Oww..ik zit nu al op te zien tegen de bevalling...erg he? Maar dat komt omdat mijn eerste zó ongekend snel kwam, dat ik eigenlijk bang ben voor wat er nu gaat komen. Immers: de tweede komt doorgaans nog sneller. Als je bedenkt dat het bij dochterlief slechts 1,5 uur heeft geduurd van eerste wee (ervoor braken de vliezen en bleef het dus een uur lang stil) tot baby op de buik, kun je mijn kriebels hierover wellicht voorstellen. Dat is als je instellen op een marathon en dan je lichaam dat zegt: ik doe het in 100 meter sprint. Want ik heb maar 5 losse weëen gehad en toen een weëenstorm. En voor mijn gevoel lag ze ( na 12 minuutjes persen slechts!) "ineens" op mijn buik. En dan heb ik ook nog een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling, wegenS hoog BMI. Dus daar op tijd zien te komen-ZO'N DIKKE 20 MINUTEN RIJDEN- wordt al een hele uitdaging. Ik moet er niet an denken dat mijn kindje wordt geboren terwijl we moeten wachten op de brug of "ergens ter hoogte van hectometerpaal nummer zoveel". Enige wat me geruststeld, is dat de plaatselijke VK in tijd van nood gebeld mag worden, want ondanks de verwachte risico's was mijn bevalling complicatieloos. Maar toch...brrr...de gedachte alleen al dat het weer zo snel of nog sneller zal kunnen gaan houdt me enorm bezig. Wat zijn ervaringen van dames die nogmaals zijn bevallen na een eerste turbo bevalling. En hebben jullie maatregelen genomen? Hoe heb je je mentaal voorbereid en natuurlijk: ging het ook echt sneller?
Kun je geen afspraak maken voor een inleiding? Volgens mij doen ze dat wel als het risico bestaat dat je in de auto bevalt. In ieder geval de moeite om na te vragen.
eerste was bij mij 4 uur, met 2 uur onderbreking van adrenaline, dus eigenlijk 2 uur bevalling.. 45 minuten persen dat wel.. meneer was te groot, dus kreeg een knip en daarna was hij er met de volgende pers. Nu 3,5 uur.. waarvan 1 uur onderbreking maar wel in een half uur tijd van 4 cm naar volledig.. en in 2,5 minuut perswee was hij er. Wij wonen ook 15 a 20 mins van het ziekenhuis af, maar dan krijg je een adrenaline stoot lijkt het wel die de weeen afvlakt.. Bij de 1e was dat zo, ambulance met sirenes en nu weer (eigen auto dit keer).
Hier ook een snelle bevalling. Ik moest toen ook naar een ander ziekenhuis omdat het ziekenhuis in onze woonplaats geen plek had op dat moment. Gelukkig waren op dat moment alleen nog maar mijn vliezen gebroken. En door medische indicatie (hoog BMI) dit keer ook weer een ziekenhuis bevalling. Doordat het ziekenhuis hier vanaf Oktober gesloten is voor bevallingen ben ik nu dus verplicht om 20 min met de auto te naar een ander ziekenhuis.( 20 min mits de brug niet openstaat...) Hopelijk kondigt deze bevalling zich wederom aan met gebroken vliezen anders word het geen prettig ritje. Gelukkig heb ik nog een heel eind te gaan, maar als ik er al aan denk snap ik heel goed dat jij je er helemaal druk er om maak . Ik zou het sowieso overleggen, misschien is inleiden inderdaad wel een optie. Veel succes in ieder geval.
Dank alvast voor jullie input. Ik zal het zeker bespreken met de gyn. Hoewel ik weet dat die voorstander is van het afwachten tot de bevalling zelf op gang komt. Ik heb ook wel begrepen dat ingeleide bevallingen ook langer duren en vaakst tour ingrepen leiden. Dat laatste zit ik ook niet op te wachten. ..
Ik heb geen medische indicatie vooralsnog (ben net 12w), maar idd, zie nu al op tegen de bevalling. Eerste was er in 4,5 uur, incl 2 uur nodeloos persen, ambulance die van ver moest komen en voor een dichte bussluis kwam te staan, dus terug moest en om moest rijden, ik de trap af, ambulance ritje, infuusje, knipje en pompje. Die baby wilde de bocht niet om, vandaar dat het zo lang duurde. Maar nu is "de weg gebaand"...... Vent krijgt tzt zeer strenge instructies van VK mee. Ik ga er iig vanuit dat het een thuisbevalling wordt. Maar kan me al druk maken om "wat als vent op werk is" "waarheen met de oudste als het overdag losgaat, en idd weer zo snel". Pfffff. Loslaten. En goed blijven overleggen met vk of gyn. Das het enige wat je kunt doen volgens mij.
Mijn eerste kwam ook vrij vlot, voor een eerste keer (3 uurtjes vanaf de eerste wee), maar ik was gewoon thuis bevallen. Ik had alleen eerst helemaal niet door dat ik weeën had, dus toen de verloskundige kwam had ik al 8 cm ontsluiting. De tweede keer had ik veel sneller door dat het begonnen was en ik had al afgesproken dat ik dan gelijk mocht bellen, omdat ik ook al 9 dagen overtijd liep. Deze bevalling duurde 2,5 uur vanaf de eerste wee, maar ik ging wel van 4 cm naar baby eruit in ongeveer 10 minuten. Misschien kun je in jouw geval wel vragen om een geplande inleiding, dat scheelt je een hoop stress.
Dit wordt mijn eerste keer dus misschien snap ik er wel helemaal niks van, maar is het niet fijn om er snel vanaf te zijn ipv een halve dag of langer in de pijn te liggen? Ik snap wel je angst voor ergens aan de weg bevallen, ik moet zelf ook 30 min rijden.. Lijkt me wel handig indd als het via inleiden kan zoals eerder gezegd
Als het zo snel gaat dat je er totaal niet meer "bij" bent dan is dat helemaal niet fijn. Ik probeer 4 jaar na dato Nog stukjes voor de geest te halen. En er rustig inkomen is er ook niet bij. Nee. .. ik zou er best wel iets langer over willen doen.
An sich vond ik het niet erg. Idd. Alles ging wel heel snel dat ik van sommige dingen me het tijdsverloop of überhaupt niet meer kon herinneren. Ik heb na de bevalling het verslag van de vk gevraagd, dat was erg prettig om stukjes op hun plaats te laten vallen. Mijn angst is eerder, zoals ik al schreef, dat t me de volgende keer zal overvallen wanneer ik alleen ben. Ik ga er sowieso vanuit dat ik de verloskamers niet ga zien. Alleen in geval van medisch noodzaak.
Hoi Hellen.. Ik ben van mijn eerste in 30 minuten bevallen. Dus ja ook mijn angst was groot. Ik begon die bevalling met gebroken vliezen. Meteen de weeënstorm en na 7 min persen een kindje op mijn buik en mijn man die nog naar het zh moest komen. Tevens conplicaties ook (3 liter en ok) Afijn, 11 weken geleden bevallen van mijn dochter. Elke dag bedacht ik me vandaag kan mijn zoon naar de buurvrouw of vriendin. Mijn man liep met zijn telefoon in zijn zak op het werk. In mijn dossier stond ook dat ik bij de eerste kramp toegelaten zou worden... Hij begon met weeën deze keer. Ik heb er 4.5 uur over gedaan! Ze hebben mijn vliezen laten staan (omdat ik 2 giften antibiotica moestt hebben. Bij breken zou het te snel zijn gegaan) en met 10 cm geprikt. Geen complicaties. Niks noppes nada. Het kán dus ook langer duren. Maar ik was net als jij hier erg gestrest over. Ze zeggen dat het kindje de week bepaald en jij de dag..
Hier ook een snelle bevalling 1 uur en 20 min vanaf het begin tot aan baby op mijn buik. Nou ja op mijn buik tussen mijn benen omhoog, kijk eens en hup weg was hij. Lemmy haalde geen adem. Achteraf na allerlei onderzoeken hersenscans etc etc bleek er 'niets aan de hand'. Lemmy was geschrokken, met zoveel kracht en snelheid door het geboorte kanaal geperst worden schijnt geen pretje te zijn voor een baby. En dat is dus mijn angst. De snelle bevalling met een weeënstorm door een meters lange gang lopen naar de lift om zo naar de verloskamers te gaan. Het weinig tot niets meer herinneren ach ik neem het allemaal op de koop toe. Maar de angst dat er wat met mijn zoon was, de onzekerheid de blijdschap die dan ineens plaats maakt voor zoveel verdriet. Bah nee dat wil ik nooit meer. Dood en doodsbang ben ik dus voor hetgeen na de bevalling. Blij ben ik dan ook dat ik met 37 weken ingeleid wordt. Misschien moet je jouw angst bespreken met de vk/gym en stel dan een inleiding voor.
Hmmm dat is ook wat zeg! Gelukkig was dat hier met een Apgarscore van 9 en vervolgens 10 niet aan de orde. Ik kijk nog even. Inleidingen hebben ook weer zo hun tegens ( langere duur, meer kans op ingrepen). Ditmaal dreigt het ook een forse jongeman te worden, dus wellicht vertraagt dat ook wat. Het blijft spannend, he!
Ik ben wel benieuwd waarom veel vrouwen liever niet zo snel willen bevallen? (gewoon uit nieuwsgierigheid hoor ) Ik heb 6 uur lang een weeenstorm gehad, en dat had van mij best wat korter gemogen haha.. *even los van dat ik de reden van TS begrijp ivm reistijd etc..
Inleiden hoeft niet lang te duren hoor. Ik ben bij beide ingeleid en van breken van de vliezen tot baby op mijn buik bij de eerste 2.5 uur en bij de tweede 1 uur en een kwartier En het stuk tot aan het breken van de vliezen was peanuts hahaha
Zawjatu van 0 tot 10 binnen een half uur.. Alsof ik werd aangereden door een sneltrein Mijn tweede in 4.5 en daar kon ik de pijngrens goed opbouwen. Daar had ik ze trouwens ook meteen om de 2.5 minuut en tevens rugweeën. Maar echt beter dan ontsluiten en bevallen binnen 30 munuten waar ik niet wist waar ik het moest zoeken van de pijn en se paniek. Ook tijdena het persen ging dat tempo door waardoor mijn zoontje bijna een hersenbloeding kreeg. Een onverdoofde knip buiten wen wee was nodig om hem veilig en snel op aarde te laten komen. Daarom dus haha
Phoe lijkt me heftig ja. Bij mij bouwde de weeen zich ook niet op, het was gewoon 6,5 uur lang dezelfde hel.. Gelukkig wel in het laatste uur van 4 naar 10 cm gegaan, want ik was al compleet gesloopt.. Maar ik denk dat 4 uurtjes idd wel een mooie tijd is 30 minuten is wel heeeeeeeeeeeel snel! Je had dan haast gewoon in de supermarkt terplekke kunnen bevallen :0
Eerste in 5 uurtjes en tweede in een uurtje... Zkh dus ook niet gehaald!! Bij beide met gebroken vliezen begonnen en bij nummer 2 maar 3 kwartier weeën gehad! Ben thuis bevallen.