Ik had toen ook al zo'n 4 cm..
    Daarna ging het bij mij supersnel.. Ik heb niet de rustige opbouw gehad.. Ik ging van om de 5 min een wee naar om de minuut!.. Was wel heftig maar ja.. je hebt het er maar mee te doen..

17. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Hier nooit herkend, na een nacht veel plassen (dacht dat ik blaasontsteking had) verloor ik mijn slijmprop, daarna buikpijn alsof ik even flink naar het toilet zou moeten.....beneden aangekomen braken mijn vliezen..toen ziekenhuis gebeld...daar aangekomen persweeen (die herkende ik wel...apart gevoel) volledige ontsluiting 3 minuten daarna was mijn dochter er....

Nu dus ook geen idee wat te verwachten dus ben heel benieuwd of het weer het zelfde gaat of dat ik dit keer wel weeën krijg...

18. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het vergelijkbaar met de heftigste buikgriep die je maar kan krijgen (de krampen). Het voelde net aan als golfen op het strand "het komen en gaan" van de kramp. Ik voelde het vrij laag in mijn buik.

Wat wel fijn is zodra de wee weg is kan je even bijkomen want dan heb je ook geen pijn (mijn ervaring dan)

19. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ja het lijkt idd wel op krampen van een buikgriep.
    Die al vroeg op hun hoogtepunt zo heftig zijn dat je even moet stoppen met praten en toch even moet stil staan en concentreren. Dan zakt ie af en dan lijkt het net alsof er niks is gebeurd, haha. Ik ging elke keer twijfelen of het wel een wee was, en toen kwam de volgende, dus ja ik had het verschil echt door.

En so what als je het pas merkt als je al op 7 cm zit? Alleen maar fijn, dan heeft het begin dus niet veel pijn gedaan ;) hier begonnen de weeën met 7 cm veeeeeeel pijn te doen, daarvoor vond ik het nog wel prima.

20. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

#20 mamazeyad, 14 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2012
    is moeilijk te omschrijven maar dit is hoe ik het ervaarde;
    aan de begin van de wee leek het alsof iemand met een voet op mijn buik stond, in de top van de wee alsof er iemand met zijn volle gewicht op mijn buik stond en aan het eind van de wee alsof diegene er weer langzaam afstapte. een beetje rare omschrijving:) maar zo voelde het voor mij (steeds toenemende druk en aan het einde liep het weer af)

bij mij waren de weeen overigens vanaf het begin al heftig.

Deel Deze Pagina