Hoe verloopt het nu verder? (lopen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boefjesmamma, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    #1 Boefjesmamma, 15 jul 2010
    Laatst bewerkt: 15 jul 2010
    Mijn zoontje loopt al achter een loopwagentje, aan 2 handen, soms aan 1 handje. Staat regelmatig los en gaat dan rustig zitten als hij het zat is. Vandaag stond hij aan de fauteuil en ik had een toren van pluchen blokken gebouwd. Hij ziet het, draait zich om en zet zo drie stappen! :$
    Ik wist niet wat ik zag.
    Maar "moeten" ze niet eerst leren om zelf te gaan staan om vervolgens te gaan lopen? Ik heb het idee dat hij wel bezig is met uitvogelen hoe dat moet, maar kan dat dus niet. Maar liep dus vandaag wel even los. Zou het een toevalstreffer zijn?
    Nou moet ik zeggen dat hij sowieso niet de 'normale' chronologie aanhoudt (eerst optrekken tot staan en langs dingen lopen, daarna tijgeren en gaan zitten en nu kruipen op 1 knie en 1 voet).
    Heeft nog iemand dat zo meegemaakt met haar kindje? En ging dat daarna inderdaad in steeds verder proberen te lopen?

Hele hoop vragen. Was hier ook nog niet echt op voorbereid geloof ik :)

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hier liep ze ook ineens een aantal stapjes, van de bank naar de tafel.. Ze is pas echt goed gaan lopen (meer dan 10-20 stapjes), toen ze ook zonder hulp kon gaan staan. Dit was een week of 6 na de eerste stapjes..

3. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Is ze in de tussentijd wel blijven stappen?
    Misschien ook naïef van mij om te denken dat hij eerst zou leren om te gaan staan en dan pas lopen :D.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee hoor, zelf opstaan leren ze vaak rond dezelfde tijd of later. Op het KDV ook een kindje wat wel kan lopen, maar als hij valt kruipt hij naar de muur en dan staat hij weer op. Kan dus best!!

Enneh, gefeliciteerd met de eerste losse stapjes! Julia is nu 2 weken na dat eerste moment, en ze loopt nu zo'n 2-3 meter en de heeeeele dag door. Wat een prachtige nieuwe uitvinding! Ben erg benieuwd hoe snel Aaron het door heeft. Lefgozer hoor!

5. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ja ik zit nu nog te glunderen :D. Had het ook echt niet zien aankomen omdat ik dacht dat hij toch wat bangig was. Maar vandaag heeft hij het 2x gedaan dus ben erg benieuwd of hij het vaker gaat doen of bij deze ene keer gaat laten :D.

Wat knap dat Julia al een heel stuk gaat zeg! Ze leert echt snel of niet?

6. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Het was in ieder geval geen toevalstreffer want hij heeft vandaag weer 2x wat pasjes gezet! Één 5 pasjes en één keer 4 pasjes.
    Vind het nog steeds bizar!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja geweldig toch? Julia gaat ook hard nu hoor, elke dag staat en loopt ze weer steviger. Heb er toevallig net een filmpje van gemaakt:

YouTube - Een paar losse stapjes van Julia

Lief he? Zo hobbelt ze wel 10 keer op een dag ergens een paar stapjes naar toe. Ook langs de randjes lopen gaat opeens een stuk gemakkelijker: gewoon met je buik een beetje leunen er tegenaan, en dan zijwaarts lopen! Scheelt weer vasthouden ;)

8. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Wat een lief filmpje! Sowieso schattig die kleine hummeltjes die net lopen :).
    Ontdekte vandaag ook dat hij langs de muren kan lopen nu. Ziet er best komisch uit :D.

9. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
  10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Wauw :D Knap joh!! Ik vind het nog steeds geweldig, van die ukken die rondlopen. Het voelt weer een beetje als rondlopen met een heel klein baby'tje in de kinderwagen: iedereen kijkt even, en lacht. Zo leuk! Julia vind buiten of in de stad lopen echt het leukste! Binnen rent ze zelfs al bijna :$ Maar ze valt ook nog vaak hoor. En buiten wil ze een vinger om vast te houden, meer voor het idee.

Geniet er lekker van! Heerlijk :D

11. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ja het ziet er ook helemaal geweldig uit! En trots dat ze kijken dan :D Echt mega smelt moment.
    Zal me benieuwen of hij deze keer wel doorzet hihi.

12. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Oh haha lees nu je topic, WAT GOED HE!!!! Je mag trots zijn op je kleine boefje..

13. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hihi...ben ik ook! Vooral doordat hij tot hij 9 maanden was, met geen kudde paarden in beweging gebracht kon worden :D.

14. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Haha kijk er is nog hoop (geintje hoor) geniet ervan!!!

15. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Volgorde maakt niets uit hoor.
    Hier ook eerst lopen langs alles en oversteken en daarna kruipen. Hij bestiert hier ook de hele woonkamer nu, kruipen en dan optrekken en erlangs lopen dus niets is meer veilig. Alles van tafel dus maar.....

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Aaaaah wat een superschattige filmpjes! Inderdaad die trotse koppies, prachtig om te zien!

Onze Juul loopt nog niet los, ze begint nu uit te proberen los te staan. Wel loopt ze langs de tafel en langs muren, en met haar Nijntje kar crosst ze heel wat metertjes. Maar dat doet ze al een heel aantal maanden, er zit op het moment geen daverende vooruitgang in. Dus wij wachten nog even verder :D

Jullie lekker genieten van jullie kleine lopertjes!

17. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wat een leuke filmpjes!
    Hier rent Sem achter zijn loopwagen en staat aan tafel, loopt naast je aan 1 hand maar nog niet los, iedereen zegt dat het niet lang meer kan duren, ik ben benieuwd!

18. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Miffy en Ilseroc: Dat deed Aaron ook allemaal: meters maken achter zijn loopwagen, langs muren en meubels. Aan één vinger wandelen. Dus ik dacht: probeer even wat er gebeurd als ik hem voor me zet en hem naar me toe laat lopen en ja hoor :D.
    Kan zo snel gaan opeens! Dacht ook dat het nog maanden zou duren.

Deel Deze Pagina