Ik weet het gewoon ook niet. Soms sta ik bij haar kamertje te twijfelen van moet ik nu wel of niet? En dan wacht ik een minuut of 10 maar dan pak ik haar toch. Ze is zo'n lief klein schatje! Waarom zeggen ze bij het CB dan dat je ze wel kunt verwennen of in elk geval dat ze er aan kunnen wennen als ze nog een fles krijgt 's nachts, en dus altijd komt voor de fles. En dat ze ook zal weten dat als ze huilt en ik pak haar. Moeilijk hoor soms! Hopelijk is het echt een sprongetje! Vandaag ging het slapen alweer beter. Alleen wordt ze vaak huilend wakker, soms valt ze weer in slaap maar soms huilt ze ook door. Kent iemand dit?
Ik vond het ook lastig hoor ook al is Jelle al een paar maanden ouder nu... Het is nog steeds lastig.. Pak ik hem wel uit bed, of niet? *twijfel, twijfel* Uiteindelijk pak ik hem er meestal toch uit.. Wat betreft het voeden 's nachts. Jelle heeft een anderhalve maand geleden hetzelfde gehad. Na 3 nachten van 3 tot 4.30 huilen en een gestreste mama en papa, toch een flesje gegeven, en Ja hoor! Meneer sliep meteen weer in. En kwam 's ochtends dan ook later voor zijn volgende fles. Dan was het dus 3.00 en 10.00 ipv 7.00 en 11.00. HEt heeft ongeveer 3 weken geduurd en toen sliep hij gewoon weer door 's nachts... Ik vond het niet leuk om eruit te moeten 's nachts om te voeden, maar uiteindelijk was dat met 20 minuten bekeken, tegenover anders anderhalf uur huilen, wat ik volgens het CB moest doen.
En ging hij toen vanzelf weer 's nachts doorslapen? Dus hij raakte niet gewend aan het flesje dat hij 's nachts rond 4 uur kreeg? Vandaag kwam mijn dochter trouwens weer om 7 uur. Dus er is geen pijl op te trekken. Nou ja, het komt vanzelf dan wel. Maar ik geef haar nu wel een fles 's nachts maar dan wel met heel veel water en 2 schepjes voeding. Want anders komt ze boven een liter uit. Hopelijk gaat het dan ook weer snel beter!
Nee, Jelle sliep van de ene op de andere nacht gewoon door, zonder een kik te geven. Hij was toen net 4 maanden, en dan kun je ze nog niet verwennen. Ik heb het zelfs wat langer gedaan dan strikt noodzakelijk was, omdat we op vakantie waren met mijn schoonfamilie. Het was thuis al begonnen, dus daar kon het niet aan liggen. (gezellig met 12 man in een huisje) Ik vond het niet echt prettig om te proberen hem dan 's nachts te laten huilen tot hij weer in slaap viel omdat hij dan iedereen wakker maakte. De eerste nacht thuis sliep hij weer als een roosje, en vanaf dat moment gaat het, op een enkele keer na, prima!
Nou, ik ben benieuwd dan. Maar je mag toch niet boven een liter geven? Want als onze dochter om 3 uur komt, komt ze dan weer om 8 uur. Dus dan kom ik op 6 flessen, dus hopelijk neemt ze dan 's nachts genoegen met 150 water en 2 schepjes ofzo. Maar hopelijk slaapt ze vanaf nu door.
Als je af en toe een keer boven de liter komt is dat geen probleem volgens mij, zolang het maar niet structureel is! Simon heeft het een week of 2 geleden ook gehad, dat-ie 's nachts kwam. Was na een paar dagen over en nu slaapt-ie weer heerlijk door! Dan krijgt-ie maar een paar keer boven de liter, hij had gewoon honger! Nu drinkt hij weer 5x200cc dus da's prima.