Hallo, Mijn zoon is inmiddels 7,5 maand oud en rolt nog steeds niet en doet eigenlijk ook geen pogingen. Als hij een speeltje in zijn hand heeft is hij gewoon tevreden en kan uren lang spelen en kletsen. Maar bewegen of rollen, daar heeft hij helemaal geen interesse in. Iemand nog tips? Hij heeft een oudere zus, die hem wel al zijn speelgoed komt brengen, dus er is voor hem ook nog geen noodzaak om zichzelf voort te moeten bewegen. Zitten kan hij ook nog niet, ja met heel veel steun.
Je zou het een beetje kunnen proberen te stimuleren door speeltjes wat verder bij hem vandaan te leggen e.d. en hem een beetje te helpen. Pakt hij wel zijn voetjes met zijn handen? Vaak gaan ze vanuit die positie rollen naar de zij en vandaar rollen ze dan op een gegeven moment door naar de buik.
Lekker laten doen. Je kunt het proberen te stimuleren met speelgoed, op de buik leggen, een keertje voordoen door hem om te rollen, maar uiteindelijk rolt hij toch pas wanneer het hem uitkomt.
Hoi Mijn zoon rolt ook pas sinds 1 januari 2012, hij was toen bijna 7 mnd. Ik heb ook speeltjes wat verder uit zn buurt gelegd. Verder heb ik hem ook vaak op de buik gelegd. Ik dacht ook dat hij nooit zou draaien en ineens deed hij het. Sinds deze week draait hij zich ook om in de box en heeft hij het goed onder de knie. Komt vanzelf wel.
Gewoon lekker laten, als hij zo teverden is laat hem lekker genieten van het spelen met zijn ene speeltje. Hoer had ze er ook pas 2 weken geleden zin in en rolt nu beide kanten op maar is nog steeds geen fanatieke beweger. Ligt ook altijd op dezelfde plek in bed als waar ik haar neergelegd heb
Komt echt vanzelf wel, lekker laten spelen. Wij hebben op advies van de fysio heel veel geoefend en hoewel hij het wel kon, deed hij het gewoon niet, alsof hij de noodzaak er nog niet van inzag. En toen opeens deed hij het. Je kindje zoveel mogelijk op de buik leggen is altijd goed!
In principe volgt elk kind zijn eigen tempo. Deze kan wel vertraagd worden als de ouders baby te vroeg en te veel laten zitten, in de wipstoel/kinderstoel enz houden. Als jij hem lekker op een speelkleed/ box legt en ALTIJD op zijn buik neerlegt, heeft ie voldoende kans om zich te bewegen en te leren rollen enz
Hier een meisje van 5 maanden die nog niet rolt en ook totaal geen interesse heeft/had in het pakken van speeltjes, voetjes nog niet ontdekt, vind het niet fijn om op dr buik te liggen en als je haar zo neerlegt dan steunt ze nauwelijks op dr armpjes. etc. Fysio vond haar wat "langzaam" en gaf ons oefeningen mee. Nog geen week later rolde ze op dr zij! En gooit ze dr benen omhoog! Dit is echt dr nieuwe hobby geworden. Het zal vast nog even duren voor ze daadwerkelijk omrolt maar het begin is gemaakt! Dit moesten we doen: - regelmatig op dr buikje leggen - regelmatig een handdoekrolletje onder dr bekken leggen zodat haar benen automatisch omhoog gaan - stimuleren om te rollen door speeltjes voor te houden, buiten bereik te leggen etc, en door een klein zetje te geven bij dr heupjes/ bekken zodat ze de beweging eigen maakt Succes!