Dreumes met ondergewicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sophia2016, 31 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Hallo

Mijn zoontje nu bijna 18 maanden is met bijna 4 kilo en 52 cm geboren de bv verliep prima hij groeide goed

Met 5maanden wou ik combi van fles en bv gaan doen ivm werk. Toen begon het allemaal

Na 20 cc nitrilon kreeg die allemaal vlekken spugen huilen dat bleef tot de volgende dag

Uiteindelijk kma geconstateerd
    Meteen doorgegaan met de bv melk vrij gaan eten

Maar sindsdien is zijn gewicht gewoon laag gebleven en boog de lijn af

Hij is ni 79 cm en 8860 gram hum vinden dit zorgwekkend

Hoe is jullie kindje?

Hij is vrolijk ontwikkeling super

Iemand tip om meer calorieën binnen re krijgen

Ochtend bv dan fruit koekje wat drinken bv slapen dan middag potje warm eten erna drinken met koekje. Bv avond eten met ons toetje en bv slapen

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Wanneer ben je met brood gestart? Is hij verder levendig, alert ed?
    Gebruik verder 'volle' producten. Net even wat extra plantaardige boter, extra plakje worst, misschien lust hij een eitje met wat mayo.
    Wel goed dat je borstvoeding bent blijven geven.
    Zijn gewicht lijkt me ook laag... Mijn meiden zijn nu 2 jaar. Net 80cm en 11 kg. Ook niet zo zwaar maar dat is wel in verhouding. Ze eten lekker en zijn goed in hun velletje. Wij zijn ook niet groot en zwaar. Hoe was, is, dat bij jullie....

3. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Brood eet die niet
    Ei kan die niet tegen mayonaise ook niet

Mijn andere 3 kids zijn normaal ik ben normaal me man ook in zijn familie wel wat kleinere

Hij is Marokkaans ik nl

Maar me andere kids waren altijd lekker mollig

Moet zo en zo na de diëtiste toe

4. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Heb je een plaatje van zijn groeicurve? Zowel lengte als gewicht?
    En hoe is jullie eigen postuur, zowel nu als toen je kind was? Past zijn huidige postuur daarbij?
    Ontwikkelt hij zich goed? Is hij vrolijk, of merk je zelf aan hem dat hij zich niet fijn voelt?

5. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zie daj je nog heel vaak bv heeft voor het eten of doe je dat na het eten? Ik vind het heel goed dat je dat volhoudt met bv, maar je moet rekening mee houden dat bv na 6 maanden niet meer zo vettig en calorie vol is als eerste 6 maanden.
    Daarom sie je bij heel veel bv kindjes na 6 maanden lijntje afbuigen, dat is dus heel normaal.

Maar als het na een jaar bv nog steeda hoofdbron van calorie invoer is dan zal je kondje ook niet kunnen aankomen.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vind je schema ook nog een beetje het schema van een baby. Snap ik wel als de voeding zo lastig is, maar zou toch zoeken naar opties om verder uit te breiden, in mijn ogen is het erg weinig wat hij krijgt.
    Eet hij geen brood omdat hij het niet lust of is hij daar ook allergisch voor?
    Ik zou ook op zoek gaan naar iets dat meer vult dan koek.
    Alleen borstvoeding 's morgens vind ik ook niet echt een ontbijt, maar dan later wel fruit én koek, dat vind ik dan weer een beetje dubbelop.
    Maar naar mijn weten zijn hier op het forum meer moeders die ervaring hebben met allergieën e.d. dus die hebben misschien nog gerichtere tips voor je.
    Hier at hij met 1,5 gewoon volledig met ons mee, dus dat zou ik proberen en dan de borstvoeding nog een paar keer per dag geven na de bijvoeding, op momenten dat er anders ook melk wordt gedronken. Dus bv. 's morgens bij het ontbijt, 's middags na de lunch en 's avonds voor het slapen gaan.

Hier kreeg hij met 1,5 dit:
    Ontbijt: 1 boterham en een beker thee, soms nog een cracotte cracker of plak ontbijtkoek
    Tussendoor: koekje, speculaasje, biscuitje of een kinderkoekje met een beker limo
    Lunch: 2 boterhammen met wisselend beleg en een halve beker melk (hij is er niet zo dol op)
    Slapen
    Tussendoor: Fruit, 2 stuks fruit in stukjes, beker limonade
    Soms later nog een cracker of soepstengel als ik aan het koken ben
    Avondeten: volledig met de pot mee, soms een heel bord vol, soms maar een paar hapjes en een toetje toe
    Voor het slapen gaan nog een beker melk of thee.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Het duurt heel lang voor een dip in de groeicurve weer is ingehaald weet ik uit ervaring. Mijn dochter bleek met 4 maanden kma te hebben en ging toen van de +1 lijn naar de -1 lijn in een paar maanden. Dit is heel langzaam weer opgekrabbeld naar de gemiddelde lijn, maar dit was pas na haar tweede verjaardag. Dat kost dus echt veel tijd. Zij was ook nooit een geweldige eter, maar was altijd wel goed actief en ontwikkelde zich verder ook prima.
    Ik heb toen ook van alles geprobeerd om er meer in te krijgen, maar dat is eigenlijk nooit echt gelukt. Ze wilde het niet hebben, ze zat vol.

8. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Zit je schema nog eens te lezen, maar hij eet nog helemaal geen brood?!? Ik zou toch wel als de donder een ontbijt en een lunch gaan introduceren, dat zou vanaf een maand of 8-9 al wel handig zijn geweest.
    Hij drinkt nog erg vaak BV: dat is prima als aanvulling, maar op deze leeftijd beslist NIET als hoofdvoeding voor 2 maaltijdmomenten!

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Ik vind je eetschema ook nog minimaal.
    Hier een dreumes van 13 maanden met het volgende schema:
    Half acht wakker, ontbijt, boterhammetje met zoetbeleg, kopje thee met melk, evt. Nog iets anders als een plakje kaas, worst oid.
    Rond tien uur/half elf fruit. Half twaalf op bed, half twee ongeveer eruit, boterhammetje met hartig beleg. Rond drie uur fruit, vier uur tussendoortje, bv eierkoek, liga, ontbijtkoek oid. Half zes warme hap plus yoghurtje als toetje. Half acht papfles en naar bed. De hele dag door staat er drinken klaar, water, fruitsmoothie of een sapje aangelengd met water. Tevens krijgt ze ook wel een knijpfruitje ergens tussendoor op de dag, meestal voor het middagslaapje.
    Ik zou dus ook gaan starten met brood of iets anders voedzaams, pap oid als hij niet tegen brood kan.

10. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Lijkt mij voor een kindje van 1,5 ook vrij beperkt/eenzijdig. De voedingsstoffen in BV nemen ook af na verloop van tijd. Brood(vervangers) introduceren mbt ontbijt en lunch lijkt mij ook een goede. Bv. pap 's ochtends met amandel/soya/geitenmeld o.i.d. Succes!

11. tuc

tuc Niet meer actief

ik ben het met de rest eens, dit is geen schema voor een kindje van die leeftijd. Veel minder melk gaan aanbieden (ook al is het bv) en echt eten gaan geven. Enkel melk is vanaf 8 maanden al geen goed ontbijt meer.

Overigens heeft de oudste haar hele leven al ondergewicht, maar die is ook zo geboren. Ze is verder gezond dus maakt niet uit.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou niet perse minderen met melk maar wel andere dingen erbij gaan geven. Ook al gaat dat niet in een keer goed, gewoon blijven aanbieden, wennen mag toch?

In borstvoeding zitten alle vitaminen die je nodig hebt, dat is juist goed. Maar qua vulling mag er wel wat bij.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou ook echt stoppen met koekjes geven. Dat is nergens voor nodig en daardoor zal hij nog minderen geneigd zijn om een boterham te eten.

Kun je in de ochtend pap geven?

Dan tussendoor fruit.

Met de lunch bv en brood. Of tosti, gekookt ei, omelet, roerei, warm eten (bijvoorbeeld iets met pasta of rijst, couscous)

Tussendoor iets van groente of rijstwafel, soepstengel, fruit, gedroogd fruit.

Avondeten met jullie mee en daarna yoghurt.

Voor slapen bv.

Zoiets?

Dan niet te snel stoppen, het kan lang duren voordat er iets verandert maar volhouden is het beste. Bied het aan en eet samen aan tafel. Geef zelf het goede voorbeeld. Als jij lekker eet, zal hij wel een keer volgen. Niet dwingen, gewoon aanbieden.

14. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Kokosmelk aanmaken met biologische pap kan ook als hij geen brood wil en geen koemelk mag. Het is voedzaam en hier vind dochter het erg lekker!

Ik geef het dan als variatie om het brood wat hier wel gegeten kan worden een beetje af te wisselen.

Probeer eens met wat kokosmelk een soort prutje met rijst te maken = licht verteerbaar en glutenvrij. Wat fruit doorheen mengen en je hebt een voedzaam en smaakvol papje wat ipv de warme maaltijd in de middag gegeven kan worden.

15. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Bedankt voor de,reacties

Mee eten avond doet hij al tijdje met ons

Brood lust die niet
    Pap ook geprobeerd wilt die ook niet

Ik doe de bv alleen ochtend en de rest vd dag alleen na het eet moment niet ervoor meer

Zelfde met fruit hij eet het gewoon niet

Hij heeft heel lang geen stukjes kunnen eten door zijn neus amandelen die waren heel vergtoot en hij had vocht achtet trommelvliezen

Met 1 jaar buisjes en amandelen eruit toen ging die pas stukjes eten zonder te kokhalzen

De koekjes geef ik dus ochtend na het fruit

Zal schema even duidelijk neer zetten

Ergens tussen 7:30 en 8:30 word hij wakker dan krijgt die dus de bv

Rond half 10 fruit meestal knijpfruit of potje met beetje aanmaaksiroop

Rond 10 u nijntje biscuit eet die niet helemaal op of ik geef hem rozijnen

Rond half 11 a 11 u slapen met bv

Dan rond half 1 a 1 u wakker
    Dan krijgt die potje warm eten eet die meestal helft van met wat drinken
    Middag soms toetje of nog knijpfruit

Avond eten met ons mee en toetje drinken

Slapen met bv en nacht ook nog zo 3x bv

Ik heb al,heel veel dingen geprobeerd bij hem hij vind weinig lekker en eet overal niet veel van dit is vanaf begin al zo

Hij is helemaal vrolijk loopt vamaf 11 maanden

Hij hoort 10 kilo te wegen zeiden ze

Me andere kids ontbeten altijd met pap sochtends

Ik heb geitenmelk geprobeerd zelfde ook niet tegen

Soja wilt die niet
    Nutrilon pepti,ook niet

16. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Ik zal die is gaan proberen ik laat je weten hoe het ging

17. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Mijn dochter van 14 maanden weegt ongeveer 10 kilo, maar is 5 cm langer dan jouw zoontje, dus ik vind 10 kilo een beetje overdreven van het consultatie bureau ;), maar onder de 9 kilo is dan wel weer erg licht. Mijn dochter is niet mager, maar wel heel smal gebouwd.
    Wel eet ze veel meer dan jouw zoon. Ze krijgt ook borstvoeding trouwens en komt ook nog 's nachts. In plaats van de koekjes zou je ook nog volkoren cracottes, soepstengels of beschuit kunnen proberen, is ook stevig (ik ga er vanuit dat hij het brood niet lust door de structuur), maar wat meer een broodvervanger. Als je iets kunt vinden wat hij wel lust, zou ik dat 's ochtends ook geven na de borstvoeding, want borstvoeding is op deze leeftijd echt geen volwaardig ontbijt meer. Mijn dochter eet ook niet altijd haar brood even goed, ik geef dan vaak later zoiets om op te knabbelen, dat gaat er over het algemeen goed in. En krentenbollen vindt ze ook heel lekker, maar die krijgt ze maar afentoe, want dat vind ik dan weer niet nodig elke dag ;).

18. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Zal een krentenbol is proberen

En soepstengels die eet die alleen met soep hahaha als ik hem geef zie je hem kijken waar moet ik hem instoppem haha en dan gooit die hem weg

Maar ik zie ook in dat het best weinig is als ik zo kijk naar jullie. Schema

Ik ga proberen overdag de bv minder vaak te gevem en meer aanbieden

Pasta rijst gaat er altijd in

19. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Als hij rijst wel lust, maak dan een rijstepap als ontbijt!

20. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Heb je tips hoe die zo lekker mogelijk te maken

Deel Deze Pagina