Jeuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Silly, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Heb de laatste tijd veel last van jeuk.
    Vooral m'n buik en m'n borsten kriebelen de hele dag; soms ook onderaan m'n rug.
    Heb alleen op m'n buik en rug ook een beetje uitslag.
    Volgens de vk komt dit door waarschijnlijk een droge huid.
    Wie herkent dit en weet welk smeerseltje hiervoor het beste kan gebruiken.

    Silly
     
  2. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Gewoon bodylotion met vit. E. Dat is het beste om er op te smeren. Ik heb er ook mega last van, en niet alleen omdat het een droge huid is. Maar natuurlijk ook omdat er nu veel spanning op staat. De huid rekt mee en dat gaat kriebelen.
     
  3. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    ik had er ook enorm veel last van ik heb buikenbalsem van de etos gehaald die heeft bij mij enorm goed gewerkt en binnen een paardagen was de jeuk volledig verdwenen het heeft namelijk ook een verkoelende werking. smeerde het zelfs op mijn benen
     
  4. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai,

    Ook ik heb hiermee te kampen.... helaas. mijn huid is echt overal zoooo droog... smeer me 2 maal daags in met olie voor een zeer droge huid van de hema (ruikt heeeel lekker) en ik heb voor m buik en billen een creme van biotherm voor anti straie etc. tot nu toe nog geen streepje maar je weet het toch niet. was een erg dure tube; 30 euro maar had nog een cadeau bon dus dat scheelt.

    maar de jeuk is soms echt vreselijk...... en de schilfers blijven maar komen! ga toch eens bij de apotheek kijken of ze daar geen extra vette bad olie hebben ofzo.......

    iemand anders nog goede tips?????

    x
     
  5. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties.
    Ben vanmiddag al bij de drogist geweest.
    Heb van Sebamed een douchegel meegenomen en proefmonsters gekregen van dermolin; dus dit zal ik eerst eens proberen.

    Is idd niet leuk, loop de hele dag te krabben.

    Silly
     
  6. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ook ik heb heel erg veel last van jeuk!!! Door heb krabben heb ik op mijn borsten en rug echt grote rode plekken. Het is allemaal met uitslag begonnen, dacht eerst dat het van mijn ketting kwam, omdat ik bij mijn vorige zwangerschap ook in 1 keer hier een allergische reactie op gaf. Had de ketting dus meteen afgedaan, maar de uitslag bleef doorgaan, heb het dus voornamelijk op borsten, rug, maar ook nek en hals en in mijn gezicht begint t ook al :confused: Ik wordt echt helemaal gek van de jeuk en smeer ook al vanalles wat voor geen meter helpt. De 24ste ga ik naar de vk en ga daar maar eens vragen wat het is en wat ik eraan doen kan, heb volgens mij niet echt een droge huid, maarja misschien wel weer net te droog zodat ik de uitslag krijg.
    Pff veel succes allemaal met krabben ;)

    Liefs Angela.
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb een hele tijd jeuk onder m'n armen gehad, als ik sávonds m'n kleren uittrok stond ik eerst als een aapje te krabben, of nog lekkerder met de haarborstel.
    Beetje talkpoeder wil ook wel helpen,maar tja hormonen he?
    gaat vanzelf weer over.
     
  8. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Hoi Angel,

    Ik heb ook niet echt een droge huid maar als je zwanger bent kan je huid heftiger reageren op bijv. doucheschuim/bodymilk enz.
    Ik heb nu een douchegel gekocht waar geen parfum e.d. in zit en ph- neutraal is dus ga ik dit maar eens proberen.
    Misschien helpt dit bij jou ook wel.

    En dat krabben als een aapje haha dat klinkt me bekend.

    Silly
     
  9. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Wat mij goed hielp was de lotion van intensive care.
    En kleed je vooral niet te warm, lekker luchtig is veel beter!!!
     
  10. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    @ Silly: Ik smeer ook al vanalles, maar tot nu toe wil nog niet veel helpen, hopenlijk komt t gewoon een beetje door de hormonen en als dadelijk alles een beetje op peil en gewend is, misschien dat de uitslag dan ook wat minder wordt.

    @ Diddl: Loop al bijna in mijn bikini zo warm heb ik t steeds hahaha, luchtig genoeg ;) , ik heb het zo warm de laatste tijd, maar dat is vast een bekend kwaaltje :D

    Liefs Angela.
     

Deel Deze Pagina