Naar aanleiding van alle schoonmaaktopic ben ik wel eens benieuwd wat jullie je schoonmaakster allemaal laten schoonmaken? Watvoor klusjes kan je zo iemand allemaal geven en hoeveel tijd bereken je daarvoor?
Hier doet ze het hele huis afstoffen, stofzuigen, dwijlen. Badkamer en wc-kamer grondig schoonmaken, keuken poetsen, keukenkastjes van buiten afdoen, 1x in zoveel tijd van binnen. Koelkast schoonmaken... Dit zijn de wekelijkse dingen, ze komt 3 a 4 uur per week poetsen bij ons. een keer per maand (of zo) doet ze de grote dingen, zoals ramen lappen enz
Hier komt ze 3 uur per week. Ze doet dan eerst de standaard dingen (wc schoonmaken, stoffen, zuigen, dweilen, alles ff afsoppen, etc.) En daarna waar ze nog tijd voor heeft (ramen lappen, keuken of badkamer een grote beurt, etc.)
Mijn moeder heeft een hulp die 1 keer in de 2 weken 2 uur komt....Dan doet ze eerst alle grote dingen, dus overal stofzuigen en dweilen, de douche, wc en keuken schoonmaken. En dan nog iets extra´s waar mijn moeder niet aan toekomt, bv spinnewebben wegzuigen, achter de verwarming schoonmaken, ramen lappen, dat soort zaken.
hier doet ze de badkamer, alle slaapkamers stoffen, zuigen en dweilen, de trap zuigen en soppen, de gang, de hele woonkamer afnemen en afstoffen en dweilen, de bank aan de kant... ramen lappen, de keuken soppen en dweilen, de wc's... de planten wateren, en af en toe extra klusjes zoals alle deuren afnemen, overal ffe bovenlangs... en ze pakt altijd de vuilnis eruit.... ze krijgt een tientje per uur en is meestal 3,5 uur bezig en soms krijgt ze wat extra's en we drinken altijd eerste een bakje koffie met een lekkere koek en kletsen dan ffe wat....
2 uur per week woonkamer/keuken alles afnemen en soppen, stofzuigen en dweilen boven ook alles afnemen en stofzuigen dweilen badkamer en wc schoonmaken de strijk (niet veel hoor) eens in de zoveel tijd de ramen of de keuken, maar dat doet ze dan in delen. We hebben geen groot huis hoor, anders zou het nooit kunnen in 2 uur...
Ik ben ook schoonmaakster en ik doe gewoon echt het hele huishouden 1x per week. Daarbij hou ik zelf bij welke kasten /koelkast een grote beurt nodig heeft. Ik maak dan bij oudere mensen schoon die dat zelf niet meer kunnen.
vraag me even af; als jullie geen schoonmaakster hadden gehad, maken jullie je huis dan echt net zo grondig schoon? ik was nanny en woonde daar ook en die mensen hadden een schoonmaker die elke week 4 of 5 uur kwam en dan echt elke keer het hele huis onderste boven haalde om echt ALLES schoon te maken! zoveel tijd heb ik echt niet en doe alleen alles wat nodig is zoals stofzuigen en poetsen, maar dingen als keukenkastjes uithalen en schoonmaken en achter elk hoekje poetsen is meer iets wat een paar keer per jaar gebeurd. dus vroeg me ff af of je jullie schoonmakers meer laat doen (aangezien je er ook voor betaald) dan dat je zelf kan/zou doen? die mensen waar ik voor werkte moesten die schoonmaker op een gegeven moment opzeggen en daarna werd er door de moeder des huizes echt niet ZO veel gedaan, ookal was is ze echt een schoonmaak type! sorry vroeg me dit gewoon ff af
of ik daadwerkelijk hetzelfde zal doen weet ik niet, maar het zijn wel de dingen die MOETEN gebeuren. Als het niet gebeurt wordt ik er ongelukkig van, omdat ik er niet aan toekom. Heeft er niks mee te maken of ik het wel of niet leuk vindt, het zit nu eenmaal in mijn systeem dat het moet. Het is zo'n heerlijk gevoel dat over me heenkomt als ik woensdag thuiskom en alles is schoon, ik ben gewoon gelukkiger nu
ik ben eigenlijk heel ontevreden over de schoonmaakster.... heb het al een paar keer gezegd of ze eens dit en dat erbij wil doen of beter kan doen... en daarna zie ik weer dat er bv niet achter en onder de bedden word schoongemaakt... zelf kan ik het veeeel beter dus erger me er dood aan.... ze komt donderdag voor de laatste keer en dan mag ze gaan... ik ga zelf 1x in de twee weken wel door het hele huis heen en dan gaat manlief met de kinderen wat leuks doen... vind ik best leuk... muziekje op en poetsen maar...hihi... vind het ook vreselijk dat er hier iemand de halve middag in huis is en mijn kinderen dan niet rustig kunnen slapen door dat lawaai... die dag is dan altijd helemaal ontregeld.. eerder ging ik dan naar de stad toe maar mijn jongste slaapt nog overdag dus dat kan niet meer... heb er lang over nagedacht maar denk dat dit het beste is....
Mijn schoonmaakster doet echt de dingen die ik niet kon doen toen ik ernstige rugklachten had. Ze komt 1 keer in de 2 weken. Ze zeemt al mijn ramen binnen (zijn drie verdiepingen met 5 slaapkamers) Ze doet al mijn deuren, vensterbanken en plinten. En mijn badkamer sopt ze helemaal van top tot teen. De rest van mijn huis hou ik gewoon bij. Af en toe doet ze wel iets extra's als ze al eerder klaar is, bijvoorbeeld wat ramen buiten, de buitenkant van de keukenkastjes oid. Ik ben er heel blij mee dat ik het zo red, als thuisblijfmoeder heb ik gelukkig 'genoeg' tijd en energie om de rest gewoon zelf te doen.
Blijkbaar doet ze heel veel....hihi Nooit een schoonmaakster gehad; vind t eigenlijk nog steeds enigzins decadent, maar we zijn er nu 'aan'; vanmorgen kennismaking gehad met een vrouw (via een collega). Ze komt 1x in de 2 weken. Wel fijn dat ze precies op de dag komt dat wij werken en Iris naar t kdv is. Ze komt dan om de week 3 uur en doet alles; boven helemaal, stoffen, stofzuigen en dweilen, beneden ook, badkamer, wc en keuken grondig. Ook zeemt ze de ramen en kunnen we elke keer iets extra's vragen. Ik ben zelf niet zo'n poetserd dus erg onder de indruk dat iemand zo snel door mijn huis gaat 'vliegen. Oja....ze vraagt 10 euro per uur. Dus 60 euro per mnd voor een heerlijk schoon huis (voor de rest een beetje bijhouden); lijkt me helemaal goed!!
Bedankt voor jullie reacties.. @ femke.. ook wij zijn binnenkort schoonmaakster aan.. hihii Vandaar ook mijn vragen.. heb geen idee wat je iemand kan laten doen.. Hier komt ze 2 dagen in de week... dinsdag en woensdag van 17.00 tot 19.00 uur.. Heeft ermee te maken dat mijn man (of ik) nog wel eens tot 18.30 uur moet werken en dan die kleine niet op tijd kunnen halen.. vandaar dat ik "iemand" achter de hand moet hebben die de kleine kan halen.. Wij hebben het nu zo geregeld.. van 17.00 tot 18.00 doet ze standaard elke dinsdag en woensdag dezelfde taken. Op dagen dat ze de kleine moet halen gaat ze die om 18.00 uur ophalen en let op hem tot 19.00 uur (dan ben ik makkelijk thuis). Op dagen dat ze de kleine niet hoeft te halen dan doet ze tussen 18.00 en 19.00 uur wat extra* huishoudelijke taken. Dit program hebben we opgesteld. Dinsdag: stofzuigen en dweilen van beneden, de trap en boven en het voorbereiden van het eten (zoals dingen voorsnijden, aardappels schillen enzo) Woensdag: keukenaanrecht schoonmaken, badkamer een beurt geven, wc schoonmaken, bedden verschonen, en wederom het voorbereiden van het eten. extra klussen* zijn dingen als keukenkastjes van binnen, koelkast schoonmaken, oven schoonmaken, deuren afnemen, tv meubel, ramen wassen, bank uitzuigen, was wassen of opvouwen, strijken, kasten van binnen afnemen.. Wat denken jullie? haalbaar?