Mijn zoontje van 2,5 week oud heeft eigenlijk bij elke luier ontlasting (geel, dun en wat korrelig), maar nu merkte ik dat t wel erg dun is sinds gisteren. Nog wel de stukjes maar het leek alsof er ook water bij zat. Hij poepte vanmorgen tijdens het verschonen en er kwam echt een straaltje uit en t was waterachtig/geel. We waren bij de kinderarts voor controle en zij zei dat ik geen koemelk meer moest eten/drinken en geen kruiden. Nu drink/eet ik al niet erg veel melk producten en eet ook niet echt kruidig ofzo.. Kan het hier aan liggen of is het evt wat anders? Ik geef bv. Ook zei de kinderarts dat ik beter geen thee kon drinken (dit meer ivm slaap ritme)..?!
Het lijkt mij gewoon een spuitluier wat heel normaal is bij bv. Soms wel 7 op een dag hier.. heb nooit iets aan mijn voeding verandert..
heel normaal bij bv. Is een spuitluier. Heb er heel veel gehad Hoef je niets aan je voeding voor te veranderen! Jullie doen het goed meid!
Ik vond het al vreemd van die koemelk wat ze zei en mijn voeding..! Mijn moeder was ook mee en vond het ook raar want verder merken we niet dat de baby veel krampjes heeft of ergens last van heeft.. Wel maakten we ons wat druk over elke keer die poep luier en vooral dat t zo dun was vanmorgen (en gister ook).. Gaat dit binnenkort over of kan dit nog lang zo blijven aanhouden? Zijn er echt dingen die je niet moet eten of drinken tijdens borstvoeding?
Als er geen allergie/overgevoeligheid een rol speelt dan mag je eigenlijk alles eten. Dingen als 'niet te veel kruiden' 'geen koolsoorten' en dat soort dingen zijn een beetje achterhaald. Maar ik vind elke luier ontlasting toch ook niet helemaal zoals het hoort hoor. Hier hetzelfde. Elke scheet is een natte zeg maar. En dan een keer of twee per dag 'echte' ontlasting (in de zin van 'veel'). Wij hebben echt wel het vermoeden dat er iets niet goed zit. Inmiddels heeft Ties symptomen genoeg. En die zijn niet allemaal tegelijk begonnen. Dus misschien komt dat bij jou ook nog wel. Ik zou het toch in de gaten houden.
Ja ik vind t ook wel veel elke luier poep. Het is dan niet veel maar idd bijvoorbeeld natte scheetjes. Moet er bij een allergie niet meer bij komen kijken zoals eczeem oid bij koemelk allergie en krampjes/huilen? Hij heeft al sinds we thuis zijn uit t ziekenhuis ongeveer (bij 5 dagen tot nu 17 dagen) die poep. Verder wat puistjes in z'n gezichtje en nekje maar verder merk ik niet echt dat er wat is met m of dat ie last heeft van iets
Koemelk allergie kan heel veel verschillende symptomen geven. Artsen zeiden bij de jongste tegen mij; "bij koemelkeiwitallergie horen ze 2 van de 3 symptomen te hebben" De symptomen zijn; - huidklachten - maag- en/of darmkachten - luchtwegklachten. Onze oudste had bewezen kea en alleen heftige darmkrampen wat als resultaat gaf uren lang krijsen. Vrijwel de hele dag. Onze jongste heeft kea en soja allergie en krijgt alleen verschrikkelijke diarree daardoor ook kapotte billen. Mijn ervaring staat dus niet in een lijn met wat artsen tegen mij zeiden. En bij de oudste sprak de ka hier ook helemaal niet van. Gaf de arts nog een reden waarom je geen koemelk meer mocht eten en drinken? Want bij vermoeden van koemelk moet je op dieet gaan en als het dit blijkt te zijn op dieet blijven.
Nee ze zei alleen dat ik het kon proberen (ivm de diarree van de baby) en geen kruiden en pittig eten (maar dat doen we toch al niet echt). Vond het een beetje raar want ze zei er verder niets over. M'n zoontje heeft ook puistjes maar denk dat dit door de bv komt? De arts zei dat ik daarvoor zeep voor gevoelige huid moest gebruiken... Ik vond het een vreemde kinderarts (was eerste afspraak) en ben me er niet echt zekerder door gaan voelen! De ene zegt dat mijn voeding in principe niet uit moet maken en zij zegt bijvoorbeeld weer van wel en dat ik ook geen thee moet drinken ivm zijn omgekeerde slaap ritme (slaapt meer overdag). Ze zei zelfs dat ik dan het dag en nacht ritme om moest draaien dus overdag donker maken en rustig houden, dan zou hij het vanzelf gaan omdraaien.. Vreemde tip!!
Hmmm, ook ik vind het een vreemd verhaal. Doorgaans is het advies overdag licht en gewoon geluid en snachts donker en rustig. Overdag gezellig, snachts saai. Een omgedraaid ritme is de eerste weken, helaas, heel normaal. In thee zit caffeine dus als je erg veel thee drinkt kan ik mij voorstellen dat dit in je bv komt. In bv komen sowieso toch stoffen door, daarom heeft het nut om bij een vermoeden van een allergie deze stof te elimineren. Dus wat een moeder eet kan van invloed zijn. De puistjes zou ik eerder zoeken uit jouw hormonen. Wat denk jij? Wat zegt jouw gevoel?
Ik heb geen idee.. Vind t erg lastig en heb totaal geen ervaring..! Moet ik nu proberen zonder melk producten deze dagen om te kijken of dat helpt? Of anders gaan eten? Heb niet t idee dat ie dus echt last heeft van krampjes etc..
Ik lees ook dat t normaal is dat een baby met bv elke voeding een poep luier heeft en dit dunne poep is. Hij laat wel veel scheten (oa natte!) en vraag me af of dat dan ook normaal is
Soms zegt het moeder gevoel echt iets van "er klopt iets niet". Heeft weinig met ervaring te maken Als je denkt dat koemelk het probleem zou kunnen zijn; stop er eens mee. Gewoon 2 a 3 weken volhouden en kijken wat er gebeurd. Merk je geen verschil? Dan is het dat niet. Merk je wel verschil kan je evt wat melk drinken en zien of er een reactie volgt. Dan weet je dat het dat wel of niet is. Je kan ervoor kiezen om alles weg te laten aan koemelk of alleen de zichtbare en duidelijke producten. Bij optie 2 heb je kans dat je een minder groot verschil merkt. Of de hoeveelheid poepen normaal is bij bv kan ik je niet vertellen, geen ervaring mee.
Ik ga het idd proberen (ook al drink ik maar weinig melk en andere koemelk producten) en manlief heeft al aangegeven dat hij alleen nog maar gaat koken zonder kruiden etc . Eens kijken of dat verschil maakt en zo niet dan zal het er wel bij horen denk ik? Heb ook nog gelezen en gehoord dat kamille thee kan helpen bij krampjes maar heb nog niet zo heel erg duidelijk gemerkt dat hij daar ook veel last van heeft al is hij vandaag wel onrustig vind ik
Puistjes zijn overigens normaal, komen inderdaad door jouw hormonen, maar kunnen geen kwaad, gaat vanzelf weer over.
Ok..! Geen speciale zeep oid voor gebruiken? Kan gewoon met Zwitsal olie in badje oa? Cindyjessie had jouw kindje dus ook na elke voeding poep luier en veel gasvorming? Ik denk dat t neerkomt op zon 8 poep luiers per dag zoiets.. Niet altijd helemaal vol hoor meestal een klein prutje..!